Connect with us

OIKONOMIA

Θαλάσσιο εμπόριο: Ανατροπές και από την ηλεκτροκίνηση

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα δημιουργούν νέα δεδομένα στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς οχημάτων, των επονομαζόμενων car carriers, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν χιλιάδες αυτοκίνητα από τα εργοστάσια παραγωγής στις μεγάλες καταναλωτικές αγορές.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οι ναύλοι για τα συγκεκριμένα πλοία έχουν ξεπεράσει κάθε ρεκόρ, σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, καθώς από το χαμηλό των 10.000 δολ. ανά ημέρα στα μέσα του 2020 έφτασαν πρόσφατα στο ιστορικό υψηλό των 55.000 δολ. ανά ημέρα (αφορά ναυλώσεις διάρκειας ενός έτους για ένα car carrier μεταφορικής ικανότητας 6.500 ceu).

Η αλλαγή των εμπορικών προτύπων έχει επιδράσει καταλυτικά στην εν λόγω αγορά. Οι κινεζικές εξαγωγές αυξήθηκαν σε επίπεδα-ρεκόρ των 1,6 εκατομμυρίων μονάδων το 2021, σημειώνοντας αύξηση 104% σε ετήσια βάση, με μεγάλο μέρος να αφορά εξαγωγές μακρινών αποστάσεων και προς την Ευρώπη. Επιπλέον, η επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης αλλάζει το θαλάσσιο εμπόριο οχημάτων, καθώς τα νέα  ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα είναι μεγαλύτερα και βαρύτερα και καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο στο κατάστρωμα.

Το μέσο όχημα βενζίνης που εισάγεται στην Ευρωπαϊκή Ενωση, για παράδειγμα, ζυγίζει περίπου 1,2 τόνους, έναντι περίπου δύο τόνων που ζυγίζει ένα plug-in υβριδικό, εξηγεί στην ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος. Τα νέα φορτία που χαρακτηρίζονται πιο «βαριά» εκτιμάται ότι αύξησαν τη ζήτηση πλοίων.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, ρόλο έπαιξαν και άλλοι παράγοντες, πολλοί από τους οποίους σχετίζονται με την πανδημία, όπως οι ελλείψεις εργαζομένων στα λιμάνια, οι απότομες αλλαγές στην παραγωγή από εργοστάσια αυτοκινήτων σε διαφορετικές περιοχές του πλανήτη, αλλά και οι συχνές μεταβολές στις εμπορικές συνήθειες.

Ολοι αυτοί οι παράγοντες μαζί οδήγησαν στην τόνωση της ζήτησης σε πλοία, επεσήμανε ο Clarksons, σημειώνοντας ότι το 29% της μεταφορικής ικανότητας του στόλου των car carriers ήταν στα λιμάνια στις αρχές αυτού του μήνα έναντι ποσοστού περίπου 23% κατά μέσο όρο την περίοδο 2016-2019 πριν από την εμφάνιση της πανδημίας Covid 19.

Ναυλώσεις 5ετούς διάρκειας

Οπως και οι ανερχόμενοι κλάδοι των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) και εμπορευματοκιβωτίων, οι βελτιωμένες αγορές και το κλίμα έχουν πυροδοτήσει μια αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος των πλοιοκτητών για νεότευκτα car carriers.

Ετσι, 52 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας περίπου 380.000 ceu – όλα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG – έχουν πλέον παραγγελθεί από την έναρξη του 2021, από μόλις 20 πλοία κατά την περίοδο από το 2016 έως το 2020.

Στο μακρινό 2008 οι ναύλοι είχαν φτάσει στα επίπεδα των 50.000 δολ. την ημέρα. Μια αύξηση που δεν ήρθε από τη μια στιγμή στην άλλη αλλά χρειάστηκαν έξι χρόνια, σύμφωνα με τον Clarksons.

Οι πλοιοκτήτες εξετάζουν και ναυλώσεις 5ετούς διάρκειας καθώς η ζήτηση για πλοία είναι έντονη. Επειτα από μία δεκαετία υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας και μετά την οικονομική κρίση, η πανδημία παρότι αρχικά προκάλεσε την αδρανοποίηση πολλών πλοίων, τελικά λειτούργησε υπέρ των car carriers, επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

Ταξί: Μέχρι τέλος του χρόνου η προθεσμία για την αντικατάσταση οχημάτων

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Παρατείνεται έως τις 31 Δεκεμβρίου 2022, η προθεσμία για την αντικατάσταση ΕΔΧ – ΤΑΞΙ οχήματος με καινούργια οχήματα, για τις περιπτώσεις των αυτοκινήτων ΤΑΞΙ που θα έπρεπε να έχουν αντικατασταθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε επίσης: Ταξί: Έλεγχοι της Τροχαίας – Αφαιρέθηκαν άδειες και διπλώματα

Οι προϋποθέσεις

Η παράταση συνεπάγεται τη δυνατότητα κυκλοφορίας και τεχνικού ελέγχου των υπαρχόντων οχημάτων έως την παραπάνω ημερομηνία και χορηγείται υπό τις εξής προϋποθέσεις:

− Να υπάρχει Δελτίο Παραγγελίας του καινούργιου οχήματος που να φέρει ημερομηνία έως και τις 31/12/2021

Διαβάστε επίσης: Beat: Μετά τις αντιδράσεις, 1,20 και όχι 2 ευρώ το κόστος προμίσθωσης

− Να υπάρχει σχετικό Τιμολόγιο Καταβολής Προκαταβολής με ημερομηνία έως και τις 31/12/2021

Πού οφείλεται

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές, Μιχάλη Παπαδόπουλου, η παράταση κρίθηκε αναγκαία με δεδομένες τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις παραδόσεις νέων οχημάτων τους τελευταίους μήνες.

Εξάμηνη παράταση

Για τον ίδιο λόγο, με άλλη Απόφαση του υφυπουργού Μεταφορών, που αφορά στο πρόγραμμα αντικατάστασης Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ αυτοκινήτων με έδρα εντός της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με επιβατηγά οχήματα από έξι (6) έως εννέα (9) θέσεων, προβλέπεται εξάμηνη παράταση στην προθεσμία ταξινόμησης των νέων οχημάτων.

Σε 12 μήνες

Ειδικότερα, οι δικαιούχοι των αδειών κυκλοφορίας Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ αυτοκινήτου από έξι (6) έως εννέα (9) θέσεων στο όνομα των οποίων έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις από την Περιφέρεια, έχουν τη δυνατότητα εντός αποκλειστικής προθεσμίας δώδεκα (12) μηνών, από έξι (6) μήνες που ίσχυε, από την ημερομηνία έκδοσης αυτής, να ταξινομήσουν και να θέσουν σε κυκλοφορία αυτό το αυτοκίνητο.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

ΔΝΤ: Μην είστε κοντόφθαλμοι – Στηρίξτε την Αφρική αν θέλετε να μην ξεμείνετε από εργαζόμενους

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Το ΔΝΤ διά στόματος του διευθυντή του για την Αφρική, Αμπέμπε Σελασιέ, στέλνει σαφές μήνυμα στις ανεπτυγμένες χώρες ότι θα τα βρουν σκούρα εάν δεν στηρίξουν την Αφρική που δοκιμάζεται εκ νέου από τις κρίσεις της πανδημίας και του πολέμου. Εάν δεν αλλάξει η πολιτική «είναι ουσιαστικά βέβαιο πως θα υπάρξουν σημαντικές ελλείψεις εργατικών χεριών στις περισσότερες ανεπτυγμένες οικονομίες ή και πέραν αυτών, εκτός κι αν πιστεύουμε πως τα ρομπότ θα μπορέσουν να μεριμνήσουν για τα πάντα», είπε χαρακτηριστικά ο Σελασιέ.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Το ΔΝΤ επικρίνει τις ανεπτυγμένες οικονομίες ότι κρατούν «κοντόφθαλμη» στάση, αρνούμενες να βοηθήσουν την Αφρική να αντιμετωπίσει αυτόν τον ολέθριο συνδυασμό κρίσεων. Το Ταμείο προειδοποίησε τη διεθνή κοινότητα ότι «παίζει με τη φωτιά» αν δεν βοηθήσει επαρκώς τη Μαύρη Ήπειρο να ανακάμψει από την πανδημία και τον αντίκτυπο του πολέμου.

Η πανδημία διέκοψε την εκπαίδευση των παιδιών

Όπως υπογράμμισε ο εν λόγω αξιωματούχος, «σε 10 χρόνια από τώρα το ένα από τα δύο άτομα που θα εισέρχεται στην παγκόσμια αγορά εργασίας θα προέρχεται από την υποσαχάρια Αφρική, από τις χώρες στις οποίες η πανδημία διέκοψε την εκπαίδευση των παιδιών». Αυτό σημαίνει, διευκρίνισε ο ίδιος, πως είναι όχι μόνον κοντόφθαλμη αλλά και καταστρεπτική για την παγκόσμια οικονομία η στάση όσων χωρών αποφεύγουν να επενδύσουν στη Μαύρη Ηπειρο και να τη στηρίξουν. Το γεγονός ότι πολλές χώρες αρνούνται να στηρίξουν την Αφρική, τόνισε ο ίδιος, σημαίνει ότι «το ανθρώπινο κεφάλαιο που χρειαζόμαστε για να κινήσουμε την παγκόσμια οικονομία δεν τυγχάνει της απαιτούμενης προσοχής».

Όπως τόνισε το ΔΝΤ, παρά την τεχνολογική εξέλιξη και την κάθε είδους καινοτομία, η εργασία εξακολουθεί να μεταφέρεται από έναν τομέα σε έναν άλλο, αλλά το 60% με 70% του παγκόσμιου πληθυσμού εξακολουθεί να εργάζεται. Οι άνθρωποι μπορεί μεν να αλλάζουν είδος απασχόλησης και επάγγελμα, αλλά «σε παγκόσμιο επίπεδο θα εξακολουθήσουμε να έχουμε ανάγκη τα εργατικά χέρια για να συμπληρώνουν το κεφάλαιο στη διαδικασία της παραγωγής, αλλά αυτά τα εργατικά χέρια θα προέρχονται όλο και περισσότερο από την Αφρική».

Μειώθηκε η βοήθεια

Οι προειδοποιήσεις συνοδεύονται από τη δυσοίωνη διαπίστωση του ΔΝΤ ότι τείνει να αντιστραφεί η πρόοδος που έχουν γνωρίσει οι οικονομίες της Μαύρης Ηπείρου τα τελευταία 30 χρόνια, ως αποτέλεσμα των μεταρρυθμίσεων, της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης αλλά και της γενναιόδωρης στήριξης από τις ευημερούσες χώρες, όπως αναφέρει το kathimerini.gr. Αιτίες είναι βέβαια η πανδημία του κοροναϊού και η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία που προκάλεσε καίριες ρωγμές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και οδήγησε στα ύψη τις τιμές των εμπορευμάτων. Καθοριστική αιτία είναι, όμως, και η μείωση της βοήθειας από τις ανεπτυγμένες χώρες στις αφρικανικές οικονομίες που ήδη επιβραδύνονται σημαντικά.

Η Βρετανία, για παράδειγμα, που είναι τέταρτη μεγαλύτερη χορηγός της Αφρικής, μείωσε τη βοήθεια που της παρείχε από το 0,7% του ΑΕΠ της στο 0,5%. Το αποτέλεσμα ήταν να μειωθεί η χρηματοδότηση κατά 20% και το 2021 να περιοριστεί στα 13,76 δισ. δολ. από τα 17,23 δισ. δολ. του 2020. Από την πλευρά του, το ΔΝΤ έχει διαθέσει στις χώρες της υποσαχάριας Αφρικής 50 δισ. δολ. από τον Μάρτιο του 2020 και μετά για να τις στηρίξει στις προσπάθειές τους να αντιμετωπίσουν την πανδημία. Τονίζει, ωστόσο, ότι «η αποτελεσματικότητα αυτών των κεφαλαίων θα είναι μεγαλύτερη αν συμπληρωθούν από μια αυξανόμενη και όχι λιγότερη βοήθεια των ανεπτυγμένων χωρών».

https://platform.twitter.com/widgets.js

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.

Δημοφιλή