Connect with us

OIKONOMIA

Το ελληνικό παράδοξο και το τρίγωνο του νέου πλούτου για την οικονομία

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Σε τούτες τις καταστροφικές διεθνώς συνθήκες του πολέμου στην Ουκρανία και της παρεπόμενης ενεργειακής κρίσης και πληθωριστικής έξαρσης, που βαραίνει τα νοικοκυριά και απειλεί τη θέση των φτωχότερων συμπολιτών μας, εξελίσσεται, προς έκπληξη των περισσοτέρων στην Ευρώπη, ένα θετικό, αυτή τη φορά, «ελληνικό παράδοξο».

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Η οικονομία μας όχι μόνο δεν κάμπτεται, όπως οι περισσότεροι διεθνείς αναλυτές και οργανισμοί προέβλεπαν, παρά αναπτύσσεται δυναμικά, διαμορφώνοντας περιβάλλον επενδυτικών ευκαιριών και δημιουργώντας ισχυρές εστίες νέου πλούτου.

Ανάπτυξη με ρυθμό υψηλότερο του 5%!

Ολα τα στοιχεία και οι νεότερες εκτιμήσεις δηλώνουν ότι η ελληνική οικονομία θα αναπτυχθεί το 2022 με ρυθμό υψηλότερο του 5%! Ηδη την περασμένη Τετάρτη ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Ι. Στουρνάρας προανήγγειλε αναθεώρηση, επί τα βελτίω, των εκτιμήσεων για την εγχώρια ανάπτυξη.

  • ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακρίβεια: Έρχονται ανατιμήσεις προϊόντων τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι και οι μετριοπαθέστεροι των τραπεζιτών, όπως ο διευθύνων σύμβουλος της Εurobank κ. Φ. Καραβίας, αναμένουν πλέον υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, φθάνοντας στο σημείο να αναγνωρίζουν την Ελλάδα ως την «έκπληξη της Ευρώπης». «Δεν είναι τυχαίο» – εξηγεί ο ίδιος – «ότι η Ελλάδα δανείζεται πια με καλύτερους όρους από την Ιταλία, όπως δηλώνουν οι αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων που υπολείπονται κατά τέσσερα δέκατα της ποσοστιαίας μονάδας από εκείνες των αντίστοιχων ιταλικών».

Κατά τα φαινόμενα, οι μεταβατικές γεωπολιτικές συνθήκες που ο πόλεμος του Πούτιν διαμόρφωσε, σε συνδυασμό με τη διαταραχή και τις μετατοπίσεις που η πανδημία προκάλεσε στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα, το ισχυρό, πέραν πάσης προσδοκίας, τουριστικό ρεύμα που ακολούθησε με το τέλος των υγειονομικών περιορισμών σε όλο τον κόσμο και τα δεκάδες δισεκατομμύρια επενδυτικών πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης «έχτισαν» στην κυριολεξία έναν κύκλο ευκαιριών ανασύνταξης και αναδιοργάνωσης της πολύπαθης ελληνικής οικονομίας.

Η Ελλάδα ελκυστική στους επενδυτές

Επέδρασε είναι αλήθεια και η διεθνής παρουσία και η κινητικότητα του Πρωθυπουργού, ο τρόπος που «πουλάει» τα ελληνικά πλεονεκτήματα και προσεγγίζει πολυεθνικούς κολοσσούς, οι διευκολύνσεις που προσφέρει σε πανίσχυρα σχήματα όπως αυτά της Μicrosoft, της Google, της Pfizer, αλλά και οι διακρατικές αμυντικές και οικονομικές συμφωνίες που έχει επιτύχει με τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, με την Αίγυπτο, το Ισραήλ και εσχάτως με τη Σαουδική Αραβία, ενισχύουν σημαντικά την εικόνα της χώρας. Επιφανείς επιχειρηματίες και τραπεζίτες αποδέχονται, χωρίς επιφυλάξεις, ότι «ο κ. Μητσοτάκης έχει βελτιώσει σε εκθετικό βαθμό τη θέση της χώρας στον κόσμο, την ξανάβαλε στον διεθνή επενδυτικό χάρτη», όπως χαρακτηριστικά λένε.

Οπως και να έχει σταδιακά, υπό την επίδραση πλήθους παραγόντων και συνθηκών, η Ελλάδα κατέστη και πάλι ελκυστική και πλέον οι ελληνικές αξίες και οι επενδυτικές ευκαιρίες διεκδικούνται με δυναμικό τρόπο από ισχυρούς διεθνικούς κεφαλαιουχικούς ομίλους που έχουν στη διάθεσή τους εκατοντάδες δισεκατομμύρια επενδυτικών πόρων.

Πλήθος επιχειρήσεων, ενεργειακές, τουριστικές, πληροφορικής, παραγωγής τροφίμων, διαχείρισης ακινήτων και άλλες πολιορκούνται στην κυριολεξία από εγχώρια και διεθνή Funds, τα οποία με τις κινήσεις τους διαμορφώνουν περιβάλλον συγκέντρωσης και αναδιάρθρωσης του εγχώριου ιδιωτικού τομέα, παρακινώντας ταυτόχρονα τις υγιείς εγχώριες επιχειρηματικές δυνάμεις να επενδύσουν κατά αντίστοιχο τρόπο και να οικοδομήσουν ισχυρότερα και ανθεκτικότερα σχήματα, ικανά να αυξήσουν την ελκυστικότητα και την αξία τους.

Δεν είναι τυχαίο ότι στην πλατφόρμα του Ταμείου Ανάκαμψης έχουν ήδη αναρτηθεί ιδιωτικές επενδύσεις ύψους 2,7 δισ. ευρώ και σύμφωνα με νεότερες εκτιμήσεις υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα έχουν αναρτηθεί εγκεκριμένες, προς χρηματοδότηση με εξαιρετικά χαμηλά επιτόκια, ιδιωτικές επενδύσεις ύψους 8 δισ. ευρώ!

Ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής κ. Κ. Πιερρακάκης εκτιμά ότι υπό την επίδραση του Ταμείου Ανάκαμψης, των γεωπολιτικών ανακατατάξεων, της ενεργειακής κρίσης, της εγκατάστασης πολυεθνικών σχημάτων, της οργανωμένης αλλαγής του θεσμικού πλαισίου και της μετακίνησης παραγωγικών μονάδων, λόγω της διαταραχής στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα, από την Ασία στην Ευρώπη διαμορφώνεται με ταχύτητα στην Ελλάδα «ένα τρίγωνο δημιουργίας νέου πλούτου». Η περίμετρος του οποίου ορίζεται κατά βάση από «τις πράσινες επενδύσεις, τις ψηφιακές και τις διασυνδεδεμένες μαζί τους κατασκευές», χωρίς αυτό να αποκλείει αντίστοιχες κινήσεις στο σύνολο των δραστηριοτήτων.

Κινητικότητα σε όλους τους κλάδους

Η αλήθεια είναι ότι ο ενεργειακός τομέας, υπό το βάρος της κλιματικής αλλαγής και της απεξάρτησης από τα ρωσικά ενεργειακά αγαθά, προσελκύει τα περισσότερα διεθνή και εγχώρια κεφάλαια. Αυτή την ώρα προπαρασκευάζονται επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και τελούν προς εξαγορά πάμπολλες από τις υφιστάμενες. Στρατηγικού χαρακτήρα κρίνονται επίσης οι επενδύσεις ηλεκτρικών διασυνδέσεων. Η διασύνδεσή μας με την Αίγυπτο μέσω υποθαλάσσιου καλωδίου, όπως και η προετοιμαζόμενη με την Κύπρο και το Ισραήλ, αποκτούν ξεχωριστή σημασία στο παρόν περιβάλλον απεξάρτησης από το ρωσικό αέριο. Χαρακτηριστική είναι επίσης σε αυτό το ιδιαίτερο περιβάλλον η επίδοση του τομέα των ναυτιλιακών μεταφορών. Οι έλληνες εφοπλιστές είναι εξόχως κινητικοί αυτή την περίοδο. Ρισκάρουν, επενδύουν, τοποθετούνται δυναμικά, διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην τρέχουσα φάση γεωπολιτικών ανακατατάξεων και βεβαίως κερδίζουν. Εχουν εκπαιδευτεί στη διαχείριση κινδύνων, είναι ευέλικτοι και μαζί αξιόπιστοι, εξασφαλίζοντας με άνεση τις δέουσες χρηματοδοτήσεις για τις πράσινες επενδύσεις τους, τα νέα καύσιμα και τα νέα πλοία.

Αντιστοίχως οι ανάγκες του ψηφιακού μετασχηματισμού έχουν εκτοξεύσει στα ύψη τις αξίες των εταιρειών πληροφορικής και έχουν καταστήσει περιζήτητους τους νέους που γνωρίζουν να γράφουν κώδικες προγραμματισμού. Στην ευρύτερη επιχειρηματική αγορά η ζήτηση για εξειδικευμένο τεχνολογικό προσωπικό έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Ολες οι αλυσίδες λιανικών πωλήσεων φιλοδοξούν να αποκτήσουν μέσω της ψηφιοποίησης ακόμη και δυνατότητες τραπεζικού χαρακτήρα υπηρεσιών. Θα είναι σε θέση να προσφέρουν με ασφάλεια ακόμη και μικροπιστώσεις, καθώς θα έχουν στη διάθεσή τους στοιχεία της συμπεριφοράς και της αξιοπιστίας των πελατών τους.

Ολη αυτή η ανάγκη ψηφιακής μετάβασης πολλαπλασιάζει επίσης τις ανάγκες ανανέωσης των δικτύων. Οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες βρίσκονται σε διαδικασία αντικατάστασης των παλαιών καλωδιώσεων χαλκού με σύγχρονες οπτικών ινών. Την περασμένη εβδομάδα ενεκρίθη δανειοδότηση της ΝΟVA – Wind ύψους 90 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης ακριβώς γι’ αυτό τον σκοπό, ενώ ήδη εξελίσσονται εργασίες αντικατάστασης των δικτύων του ΟΤΕ και της Vodafone. Ολη η Ελλάδα θα ξανασκαφτεί για την εγκατάσταση των νέων δικτύων, λέει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της πολυεθνικής Grand Thorton στην Ελλάδα κ. Β. Καζάς.

Οι προοπτικές για τις κατασκευαστικές

Κάπως έτσι διασυνδέονται οι κατασκευαστικές εταιρείες, οι οποίες συνδυαστικά μέσω των ενεργειακών επενδύσεων, των ψηφιακών και γενικότερα μέσω των νέων έργων υποδομής σε αεροδρόμια, λιμάνια, μαρίνες, διαχείριση απορριμμάτων και άλλες θα ζήσουν ημέρες μεγάλης δραστηριότητας. Εκτιμάται ότι μέχρι το 2025 θα «τρέχουν» έργα ύψους 18 δισ. ευρώ, η εκτέλεση των οποίων θα απαιτήσει περισσότερους από 200.000 εργαζομένους. Αν σε αυτά προστεθούν το Ελληνικό και οι επιπρόσθετες ανάγκες κατασκευής που θα προκύψουν από την άνθηση της αγοράς ακινήτων που το ισχυρό τουριστικό ρεύμα προκαλεί μπορεί να φανταστεί κανείς τις δυνατότητες που αποκτά ο κατασκευαστικός κλάδος.

Οσοι παρακολουθούν από κοντά την κινητικότητα των αγορών επισημαίνουν ταυτόχρονα τον πυρετό που επικρατεί στους κλάδους του φαρμάκου, των τροφίμων και γενικά του αγροδιατροφικού τομέα. Οι διαταραχές που προκαλεί ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι αβεβαιότητες που γεννούν οι ελλείψεις πρώτων υλών αναγκάζει τους μεταποιητές σε πρωτοβουλίες μέχρι πρότινος αδιανόητες.

Οι μεγάλοι καταναλωτές αλεύρων προετοιμάζουν μακροχρόνιες εγγυημένες συμβάσεις με παραγωγούς σιτηρών, αναλόγως κινούνται πλέον και οι βιομηχανίες γάλακτος, όπως και οι μεγάλες τυροκομικές που αντιμετωπίζουν αντίστοιχα προβλήματα έγκαιρης και έγκυρης παράδοσης γάλακτος, της βασικής πρώτης ύλης για τα προϊόντα τους. Ουσιαστικά αναζητούν τρόπους υποκατάστασης των εισαγωγών και εξασφάλισης έναντι μελλοντικών κινδύνων.

Μόνο αδιάφορες επίσης δεν είναι οι μεγάλες επενδύσεις στις οποίες μαζικά προβαίνουν οι ισχυρότερες των φαρμακευτικών εταιρειών. Η πανδημία φανέρωσε το παραγωγικό ευρωπαϊκό έλλειμμα σε βασικά φάρμακα και υγειονομικό υλικό και πλέον επιχειρείται η κάλυψή του. Ολη αυτή η παραγωγική μετακίνηση στην Ευρώπη μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία αναγέννησης του παραγωγικού ιστού της χώρας.

Κοινή είναι η πεποίθηση στους οικονομικούς κύκλους ότι η Ελλάδα έχει την ευκαιρία και τις δυνάμεις να αναγεννηθεί πραγματικά. Αρκεί να μη χάσει τη συνέχεια στην προσπάθεια και κινητοποίησή της…

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

Ελον Μάσκ: Πούλησε μετοχές της Tesla 6,9 δισ. δολαρίων

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Ο Ελον Μασκ, επανήλθε ξανά στο προσκήνιο – αυτή τη φορά επειδή πούλησε μετοχές της Tesla αξίας 6,9 δισ. δολαρίων. Ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας δικαιολόγησε την κίνησή του αυτή λέγοντας ότι θέλησε έτσι να αποφύγει μια ξαφνική πώληση μετοχών σε περίπτωση που εξαναγκαστεί να προχωρήσει στην εξαγορά του Twitter έναντι 44 δισ. δολαρίων. Η τελευταία αυτή πώληση έγινε στις 5 Αυγούστου.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ο Μασκ είχε υποβάλλει επίσημη προσφορά για το Twitter αλλά έκανε πίσω επικαλούμενος μη επαρκή στοιχεία για το πόσους ψεύτικους λογαριασμούς spam και bot έχει το μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Η Twitter κινήθηκε νομικά και τώρα θα γίνει δικαστήριο τον Οκτώβριο, το οποίο θα κρίνει εάν θα πρέπει να προχωρήσει η εξαγορά ή όχι.

Διαβάστε επίσης – Tesla: O Μασκ υπόσχεται μείωση τιμών όταν πέσει ο πληθωρισμός

Μετά την αποκάλυψη των τελευταίων πωλήσεων μετοχών του Μασκ, μέτοχοι και υποστηρικτές της Tesla ρώτησαν τον διευθύνοντα σύμβουλο εάν ολοκλήρωσε την πώληση μετοχών της εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων και αν θα μπορούσε να αγοράσει ξανά μέρος από τις μετοχές αυτές στο μέλλον.

«Ναι. Στην (ελπίζουμε απίθανη) περίπτωση που το Twitter αναγκάσει αυτή τη συμφωνία να προχωρήσει και ορισμένοι μετοχικοί εταίροι δεν συμμετάσχουν, είναι σημαντικό να αποφευχθεί μια έκτακτη πώληση μετοχών της Tesla», απάντησε ο Μασκ.

Ο ίδιος δεν διευκρίνισε εάν φοβάται ότι συγκεκριμένοι επενδυτές θα μπορούσαν να εγκαταλείψουν τα σχέδια για συγχρηματοδότηση μιας εξαγοράς του Twitter με τον Μασκ.

Στις αρχές Μαΐου, ο Μασκ είχε συγκεντρώσει για τον σκοπό αυτό χρηματοδότηση από 19 διαφορετικούς εταίρους, συμπεριλαμβανομένου του πρίγκιπα της Σαουδικής Αραβίας Alwaleed Bin Talal Bin Abdulaziz Alsaud, της Qatari Holding, των εταιρειών επιχειρηματικών συμμετοχών Sequoia, του DFJ development fund, της Vy Capital και του ανταλλακτηρίου κρυπτονομισμάτων Binance.

Η πλατφόρμα X.com

Ο Μασκ είπε επίσης ότι θα αγοράσει πίσω μερικές από τις μετοχές που πούλησε εάν δεν χρειαστεί να προχωρήσει στην εξαγορά του Twitter. Εάν η συμφωνία με το Twitter δεν πραγματοποιηθεί, θα σκεφτεί να δημιουργήσει τη δική του κοινωνική πλατφόρμα, την X.com, ανέφερε επίσης.

Πάντως αρκετοί επενδυτές εμφανίζονταν δύσπιστοι σύμφωνα με το Bloomberg ότι ο Μασκ ολοκλήρωσε την πώληση μετοχών της Tesla, με το 68% των 1.562 ερωτηθέντων σε έρευνα της MLIV Pulse να δηλώνει ότι είναι πιθανό να πουλήσει περισσότερες ανεξάρτητα από το τι θα συμβεί με τη συμφωνία στο Twitter.

Η πορεία των μετοχών της Tesla στην αγορά έχει συνδεθεί με τη συμφωνία για την εξαγορά του Twitter από τότε που ο Μασκ έκανε την κίνηση-έκπληξη τον Απρίλιο υποβάλλοντας την πρόταση. Οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας είχαν υποχωρήσει αρχικά λόγω ανησυχιών ότι η εξαγορά μπορεί να δημιουργήσει επενδυτικούς κινδύνους που συνδέονται με τη χρηματοδότηση του ντιλ και με άλλους παρόμοιους λόγους.

Ο Μασκ έχει κατηγορήσει το Twitter ότι παραποιεί το μέγεθος της βάσης χρηστών του για να αλλοιώσει την πραγματική αξία του στην αγορά και επικαλείται το ζήτημα των ψεύτικων λογαριασμών ως κύριο λόγο για τη μονομερή ακύρωση της προσφοράς του να αγοράσει την εταιρεία.

Τα επιχειρήματα του Μασκ για να κάνει πίσω στο ντιλ αποκαλύφθηκαν σε αγωγή που κατατέθηκε σε δικαστήριο του Ντέλαγουερ την περασμένη εβδομάδα ως απάντηση προηγούμενης αγωγής του Twitter προς αυτόν. Ο Μασκ ζητά από τον δικαστή να κηρύξει το Twitter ως την πλευρά που φέρει την ευθύνη για την παραβίαση της συμφωνίας.

Η πενθήμερη δίκη στο Ντέλαγουερ ξεκινά στις 17 Οκτωβρίου με το Twitter να θέλει να υποχρεώσει τον Μασκ να προχωρήσει με την εξαγορά ή να πληρώσει ρήτρα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

Ναυτιλία: «Πρόσω ολοταχώς» για την αγορά LNG

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

γράφει ο Γιώργος Φωκιανός 

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οι πρόσφατες γεωπολιτικές αναταραχές και ο στόχος της «ενεργειακής ασφάλειας» τοποθετούν τον κλάδο LNG στο επίκεντρο των παγκόσμιων γεγονότων, προσθέτοντας περαιτέρω ώθηση σε έναν ναυτιλιακό κλάδο που αναπτύσσεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Διεθνούς Ομίλου Εισαγωγέων Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (GIIGNL), οι νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου βρίσκονται στο ζενίθ, διαθέτοντας την υψηλότερη αναλογία παραγγελιών προς υφιστάμενο στόλο. Οπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons Research, αυτό μπορεί να εξηγηθεί με μια απλή πρόβλεψη, τον διπλασιασμό της ικανότητας υγροποίησης φυσικού αερίου μέχρι το 2028.

Διαβάστε επίσης: LNG: Γιατί είναι σημαντικό το υγροποιημένο φυσικό αέριο

Μέχρι στιγμής το βιβλίο παραγγελιών για νεότευκτα LNG Carriers ανέρχεται πλέον στο 40% της υπάρχουσας χωρητικότητας, από 27% στην αρχή του 2021. Την ίδια ώρα, το 32% των υφιστάμενων πλοίων κινείται με ατμοστρόβιλους και στο πλαίσιο αυτό υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο των επερχόμενων κανονισμών EEXI και CII.

Στα τέλη Απριλίου 2022 ο παγκόσμιος στόλος LNG Carriers αποτελούνταν από 641 ενεργά πλοία, συμπεριλαμβανομένων 45 πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRUs) και πέντε πλωτών μονάδων αποθήκευσης (FSUs). Το 2020 ο στόλος είχε 529 πλοία και το 2021 ο αριθμός τους ανέβηκε στα 588 καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 10%.

Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και τα containerships έχουν εξοβελίσει όλους τους άλλους τύπους πλοίων στα κορυφαία ναυπηγεία της Ασίας τα τελευταία δύο χρόνια. Η μέση τιμή κατασκευής ενός LNG Carrier έχει αυξηθεί στα 210 εκατ. δολάρια στη διάρκεια της χρονιάς.

Ωστόσο, το ενδιαφέρον για ναυπηγήσεις παραμένει πολύ ισχυρό, με τη συμβολή και του μεγάλου project επέκτασης του Κατάρ.

Οι εξαγωγικοί σταθμοί

Στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022 υπήρχαν 23 εξαγωγικοί σταθμοί, δυναμικότητας 165 εκατ. τόνων ετησίως, υπό κατασκευή, ενώ εγκαταστάσεις χωρητικότητας 293 εκατ. τόνων ετησίως βρίσκονται σε φάση Ολοκλήρωσης Μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (FEED).

Μάλιστα, οι τελευταίες προβλέψεις της Clarksons υποδεικνύουν διπλασιασμό της δυναμικότητας στους 459 εκατ. τόνους κατά την επόμενη εξαετία.

«Η βιομηχανία LNG βιώνει μια σημαντική φάση επέκτασης, εστιάζοντας στην ενεργειακή ασφάλεια, ενώ η προοπτική ανάπτυξης υποστηρίζεται από την αυξημένη ζήτηση φυσικού αερίου στην Ασία, τη δυναμική της ενεργειακής μετάβασης και ένα σημαντικό πρόγραμμα εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου», σχολίασε ο Στιβ Γκόρντον, διευθύνων σύμβουλος της Clarksons Research.

Στο μεταξύ, συνεχίζει να επεκτείνεται και ο κλάδος μικρής κλίμακας, καθώς συνολικά 10 εισαγωγικοί τερματικοί μικρής κλίμακας (λιγότερο από 1 εκατ. τόνους ετησίως) βρίσκονται υπό κατασκευή και επιπλέον 35 έχουν προταθεί (έναντι 25 που βρίσκονται σε λειτουργία).

Τέλος, σημειώνεται ότι οι υποδομές ανεφοδιασμού LNG στα λιμάνια συνεχίζουν να επεκτείνονται για να εξυπηρετήσουν τον αυξανόμενο στόλο.

Συνολικά 143 λιμάνια είναι σήμερα εξοπλισμένα με εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού LNG από 132 στο ξεκίνημα του 2021. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος αριθμός αναμένεται να αυξηθεί στις 184 μονάδες μέχρι το τέλος του 2022.

Καθώς η Ευρώπη «μάχεται» με την Ασία, σε μία προσπάθεια να αυξήσει με ταχείς ρυθμούς τις εισαγωγές υγροποιημένου αερίου για να χτίσει αποθέματα ικανά να αντικαταστήσουν το ρωσικό αέριο, οι περιορισμοί στη διαθεσιμότητα έχουν ωθήσει τις τιμές αναφοράς TTF σε υψηλά ρεκόρ. Αυτός ο αγώνας των δύο περιοχών να «κλειδώσουν» έξτρα προμήθειες εντείνει τους κινδύνους για νέες αυξήσεις.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΜΑΓΝΗΣΙΑ7 ημέρες ago

Επεισόδιο στα κεντρικά καταστήματα της ΔΕΗ στον Βόλο μεταξύ δύο πολιτών

ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago

Πέθανε η Μαριάνα Καρακίτσου Σαραφοπούλου από Βόλο σε ηλικία 64 ετών.

ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago

58 χρόνος έπεσε σε χαράδρα και σκοτώθηκε στο σεσκλο

LIFESTYLE5 ημέρες ago

ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΜΑΡΙΝΑ ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ ΚΑΙ ΑΣΗΜΑΚΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ ΣΤΟ BARACOA ΤΗΣ ΣΚΙΑΘΟΥ

ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago

Fuel Pass 2: Καθυστέρηση στην πληρωμή του επιδόματος

ΜΑΓΝΗΣΙΑ19 ώρες ago

Αυτός είναι ο 34χρονος που απείλησε την 26χρονη σύντροφό του με κατσαβίδι στο Βόλο

ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

Fuel Pass 2: Ξεκινά η καταβολή του στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων

ΜΑΓΝΗΣΙΑ24 ώρες ago

Σε υπόθεση θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση της αρπαγής ενός βρέφους- Στον Βόλο αναζητούν οι αρχές τον πατέρα του

ΜΑΓΝΗΣΙΑ7 ημέρες ago

Πέθανε ο 50χρονος Αριστείδης Βογιατζής από το Βόλο- Εργαζόταν στο εργοστάσιο της ΕΥΡΗΚΑ

ΜΑΓΝΗΣΙΑ14 ώρες ago

Απίστευτο περιστατικό σε ιερό ναό της Νέας Ιωνίας- Ιερέας απαγόρευσε ζευγάρι να μπει στο ναό επειδή …φορούσαν μάσκες

Δημοφιλή