Connect with us
Screenshot 7 8.png Screenshot 7 8.png

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Θεσσαλονίκη: Μία αργή «Χάρτινη Χορογραφία» «συνομιλεί» στις Βιτρίνες του ΟΤΕ με την ψηφιοποίηση της εποχής της Covid

Published

on

BANNER ME POS 1000x200px

Μία δεύτερη «ζωή» απολαμβάνουν χαρτιά που είχαν τσαλακωθεί και πετάχτηκαν στο καλάθι των αχρήστων, όπως και δείγματα ταπετσαρίας από κατάστημα που έβαλε λουκέτο. Δίπλα τους, συνυπάρχουν βιβλία που δεν μπορούν να ανοίξουν πια, με σχέδια που έγιναν με μολύβι σε χαρτί και θυμίζουν καρέ από φιλμ. Πρόκειται για κομμάτια από τρεις διαφορετικές δουλειές της Γιώτας Ανδριάκαινα, που έχουν κοινό παρονομαστή το χαρτί και όλα μαζί «στολίζουν» τις Βιτρίνες Τέχνης του ΟΤΕ, στην οδό Καρόλου Ντηλ, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Τα μέρη που αποτελούν την έκθεση «Χάρτινη Χορογραφία», δημιουργήθηκαν το 2019, εν μέσω καραντίνας, με διαφορετικές αφορμές. Η καλλιτέχνιδα θέλησε να …απαντήσει με χειροτεχνικό τρόπο, σε μια περίοδο που τη χαρακτήριζε η έντονη ψηφιοποίηση, η επιβεβλημένη χρήση του ίντερνετ και του υπολογιστή και η απουσία της επικοινωνίας και της αλληλεπίδρασης -τουλάχιστον με τον τρόπο που τη γνωρίζαμε πριν.

Θεσσαλονίκη: Μία αργή «Χάρτινη Χορογραφία» «συνομιλεί» στις Βιτρίνες του ΟΤΕ με την ψηφιοποίηση της εποχής της Covid

«Εκείνη την περίοδο, επειδή κλείστηκα πολύ στο σπίτι -όπως και πολύς άλλος κόσμος, ταξινομούσα τα αρχεία μου και τις φωτογραφίες που συλλέγω είτε από την ιστορία της τέχνης, είτε από την καθημερινότητα για να μου δίνουν το έναυσμα να ξεκινήσω μία καινούργια δουλειά. Εκεί ανακάλυψα κάτι που δεν το είχα χρησιμοποιήσει έως τότε και αφορούσε πολλές φωτοτυπίες τσαλακωμένων χαρτιών, που ανέσυρα από το καλάθι των αχρήστων και τα φωτοτυπούσα, ενώ έκανα διαλείμματα στη δουλειά», δηλώνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η Γιώτα Ανδριάκαινα.

Τα αρχεία αυτά, η καλλιτέχνιδα τα επεξεργάστηκε χρωματικά και ο περαστικός θα τα δει στην αριστερή βιτρίνα του ΟΤΕ. Ακριβώς δίπλα, στη μεσαία βιτρίνα, εκτίθενται έργα που αποτελούνται από γεωμετρίες που δημιουργήθηκαν από χαρτιά ταπετσαρίας, τα οποία η κ. Ανδριάκαινα βρήκε την ίδια περίοδο, πεταμένα στην άκρη ενός πεζοδρομίου, μέσα σε ένα ντοσιέ με δείγματα, από κατάστημα που όσο λειτουργούσε, πουλούσε τέτοια είδη. «Στον περίπατο που τη διάρκεια του Covid όλοι κάναμε απόλυτα προγραμματισμένα, με sms που όριζαν την ώρα αναχώρησης και άφιξης, βρήκα αυτόν τον ντοσιέ με δείγματα ταπετσαριών, οι οποίες έχουν συνδεθεί με την αστική και τη μεσαία τάξη και ομολογούν μια ευμάρεια», αναφέρει και εξηγεί ότι ο λόγος που τα πρόσεξε είχε να κάνει με το ενδιαφέρον της εκείνη την περίοδο για το χαρτί.

«Όταν άνοιξα το ντοσιέ, ξεχώρισα εκείνα τα δείγματα ταπετσαρίας τα οποία είχαν απτικότητα, καθώς η αφή ήταν το ίδιο παραμελημένη εκείνη την περίοδο, όπως και τα χαρτιά. Τα χώρισα με βάση τις υφές και τα χρώματα, απέκλεισα όλα τα πλαστικοποιημένα δείγματα και σκέφτηκα ότι το χαρτί ως υλικό, σε διάφορες μορφές, μπορεί να αφηγηθεί ανθρώπινες καταστάσεις», σημειώνει η κ. Ανδριάκαινα.

Ο «χάρτης» αυτός συνυπάρχει στη βιτρίνα με μονοχρωματικά τρίπτυχα, τα οποία είναι τοποθετημένα κάθετα και έχουν τον τίτλο «γεωλογικές διαδικασίες». «Το τρίπτυχο είναι φτιαγμένο με χαρτιά ταπετσαρίας, τα οποία στη συνέχεια επικαλύφθηκαν με τσιμέντο και τέλος καλύφθηκαν ενιαία από ένα χρώμα. Καθώς τα έφτιαχνα σκεφτόμουν ότι η διαδικασία είναι από μόνη της “αποτυχημένες προσπάθειες αποκατάστασης”, αφού συναντάς συνεχώς εμπόδια και οι επόμενες πράξεις καταστρατηγούν τις προηγούμενες», επισήμανε.

Advertisement

Η «Χάρτινη Χορογραφία» ολοκληρώνεται με μία στοίβα από σφαλιστά βιβλία, που παρουσιάζονται στη δεξιά βιτρίνα. «Τα βιβλία είναι συνδεδεμένα με την έννοια της γνώσης. Εκείνη η εποχή όμως -όπως και συχνά η εποχή των media, είναι μία εποχή απίστευτης πληθώρας πληροφοριών και εικόνων, που σε πέντε λεπτά τα έχεις ξεχάσει», σημειώνει η καλλιτέχνιδα και συμπληρώνει: «Εκεί τα βιβλία συνυπάρχουν με σχέδια με μολύβι σε χαρτί, μοιάζουνε λίγο με καρέ από ένα φιλμ διάρκειας 30 δευτερολέπτων, με τη διαφορά ότι το κάθε καρέ από μόνο του μπορείς να το παρατηρήσεις. Κάτι, λοιπόν, που σε μία κατάσταση ταχύτητας φεύγει μπροστά από τα μάτια μας απαρατήρητο, ο διαβάτης από τις Βιτρίνες του ΟΤΕ μπορεί να σταθεί περισσότερο», καταλήγει.

Την επιμέλεια στις Βιτρίνες Τέχνης του ΟΤΕ έχει ο Γιάννης Αργυριάδης.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος



Περισσότερα Εδω

Advertisement
Advertisement
BANNER ME POS 300x250px
Advertisement
Dei
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement
Advertisement
Anassa
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Διαχειρίστρια- Διευθύντρια : Σοφία Κοντοθανάση
Iδιοκτησία – Δικαιούχος domain name ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ASTRA AE
AΦΜ 094214456
Δ Ο Υ ΒΟΛΟΥ
Εδρα Γ.ΚΑΡΤΑΛΗ 76-ΒΟΛΟΣ ΤΚ 38333 ΤΗΛ.ΕΠΙΚ. 2421031434
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ [email protected]
Νόμιμος εκπρόσωπος : Παναγιώτα Τσιρτόγλου
Τεχνικός προϊστάμενος : Μιχάλης Χειμωνίδης
Εμπορικό τμήμα – Λογιστήριο : Μαρία Παπαζέτη
Διευθυντ.ς Σύνταξης: Σοφία Κοντοθανάση
Ρεπορτάζ: Βασίλης Μπαντίδης
Copyright © 2024 AstraTV.gr - Γ.Ε.Μ.Η.: 50683644000

Μετάβαση στο περιεχόμενο