Connect with us
ΕΣΠΑΕΣΠΑ

LIFESTYLE

Το να είσαι «άσχημος» θα είναι μια μέρα της μόδας;

Published

on

1 6zRpkVumQDRUK5GQ2oY9hQ 620x350.jpg

«Έχω μια θεωρία, ότι σε δέκα χρόνια, το να είσαι λίγο άσχημη και να έχεις ρυτίδες θα είναι στη μόδα», λέει η Ash Powers σε ένα βίντεο στο TikTok. Στα επόμενα δέκα με 15 χρόνια, εξηγεί, όταν όλοι θα έχουν υποκύψει στη διαδικασία διόρθωσης του προσώπου τους, «θα κοιτάμε κάποιον που δεν έχει κάνει ποτέ καμία επέμβαση και θα λέμε: «Ω, Θεέ μου, το πόδι της χήνας  … δείχνει τόσο… εκφραστική. Είναι τόσο όμορφη».

Έπειτα, υπάρχει και η Πάμελα Άντερσον, η οποία βρίσκεται σε μια νέα εποχή που αγκαλιάζει ένα look χωρίς μακιγιάζ με τεράστια επιτυχία. «Το άσχημο με την πάροδο του χρόνου γίνεται όμορφο όταν αυτή η ασχήμια συνδέεται με την άρχουσα τάξη», εξηγεί η Defino

Με πάνω από 2,8 εκατομμύρια προβολές και 490.000 likes τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο, το βίντεο αυτό έχει ξεκινήσει μια συζήτηση σχετικά με το μέλλον των προτύπων ομορφιάς και το ρόλο που παίζουμε στον καθορισμό αυτών – ή στην πλήρη αποφυγή τους.

Γιατί όλοι φαίνονται ομογενοποιημένοι;

Σήμερα οι άνθρωποι είναι σε θέση να διαμορφώσουν και να αλλάξουν τους εαυτούς τους με τη βοήθεια τεχνητών μεθόδων, ώστε να ταιριάζουν με τα κυρίαρχα πρότυπα ομορφιάς περισσότερο από ποτέ άλλοτε. Οι αλλαγές στο σώμα και το πρόσωπο δεν είναι καθόλου καινούργια ιδέα.

«Αν το ανδρικό βλέμμα είναι η συνθήκη του να ζεις κάτω από την πατριαρχία, το βλέμμα της πώλησης είναι η συνθήκη του να ζεις κάτω από τον καπιταλισμό και σε μια καταναλωτική κοινωνία»

Ωστόσο, η τεχνολογία που διαθέτουμε και τα μέτρα που παίρνουν οι άνθρωποι προκειμένου να πετύχουν αυτό που θεωρείται όμορφο είναι πιο σοβαρά στις μέρες μας: πλαστική χειρουργική, filler, ενέσεις, νήματα κάτω από το δέρμα, χάπια που κόβουν την όρεξη, αφαίρεση λίπους.

Όλα αυτά γίνονται στο όνομα ενός μοναδικού ιδανικού ομορφιάς που βασιλεύει.

Advertisement
@ashieadams It probably already is tbh #botox #storytime #rhinoplasty #lipflip #injections #beautystandard ♬ original sound – ashie

«Κυριαρχεί ανάμεσα στη νεολαία, κάνει τους πάντες να φαίνονται ομογενοποιημένοι και βασίζεται στην ομορφιά που δημιουργείται από την πλαστική χειρουργική», συνοψίζει η Anita Bhagwandas, beauty journalist και συγγραφέας του Ugly.

Χάρη στην κουλτούρα μας που επικεντρώνεται στην εμφάνιση, η προσδοκία να είναι κανείς άψογος έχει αυξηθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι άνθρωποι να φτάνουν σε ακραίες καταστάσεις για να το πετύχουν. «Υπάρχει μεγάλη πίεση στα άτομα να συμμορφώνονται με μια συγκεκριμένη αισθητική», λέει η Nichelle Temple, αισθητικός και ιδρύτρια του Inderma Studio.

«Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μη ρεαλιστικές προσδοκίες, δυσμενή αποτελέσματα και προβλήματα αυτοεκτίμησης. Το κυνήγι μιας μη ρεαλιστικής έννοιας της τελειότητας μπορεί να μας βλάψει».

Μήπως, ωστόσο, τα πράγματα έχουν αρχίσει να αλλάζουν;

Στην αρχή, η δημοτικότητα των ενέσιμων θεραπειών και άλλων αισθητικών επεμβάσεων έδωσε σε πολλούς μια αίσθηση «ενδυνάμωσης» (μια έννοια που συχνά συγχέεται με την «αυτοπεποίθηση»).

Το να ασκεί κανείς εξουσία πάνω στο σώμα του, αλλάζοντας και διορθώνοντας, φαινόταν αρκετά αθώο, αλλά τώρα που η θολούρα του ενθουσιασμού έχει υποχωρήσει, είναι αναμφισβήτητο ότι τα BBLs που αψηφούν τη φύση, τα μεγάλα χείλη και το πλούσιο στήθος εξυπηρετούν ένα πράγμα: το ανδρικό βλέμμα.

«Είναι σχεδόν σαν να πρέπει να έχεις αυτά τα χαρακτηριστικά, αλλιώς θεωρείσαι «μεσαία», λέει η TikToker Teresa Violet. Σε ένα βίντεο η Violet εξηγεί πόσο απεγνωσμένα θέλει να απομακρυνθεί από το σημερινό πρότυπο ομορφιάς. «Νομίζω ότι σε έναν βαθμό θα εκτιμούμε πάντα την ομορφιά, αλλά νομίζω ότι μπορούμε να απομακρυνθούμε από την αποτίμηση ενός συγκεκριμένου τύπου της».

Advertisement

Ωστόσο, δεν είναι μόνο το ανδρικό βλέμμα αυτό που ορίζει τα σημερινά πρότυπα ομορφιάς, λέει η Jessica Defino, κριτικός ομορφιάς, αλλά μάλλον αυτό που η ίδια αποκαλεί «βλέμμα πώλησης».

«Αν το ανδρικό βλέμμα είναι η συνθήκη του να ζεις κάτω από την πατριαρχία, το βλέμμα της πώλησης είναι η συνθήκη του να ζεις κάτω από τον καπιταλισμό και σε μια καταναλωτική κοινωνία».

Πολλά από τα σημερινά πρότυπα ομορφιάς δεν θα ήταν εφικτά, ακόμη και στους πιο φυσικά «όμορφους» ανθρώπους, χωρίς σημαντική «παρέμβαση» προϊόντων και διαδικασιών». Η «παρέμβαση» των προϊόντων βρίσκεται στο προσκήνιο του τρόπου με τον οποίο παρουσιάζουμε τον εαυτό μας τώρα, είτε αυτό γίνεται μέσω του «glazed donut skin», είτε μέσω σούπερ λεπτών φρυδιών είτε μέσω BBL.

Η επίτευξη αυτών απαιτεί συγκεκριμένα εργαλεία, προϊόντα, χρόνο και, κυρίως, χρήματα – η συμμετοχή σε αυτή την προσπάθεια να θεωρείσαι «όμορφη» έχει κόστος.

«Γιατί αυτό είναι η ομορφιά- μια ταξική παράσταση»

Αν φανταστούμε ένα μέλλον όπου η πλειονότητα των ανθρώπων θα έχει εξαφανίσει τις ρυτίδες της με μπότοξ, θα έχει γεμίσει τα χείλη της με filler, θα έχει αφαιρέσει λίπος από τα μάγουλά της και θα έχει ισιώσει τα δόντια της, θα γίνει επιθυμητό να έχει κανείς τα φυσικά χαρακτηριστικά που γίνονται όλο και πιο σπάνια: τα στραβά δόντια, τις γραμμές του χαμόγελου και τα πόδια της χήνας;

Advertisement

Έχουμε ήδη δει τις Kardashians να συρρικνώνουν το σώμα τους και να χάνουν τις χειρουργικά σχεδιασμένες καμπύλες τους. Άλλες ακολούθησαν το παράδειγμά τους αφαιρώντας τα εμφυτεύματα στήθους, ενώ το ενδιαφέρον για τις μη χρονοβόρες «μικροχειρουργικές επεμβάσεις» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει αυξηθεί. Όλο και περισσότεροι δημιουργοί μοιράζονται vlogs με τους εαυτούς τους να εξαφανίζουν το filler από το πρόσωπό τους.

Έπειτα, υπάρχει και η Πάμελα Άντερσον, η οποία βρίσκεται σε μια νέα εποχή που αγκαλιάζει ένα look χωρίς μακιγιάζ με τεράστια επιτυχία. «Το άσχημο με την πάροδο του χρόνου γίνεται όμορφο όταν αυτή η ασχήμια συνδέεται με την άρχουσα τάξη», εξηγεί η Defino. «Γιατί αυτό είναι η ομορφιά- μια ταξική παράσταση».

*Με πληροφορίες από Dazed



Περισσότερα Εδω

Advertisement
Advertisement
Anassa
Advertisement
Advertisement
Anassa

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή