Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

To 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαιολογικής Ταινίας ΑΓΩΝ κάνει επανεκκίνηση μετά από έξι χρόνια απουσίας

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Οι προβολές θα γίνουν στο πλαίσιο της διοργάνωσης που εμπνεύστηκε και καθιέρωσε η σκηνοθέτης Μέμη Σπυράτου και υλοποιείται από την Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Πολιτισμού «ΟΔΥΣΣΕΙΑ», σε συνεργασία με την ταινιοθήκη και το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων Ελληνικό Τμήμα (ICOM).

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

«Η αρχαιολογία είναι η βαριά βιομηχανία μιας χώρας χωρίς βιομηχανία. Είναι η μόνη βιομηχανία που έχουμε», δήλωσε η σκηνοθέτης Μέμη Σπυράτου κατά τη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο αμφιθέατρο του Μουσείου Ακρόπολης όπου παρουσιάστηκε το πρόγραμμα του Φεστιβάλ.

«Το κοινό θα απορρίψει, θα χειροκροτήσει, θα αξιολογήσει με τον δικό του τρόπο, όμως η αρχαιολογία και ιδιαίτερα ο ‘Αγώνας’ είναι ένα κομμάτι συλλογικό, που μπορεί να το σκεφτεί ένας νους, αλλά για να υλοποιηθεί θέλει πάρα πολύ κόσμο. Είναι τα δάχτυλα της παλάμης ενός δημιουργού που πρέπει να λειτουργήσουν συντονισμένα και συγκροτημένα για να μπορέσει να δοθεί αυτό το αποτέλεσμα.

Το κοινό είμαι βέβαιος ότι θα αξιολογήσει όλη αυτή τη προσπάθεια, η οποία πρέπει να συνεχίσει», δήλωσε ο καθηγητής Νικόλαος Σταμπολίδης, γενικός διευθυντής του Μουσείου Ακρόπολης και μέλος της διεθνούς κριτικής επιτροπής που θα απονείμει τα θεσπισμένα βραβεία του ΑΓΩΝΑ.

«Ευτυχώς που στην Ελλάδα έχουμε ωραίους τρελούς. Χωρίς αυτή την τρέλα δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να υπάρχει το Φεστιβάλ ‘Αγών’, το οποίο όμως είναι εθνική υπόθεση. Η Ελλάδα είναι σχεδόν ταυτόσημη με την έννοια της αρχαιολογίας», σημείωσε ο νέος διευθυντής του φεστιβάλ, Δημήτρης Κομνηνός.

«Αισθάνομαι ευτυχής που βρίσκομαι σήμερα εδώ, βίωσα την εμπειρία των ταινιών και αυτό που σκεπτόμουν διαρκώς είναι πως ο άνθρωπος προσπαθεί να βρει τα χνάρια της ύπαρξής του, κυρίως για να βρει ποιος είναι ο σκοπός αυτής της ζωής… Μετά τη θεώρηση των ταινιών, αυτό που σου μένει είναι ότι ο κόσμος είναι μια ενότητα, η οποία θα μπορούσε να προσδιορίσει ξανά τον σκοπό της», δήλωσε μεταξύ άλλων ο σκηνοθέτης Δήμος Αβδελιώδης, μέλος της κριτικής επιτροπής του ΑΓΩΝΑ.

Η απονομή των βραβείων θα γίνει στο ΟΛΥΜΠΙΑ Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» στις 16 Μαΐου 2022, όπου η Μαρία Φαραντούρη στον «Αστερισμό της Ανδρομέδας» (τίτλος συναυλίας) ερμηνεύει Μίκη Θεοδωράκη στον οποίο αφιερώνεται το φεστιβάλ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 11ου ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΑΓΩΝ

10 – 16 Μαΐου 2022

Tuesday | Τρίτη 10/5

16.45   Opening | Έναρξη

17.15   The Enigma of Keros | Το αίνιγμα της Κέρου
(Greece | Ελλάδα, 2020, 87’)

19.00   NΕANDERTAL: The mystery of the Bruniquel Cave | ΝΕΑΝΤΕΡΤΑΛ: Το μυστήριο του σπηλαίου Μπρουνικέλ (France | Γαλλία, 2019, 52’)

20.00   Francisco Albo. Greek Seamen in the First Voyage Around the World |
Φρανθίσκο Άλμπο: Έλληνες ναυτικοί στον Πρώτο Περίπλου του Κόσμου
(Spain, Greece | Ισπανία, Ελλάδα, 2021, 38’)

21.00   Music Event | Μουσική εκδήλωση

Wednesday | Tετάρτη 11/5

16.30   The inner mountain | Το εσωτερικό βουνό
(Italy | Ιταλία, 2020, 40’)

17.10   Alone among the rocks | Μόνος ανάμεσα στους βράχους
(Iran | Ιράν, 2020, 21’)

17.30   Bloody skin | Ματωμένο δέρμα
(Iran | Ιράν, 2021, 18’)

18.00   Olkas II | Ολκάς 2
(Greece | Ελλάδα, 2015, 59’)

19.10   The plunder of our memory | Η λεηλασία της μνήμης μας
(Cyprus | Κύπρος, 2021, 10’)

19.20   Pentadaktylos… so close yet so far | Πενταδάκτυλος… Tόσο κοντά μα τόσο μακριά
(Cyprus | Κύπρος, 2017, 70’)

20.45   Theophilos Gallery: Conservation to the core | Αίθουσα Θεόφιλου: Ολική επαναφορά (Greece | Ελλάδα, 2021, 22’)

21.10   Homo Sapiens: New Origins | Ηοmo Sapiens: Νέοι Ορίζοντες
(France | Γαλλία, 2020, 90’)

Τhursday | Πέμπτη 12/5

16.30   Slate | Σχιστόλιθος
(Myanmar | Μιανμάρ, 2016, 17’)

16.50   Mother Rain | Μάνα-Βροχή
(Peru | Περού, 2020, 18’)

17.15   Narbo Martius, Rome’s daughter | Narbo Martius, η κόρη της Ρώμης
(France | Γαλλία, 2020, 52’)

18.15   Munich’s most beautiful museum- History and restoration of the Glyptothek |
Το ωραιότερο μουσείο του Μονάχου – Η ιστορία και η ανακαίνιση της Γλυπτοθήκης (Germany | Γερμανία, 2021, 77’)

19.40   The last of the nomads | Οι τελευταίοι των νομάδων
(Greece| Ελλάδα, 2020, 18’)

20.00   Fresh milk | Φρέσκο γάλα (Turkey | Τουρκία, 2020, 3’)

20.10   Ore Remembrance | Μετάλλου Μνήμη
(Greece | Ελλάδα, 2020, 54’)

21.15   KΕ•ΗΑ•’JAS  – Man of the Land | KΕ•ΗΑ•’JAS  – O άνθρωπος της γης
(Greece | Ελλάδα, 2021, 62’)

Friday | Παρασκευή 13/5

16.30   The Eternal Springtime | H Αιώνια Άνοιξη
(Spain | Ισπανία, 2021, 26’)

17.00   Tribe Mark | Το σημάδι της φυλής
(Senegal | Σενεγάλη, 2019, 8’)

17.10   Mixi   (India | Ινδία, 2020, 7’)

17.20   The dome of the sky | Ο θόλος του ουρανού
(Ιran | Ιράν, 2020, 8’)

17.30   The Radkan Tower | O Πύργος Ραντακάν
(Iran | Ιράν, 2019, 30’)

18.10   Return | Επιστροφή  (Turkey | Τουρκία, 2019, 18’)

18.30   Stateless | Χωρίς πατρίδα  (Turkey | Τουρκία, 2021, 14’)

18.45   Antintalo | Αντίνταλο   (Greece | Ελλάδα, 2021, 4’)

18.50   Hellenic Places: Hermoupolis | Τόποι του Ελληνισμού: Ερμούπολη
(Greece | Ελλάδα, 2021, 17’)

19.20    Thus speaks Tarām-Kūbi. Assyrian Correspondance | Έτσι μιλάει η Tarām-Kūbi.
H αλληλογραφία των Ασσυρίων (France | Γαλλία, 2020, 46’)

20.15     Marat, Robespierre, sick men of the revolution | Μαρά και Ροβεσπιέρος: οι ασθενείς της επανάστασης (France | Γαλλία, 2021, 53’)

21.15    1001 faces of Palmyra | Τα ξεχασμένα πρόσωπα της Παλμύρας
(France | Γαλλία, 2020, 90’)

Saturday | Σάββατο 14/5

morning | πρωί

10.00   Recognition | Παραδοχή
(United Arab Emirates | Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, 2020, 20’)

10.20   Water is life | Το νερό είναι ζωή (Turkey | Τουρκία, 2020, 5’)

11.25   Miss Ronaldo  | Δεσποινίς Ρονάλντο (Iran | Ιράν, 2020, 4’)

10.40   Kythnos Ancestral Memories. Traditional practices throughout history | Κύθνος, Μνήμες Προγόνων. Παραδοσιακές πρακτικές στο διάβα του χρόνου
(Greece | Ελλάδα, 2019, 56’)

11.40   Beloved | Πολυαγαπημένη (Iran | Iράν, 2019, 54’)

12.45   The moving statues of Alexandria | Τα αγάλματα της Αλεξάνδρειας συνεχώς ταξιδεύουν (France | Γαλλία, 2016, 35’)

13.30   Origins (Greece | Eλλάδα, 2018, 11’)

13.40   Abandoned Country: The case of Fikardou | Εγκαταλελειμμένη Ύπαιθρος: H περίπτωση του Φικάρδου (Cyprus | Κύπρος, 2021, 10’)

13.50   On the traces of weaving | Στα χνάρια της ύφανσης (Greece | Ελλάδα, 2020, 4’)

14.00   Roots | Ρίζες (Greece | Ελλάδα, 2018, 27’)

14.30   Tz’üntz’ü (Mexico | Μεξικό, 2020, 33’)

 afternoon | απόγευμα

17.00   Iphigenia: Book of Change | Ιφιγένεια: το βιβλίο της αλλαγής (USA | ΗΠΑ, 2017, 50’)

Presentation | Παρουσίαση

18.00   NOUS: Peristera’s ancient shipwreck
Speaker: Vassilis Mentoyiannis |

«Έχοντας το NOUS μας στο κλασικό ναυάγιο της Περιστέρας»
Ομιλητής: Βασίλης Μεντόγιαννης

18.30   The Lions of Lissa | Τα λιοντάρια της Λίσσα (Italy | Ιταλία, 2019, 76’)

19.55   The mysteries of Cosquer cave | Σπήλαιο Κοσκέρ: ένα αριστούργημα με διορία χρόνου (France | Γαλλία, 2022, 55’)

21.00   PORTOLAGO – Ghosts in the Aegean | PORTOLAGO – Φαντάσματα στο Αιγαίο (Greece | Ελλάδα, 2017, 60’)

22.10   Lost in the woods | Μόνος στο δάσος
(Greece | Ελλάδα, 2020, 50’)

Sunday | Κυριακή 15/5

morning | πρωί

10.00   Ladies and Princes of Prehistory | Κυρίες και Πρίγκιπες της Προϊστορίας
(France | Γαλλία, 2021, 52’)

11.00   The retrieval of the lost | H ανάκτηση του χαμένου (Greece | Eλλάδα, 2021, 33’)

11.40   The Storyless Land | Τόπος χωρίς ιστορία (Iran | Ιράν, 2021, 35’)

12.20   The dream of eternal life | Το όνειρο της αιώνιας ζωής (Spain | Ισπανία, 2020, 53’)

13.30    The trace of time | Το ίχνος του χρόνου (Greece | Ελλάδα, 2020, 97’)

afternoon | απόγευμα

17.00   The dune people | Oι άνθρωποι των αμμόλοφων (France | Γαλλία, 2018, 57’)

18.10   The Islamic Baydha Project | To πρόγραμμα Ισλαμική Μπέιντα
(Italy | Ιταλία, 2021, 21’)

18.40   The Lord of Snow | Ο άρχοντας του χιονιού (Italy | Ιταλία, 2016, 52’)

19.45   Persepolis – Chicago | Περσέπολις – Σικάγο (Iran | Ιράν, 2020, 40’)

20.30   The impossible narration: Memory and photography of the Kalavryta Slaughter |
Η αδύνατη αφήγηση. Μνήμη και φωτογραφία της σφαγής των Καλαβρύτων  (Greece | Ελλάδα, 2021, 25’)

21.00   Songs to the dead children in Auschwitz | Τραγούδια για τα νεκρά παιδιά του Άουσβιτς (Spain | Ισπανία, 2021, 13’)

Special Screening | Ειδική προβολή

Tribute to COSTA GAVRAS |Αφιέρωμα στον ΚΩΣΤΑ ΓΑΒΡΑ

21.30   ΑΜΕΝ. | ΑΜΗΝ.
(France – Germany – Romania | Γαλλία – Γερμανία – Ρουμανία, 2002, 132’)

Monday | Δευτέρα 16/5

OLYMPIA, Municipal Music Theatre “Maria Callas” | ΟΛΥΜΠΙΑ Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας»

19.30   11th AGON Festival International Jury Awards Ceremony | 11η Τελετή Απονομής Βραβείων Διεθνούς Κριτικής Επιτροπής Φεστιβάλ ΑΓΩΝ

Music Event: Maria Farantouri in the Constellation of Andromeda sings Mikis Theodorakis | Μουσική εκδήλωση: Η Μαρία Φαραντούρη στον Αστερισμό της Ανδρομέδας ερμηνεύει Μίκη Θεοδωράκη

 

 

 

 

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η ελληνική γλώσσα στο διάβα του χρόνου: Η γέννηση της ελληνικής γλώσσας (Μέρος Δ’)

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Η τελευταία υποκατηγορία των ιδιαίτερων εξελίξεων στη μορφολογία της ελληνικής είναι εκείνη που σχετίζεται με τη χρήση επιθημάτων για το σχηματισμό νέων ονομάτων και ρημάτων. Η παραγωγική μορφολογία, περί ης ο λόγος, είναι εκείνη που περιγράφει τις διαδικασίες σχηματισμού νέων λέξεων με βάση τα παραγωγικά στοιχεία μιας γλώσσας, εν προκειμένω της ελληνικής.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σε αυτό το πεδίο, λοιπόν, η ελληνική –πάντα σε συνάρτηση με την κοινή ινδοευρωπαϊκή γλώσσα, την «πρωτοϊνδοευρωπαϊκή»– ακολούθησε τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις: α) επεξέτεινε ουσιωδώς τη χρήση ορισμένων μέσων που είχε κληρονομήσει προκειμένου να παραγάγει νέες λέξεις, β) περιόρισε την παραγωγικότητα άλλων μέσων και γ) προέβη στην ανάπτυξη νέων παραγωγικών διαδικασιών.

Καρπός της τελευταίας –εντελώς δικής της– διαδρομής που ακολούθησε η ελληνική υπήρξε το γεγονός ότι μερικά από τα πλέον παραγωγικά ονοματικά επιθήματά της δεν έχουν αντίστοιχο σε άλλες γλώσσες της ινδοευρωπαϊκής οικογένειας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το επίθημα -ηυ- (ονομαστική ενικού των τριτόκλιτων αρσενικών με κατάληξη -εύς ή και -ής στην αρκαδοκυπριακή διάλεκτο), που χρησιμοποιείται ευρέως προκειμένου να δηλωθούν προσωπικά επαγγέλματα και ασχολίες, καθώς και ονόματα.

Ανάλογα επιθήματα της ελληνικής είναι το -ιδ- (μέσο για την παραγωγή επαγγελματικών τίτλων, θηλυκών ονομάτων και υποκοριστικών) και το -αδ- (μέσο για το σχηματισμό θηλυκών ουσιαστικών από ρηματικά ή ονοματικά θέματα).

Η ελληνική γλώσσα στο διάβα του χρόνου: Η γέννηση της ελληνικής γλώσσας (Μέρος Α’)

Η ελληνική γλώσσα στο διάβα του χρόνου: Η γέννηση της ελληνικής γλώσσας (Μέρος Β’)

Η ελληνική γλώσσα στο διάβα του χρόνου: Η γέννηση της ελληνικής γλώσσας (Μέρος Γ’)

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

28ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας από τις 15 έως τις 24 Ιουλίου

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Το αμιγώς καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί από τις 15 έως τις 24 Ιουλίου 2022 και σε αυτό περιλαμβάνονται οι παραστάσεις της Κεντρικής Σκηνής του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, οι μικρότερης κλίμακας παραγωγές στο Black Box, την Εναλλακτική Σκηνή του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, και οι παραστάσεις της Κεντρικής Πλατείας της Καλαμάτας.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παραστάσεις χορού που συνδυάζουν διαφορετικά είδη, από σύγχρονο και κλασικό χορό μέχρι ακροβατικά, breaking και krump. ​​

Οι καλλιτέχνες του εξωτερικού που θα παρουσιάσουν τα έργα τους προέρχονται από 10 χώρες, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Μοζαμβίκη, την Ελβετία, την Ιταλία, την Ουγγαρία και την Κύπρο.

Παράλληλα, από τις 8 Ιουλίου έως τις 24 Ιουλίου θα διεξαχθούν τα σεμινάρια και τα εργαστήρια του εκπαιδευτικού προγράμματος για επαγγελματίες και ειδικές ομάδες κοινού, για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Καλαμάτας.

Παραστάσεις στην Κεντρική Σκηνή του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

Το Φεστιβάλ ανοίγει τις πόρτες του στις 15 και 16 Ιουλίου με ένα έργο-σταθμό στην ιστορία του σύγχρονου χορού, το TRIPTYCH: The missing door, The lost room and The hidden floor των Peeping Tom.

Πρόκειται για μια δίωρη πολυβραβευμένη δημιουργία των Gabriela Carrizo και Franck Chartier σε νέα σύνθεση (του 2020) βασισμένη στο έργο Adrift, το οποίο δημιουργήθηκε για το Nederlands Dans Theater (NDT1).

Την Τρίτη 19 Ιουλίου παρουσιάζεται η πρώτη διεθνής συμπαραγωγή του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Το έργο Neighbours αποτελεί συμπαραγωγή με το Sadler’s Wells, έναν από τους μεγαλύτερους καλλιτεχνικούς οργανισμούς στον σύγχρονο χορό παγκοσμίως.

Το πρόγραμμα της Κεντρικής Σκηνής ολοκληρώνεται στις 22 και 23 Ιουλίου με την εμβληματική παράσταση Sonoma του πολυβραβευμένου δημιουργού από την Βαλένθια Marcos Morau και της ομάδας La Veronal.

Παραστάσεις στο BLACK BOX (Εναλλακτική Σκηνή του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας)

Πέντε ελληνικές ομάδες, δύο εκ των οποίων παρουσιάζουν τα έργα τους σε παγκόσμια πρεμιέρα, και τέσσερις από το εξωτερικό συμμετέχουν στο φετινό πρόγραμμα του Black Box, της Εναλλακτικής Σκηνής του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας. Από τις ξένες παραγωγές, το έργο WHITE OUT – The conquest of the useless του Piergiorgio Milano από την Ιταλία που παρουσιάζεται στις 15 Ιουλίου.

Ακολουθεί στις 16 Ιουλίου, το έργο Brace του Edivaldo Ernesto από τη Μοζαμβίκη, εμπνευσμένο από τους Ζουλού και τους Μουενεμουτάπα πολεμιστές.

Η Κύπρια χορογράφος και εικαστικός Alexandra Waierstall με βάση το Ντύσσελντορφ, παρουσιάζει στις 17 Ιουλίου το έργο VENUS un/seen.

Η Μαρία Δουλγέρη παρουσιάζει  στις 20 Ιουλίου, σε παγκόσμια πρεμιέρα, το έργο Ένα Κάδρο Ακόμα εμπνευσμένο από την αυτοβιογραφική, υπαρξιακή φράση του μεγάλου εικαστικού Γιάννη Κουνέλλη.

Ακολουθεί στις 20 Ιουλίου το έργο Ever After της Μαριάννας Καβαλλιεράτου, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε διαδικτυακά στο Arc for Dance Festival τον Μάιο του 2021.

Η Αναστασία Βαλσαμάκη συμμετέχει στο Φεστιβάλ, στις 21 Ιουλίου, με το έργο W REST L ING.

Σε παγκόσμια πρεμιέρα στις 22 Ιουλίου παρουσιάζεται το έργο THE BOX || that dead space between us της Πηνελόπης Μωρούτ με την ομάδα της Cross iMPact.

Στις 23 Ιουλίου παρουσιάζεται το Hidden της βραβευμένης Kαταλανής χορεύτριας και χορογράφου Lali Ayguadé: μετά το Kokoro (2015) και το iU an Mi (2017) που έχει επίσης παρουσιαστεί στην Καλαμάτα.

Τέλος, στις 24 Ιουλίου, η ομάδα του Ιωάννη Μανταφούνη παρουσιάζει το έργο Scarbo όπου η χορεύτρια Manon Parent αποκαλύπτεται στο κοινό με τρόπο ρευστό, οργανικό και άμεσο, χωρίς διάμεσους ή αυτολογοκρισία.

Χορός στην Πόλη – Παραστάσεις στην Κεντρική Πλατεία της Καλαμάτας

Χορός στην Πόλη και φέτος, με 13 υπαίθριες παραστάσεις στην Κεντρική Πλατεία της Καλαμάτας, όλες με δωρεάν είσοδο.

Στο καθιερωμένο βραδινό ραντεβού στις 21:00, από τις 16 μέχρι τις 23 Ιουλίου, θα παρουσιαστούν:

16 Ιουλίου: Το έργο DENTI του Piergiorgio Milano και το έργο BLINDLY της ομάδας Εlelei Company των Rafa Jagat και Sabrina Gargano.

17 Ιουλίου: Το έργο ΝΕΡΤΙ της Ξένιας Σταθούλη και το έργο ‘US’ του Arias Fernandez από τη Μαδρίτη.

18 Ιουλίου: Το έργο ΦΑΡΑ της Μαρίας Δουλγέρη και το έργο NADEZHDA της Πηνελόπης Μωρούτ.

20 Ιουλίου: Το έργο SO IT GOES* της Σωτηρίας Κουτσοπέτρου και το έργο ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΥΜΒΟΛΑ της Νεφέλης Αστερίου.

21 Ιουλίου: Το έργο ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΤΩΣΕΩΣ της Bαρβάρας Μπαρδακά και το έργο STILL LOVE των Φένιας Χατζάκου και Csenger K. Szabó από την Ουγγαρία.

22 Ιουλίου: Το έργο GIZAKI των Lali Ayguadé και Akira Yoshida.

23 Ιουλίου: Το έργο IMPERMANENCE του Fabian Thomé και της ομάδας Full Time Company και το έργο ΛΑΧΤΑΡΑ της Μαριάνας Τζούδα.

Παράλληλες εκδηλώσεις

Στο πλαίσιο του προγράμματος εξακτίνωσης του Φεστιβάλ στην Πελοπόννησο με τίτλο Χορός σε άλλες πόλεις που υλοποιείται σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, θα παρουσιαστούν στις 17, 19 και 20 Ιουλίου σε δημόσιους χώρους των πόλεων της Κορίνθου, του Ναυπλίου και της Τρίπολης τα έργα BLINDLY της ομάδας Εlelei Company, NADEZHDA της Πηνελόπης Μωρούτ και της ομάδας Cross iMPact και Hito των Akira Yoshida και Chey Jurado.

Η εκδήλωση Αrt within One, η οποία ξεκίνησε πέρυσι και είχε μεγάλη ανταπόκριση σε κοινό και καλλιτέχνες, θα πραγματοποιηθεί φέτος στις 18 Ιουλίου.

Τα έργα BLINDLY της ομάδας Εlelei Company και NADEZHDA της Πηνελόπης Μωρούτ θα παρουσιαστούν στις 15 Ιουλίου και στην Costa Navarino στο πλαίσιο συνεργασίας του Φεστιβάλ με το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου.

Tέλος, το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας συνεργάζεται φέτος για τρίτη χρονιά με το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στο πλαίσιο του 9ου παιδικού διαγωνισμού ζωγραφικής με τίτλο KΑΛΛΟΣ: Για Εμένα Αυτό Είναι Ομορφιά, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από τις 15 Δεκεμβρίου 2021 μέχρι τις 17 Απριλίου 2022.

Στο φετινό διαγωνισμό, μέσα από ένα παιχνίδι που θυμίζει παζλ, τα παιδιά κλήθηκαν να δημιουργήσουν την εικόνα που αποτυπώνει για εκείνα την ομορφιά. Τα έργα των παιδιών 4-15 ετών από την ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας που συμμετείχαν στο διαγωνισμό θα εκτεθούν στην ψηφιακή έκθεση ζωγραφικής με τίτλο ΚΑΛΛΟΣ: Για Εμένα αυτό είναι Ομορφιά, που θα διοργανωθεί στο Φουαγιέ του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας από τις 15 έως τις 24 Ιουλίου.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Τo Φεστιβάλ παραμένει δραστήριο στον τομέα της εκπαίδευσης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Ιούνιο, με σεμινάρια χορού για μαθητές, οικογένειες και μεγαλύτερες ηλικίες στο πλαίσιο του προγράμματος Keep Dancing, το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με τη Δημοτική Σχολή Χορού Καλαμάτας. Με εννέα προσκεκλημένους καθηγητές και 360 συμμετέχοντες, το φετινό Keep Dancing αποτελεί ένα δυναμικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για την προώθηση του χορού και της κίνησης στην πόλη της Καλαμάτας.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ από τις 8 μέχρι τις 24 Ιουλίου, αναπτύσσεται σε δύο άξονες: ο ένας αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση και ο δεύτερος την εκπαίδευση διαφόρων ομάδων κοινού που αγαπούν τον χορό.

Το πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελείται φέτος από 4 σεμινάρια και 1 masterclass στο Δημοτικό Στάδιο Καλαμάτας, τα οποία θα καλύψουν συνολικά 54 ώρες διδασκαλίας:

  • Depth Movement (27 ώρες) με τον Edivaldo Ernesto από τις 15 έως τις 24 Ιουλίου.
  • Τρίωρο masterclass με τον Arias Fernandez aka Joker στις 15 Ιουλίου πάνω στην τεχνική του Krumping.
  • 1000 ways to hold (6 ώρες) με τους Χριστίνα Γουζέλη και Paul Blackman στις 16 και 17 Ιουλίου.
  • Up, but down, but fast, but slow, but wild, but sensitive (12 ώρες) με τον Akira Yoshida από τις 19 έως τις 22 Ιουλίου.
  • From gravity to lightness (6 ώρες) με την Lali Ayguadé στις 23 και 24 Ιουλίου.

Τα εργαστήρια για το κοινό έχουν στόχο να ενδυναμώσουν τη σχέση του Φεστιβάλ με την πόλη και κυρίως να εκπαιδεύσουν το κοινό πάνω στον σύγχρονο χορό και την κίνηση. Περιλαμβάνουν ένα εργαστήριο για παιδιά και εφήβους, ένα για γονείς και παιδιά, ένα για άτομα ηλικίας άνω των 50 ετών και ένα σεμινάριο κίνησης για ΑμεΑ, και είναι τα εξής:

  • Το Δάσος – Εργαστήρι χορού και χορογραφίας για παιδιά και εφήβους από την Βιτόρια Κωτσάλου, από τις 8 έως τις 12 Ιουλίου στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας. Παρουσίαση της χορογραφίας τους στις 12 Ιουλίου στην Κεντρική Σκηνή του Μεγάρου.
  • Ι SEE YOU SEE ME YOU ή O ΚΟΣΜΟΣ ΑΝΑΠΟΔΑ – Εργαστήρι χορού για γονείς και παιδιά από την Βιτόρια Κωτσάλου στις 9 και 10 Ιουλίου στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας.
  • Εργαστήρι κίνησης «50+» από την Πηνελόπη Μωρούτ για ενήλικες. Από τις 8 έως τις 12 Ιουλίου στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας.
  • Εργαστήρι κίνησης για ΑμεΑ από την Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη και την Ειρήνη Κουρουβάνη, από τις 15 έως τις 17 Ιουλίου, στο Αμφιθέατρο Θόδωρος Αγγελόπουλος, σε συνεργασία με το Κέντρο Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης Καλαμάτας (ΚΕ.Φ.Ι.ΑΠ.)

Επιπλέον στις 18 Ιουλίου στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας θα διοργανωθεί, σε συνεργασία με το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, εικαστικό εργαστήρι για παιδιά και εφήβους με τίτλο ΚΑΛΛΟΣ: Για Εμένα αυτό είναι Ομορφιά. Το εργαστήρι πραγματοποιείται με αφορμή την ομώνυμη ψηφιακή έκθεση με τα έργα των παιδιών από το νομό Μεσσηνίας. Τα παιδιά θα συνθέσουν με τα έργα τους ένα μεγάλων διαστάσεων παζλ στους τοίχους του Φουαγιέ του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, δημιουργώντας μια ζωγραφική εγκατάσταση.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΚΟΣΜΟΣ2 λεπτά ago

Κίνα: Προωθεί συμφωνία ελεύθερου εμπορίου και ασφάλειας με τις χώρες του Νότιου Ειρηνικού

LIFESTYLE6 λεπτά ago

Δίκη Ντεπ – Χερντ: Κατέθεσε η Κέιτ Μος

ΕΛΛΑΔΑ13 λεπτά ago

Θεσσαλονίκη: Προκαταρκτική εξέταση για τον εκφοβισμό και τον ξυλοδαρμό του 11χρονου μαθητή στον Εύοσμο

ΚΟΣΜΟΣ21 λεπτά ago

Σφαγή στο Τέξας: Το λόμπι των όπλων νίπτει τας χείρας του και καταγγέλλει τον «διαταραγμένο εγκληματία»

LIFESTYLE25 λεπτά ago

Αντιδράσεις από το κοινό για τα τρανσφοβικά του αστεία στο «SuperNature»

ΕΛΛΑΔΑ32 λεπτά ago

Έκρηξη με δύο τραυματίες στο Μαρκόπουλο

OIKONOMIA39 λεπτά ago

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Σχέδιο για την ποινικοποίηση της παραβίασης των κυρώσεων – Στόχος η οικονομική αξιοποίηση των assets υπέρ της Ουκρανίας

ΚΟΣΜΟΣ40 λεπτά ago

Μαρίνα Οβσιανίκοβα: Η δημοσιογράφος βραβεύτηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης για την αντιπολεμική δράση της

ΘΕΣΣΑΛΙΑ42 λεπτά ago

Στις γραμμές του μετρό στον Κορυδαλλό έπεσε ο 26χρονος Καρδιτσιώτης

LIFESTYLE43 λεπτά ago

«Η ένοπλη βία είναι μια επιδημία που μπορούμε να ελέγξουμε»

ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago

Εφυγε από την ζωή ο Γιαννης Παπανικολαου από την Συκη Πηλιου

ΜΑΓΝΗΣΙΑ16 ώρες ago

Βόλος: Έφυγε από τη ζωή 30χρονη

ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

Ο ΤΖΟΝΑΘΑΝ ΧΑΡΤΝΕΤ ΤΟΥ ΜΑΣΤΕΡ ΣΕΦ ΣΤΗΝ ΣΚΙΑΘΟ ΣΤΟ ΦΟΥΡΝΟ ΒΕΛΕΝΤΖΑΚΟΥ .

ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

Σε θρίλερ εξελίχθηκε το ταξίδι για Βολιώτες επιβάτες με το «Βέλος» μέχρι την Αθήνα

ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην αγορά του Βόλου και στο «Βολωνάκι» για καφέ

ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

Θλίψη έχει σκορπίσει στην τοπική κοινωνία της Μαγνησίας και της Λάρισας ο θάνατος του τραγουδιστή δημοτικών τραγουδιών Γιάννη Γκόβαρη

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Θλίψη για τον θάνατο 58χρονο Βολιώτη

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Θλίψη στην τοπική κοινωνία του Βόλου – Πέθανε ο σπουδαίος Βολιώτης μουσικοσυνθέτης Βαγγέλης Παπαθανασίου

ηλικιωμένος
ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Βόλος: Ηλικιωμένος κατέρρευσε στη μέση του δρόμου

ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

Γεωργία Μπίκα: «Ήταν νηφάλια και διαστρέβλωσε τα γεγονότα με ασύστολα ψεύδη» λέει η εισαγγελέας

Δημοφιλή