Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΤΟ ΒΗΜΑ: 100 χρόνια γράφουμε Ιστορία

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Ηταν 6 Φεβρουαρίου του 1922 όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το «Ελεύθερον Βήμα» σε μία από τις πιο κρίσιμες περιόδους της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας. Κάτω από τον τίτλο του αναγραφόταν η ταυτότητά του: «μεγάλη, καθημερινή πολιτική και οικονομική εφημερίδα». Ηταν η αρχή για μία όντως μεγάλη, πολυκύμαντη και πρωτοπόρα πορεία μέσα στο πέρας των δεκαετιών του 20ού αιώνα.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Με το όνομα «Το Βήμα» επανακυκλοφόρησε μετά την Απελευθέρωση το 1945 και έτσι συνεχίζει ως σήμερα, συμπληρώνοντας εφέτος 100 χρόνια ζωής και προχωρώντας ακάθεκτο στις δεκαετίες του 21ου αιώνα, καταγράφοντας πάντα με έγκυρη, ανεξάρτητη και αδέσμευτη μάτια τις πιο σημαντικές στιγμές της ελληνικής και της παγκόσμιας Ιστορίας.

Αυτό ακριβώς το ταξίδι της συναρπαστικής του ιστορίας, η οποία είναι σύμφυτη με την ίδια την Ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας, ξετυλίγεται στην έκθεση «ΤΟ ΒΗΜΑ: 100 ΧΡΟΝΙΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΙΣΤΟΡΙΑ», η οποία εγκαινιάστηκε σήμερα, Δευτέρα, και ανοίγει για το κοινό στο Ιδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή, από την Τρίτη 10 έως την Κυριακή 29 Μαΐου 2022.

Σύσσωμος ο πολιτικός, πνευματικός και επιχειρηματικός κόσμος έδωσε το «παρών» όπως ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, ο Πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας, ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Παναγιώτης Πικραμένος.

Επίσης τα μέλη της κυβέρνησης Γιώργος Γεραπετρίτης, Άκης Σκέρτσος, Κωστής Χατζηδάκης, Μάκης Βορίδης, Νίκη Κεραμέως, Λίνα Μενδώνη, Κώστας Κατσαφάδος, Νίκος Χαρδαλιάς, Παναγιώτης Τσακλόγλου, Δόμνα Μιχαηλίδου, Άγγελος Συρίγος.

Οι βουλευτές και πρώην υπουργοί Ντόρα Μπακογιάννη, Γιάννης Δραγασάκης, Νίκος Φίλης, Κώστας Σκανδαλίδης. Ο πρώην υπουργός Ευάγγελος Βενιζέλος.

Επίσης οι βουλευτές Νόνη Δούνια, Μάξιμος Σενετάκης και Γιάννης Μελάς. Ο εκπρόσωπος τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Νάσος Ηλιόπουλος. Ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης.

Στα εγκαίνια της έκθεσης παραβρέθηκε και η Μαριάννα Λάτση.

Επίσης το παρών έδωσαν στελέχη, δημοσιογράφοι και παρουσιαστές του MEGA και του ομίλου της Alter Ego Media όπως οι Λευτέρης Χαραλαμπόπουλος, Σταμάτης Μαλέλης, Βασίλης Κανέλλης, Μαργαρίτα Σφέτσα, Ράνια Τζίμα, Κατερίνα Παναγοπούλου, Δώρα Αναγνωστοπούλου, Ελεονώρα Μελέτη, Ελένη Μενεγάκη, Κατερίνα Καραβάτου, Στέλλα Γκαντώνα, Ντίνος Σιωμόπουλος, Ανθή Βούλγαρη, Ιορδάνης Χασαπόπουλος, Μαριλένα Γεραντώνη, Στέλλα Στυλιανού, Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος.

Παρόντες επίσης οι Φωτεινή Τσαλίκογλου, Χρήστος Χωμενίδης, Αλέξης Σταμάτης, Γιώργος Μπαμπινιώτης, ο εκδότης και δημοσιογράφος Γιάννης Κουρτάκης και ο δημοσιογράφος Θανάσης Φουσκίδης.

Ο διευθυντής της εφημερίδας «Το Βήμα» Αντώνης Καρακούσης στην ομιλία του έκανε μια σύντομη ανασκόπηση της πορείας της ιστορικής εφημερίδας.

«Εχουμε την τιμή και την ευθύνη εφέτοs να γιορτάζουμε τα 100 χρόνια από την πρώτη έκδοση τηs εφημερίδαs μαs. Στιs 6 Φεβρουαρίου του 1922, πριν από έναν αιώνα δηλαδή, κυκλοφόρησε το πρώτο φύλλο του “Ελευθέρου Βήματοs”, που αποτέλεσε την αφετηρία τηs μεγάληs ιστορίαs μαs στον χώρο του Τύπου, των εκδόσεων και τηs ενημέρωσηs με την ευρύτερη έννοια που λαμβάνει στις μέρεs μαs» τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος σκιαγράφησε τον πυρήνα του «Βήματος» ως το φύλλο στο οποίο από την πρώτη στιγμή βρήκαν στέγη «οι πιο νεωτερικέs και προοδευτικές ιδέες», ως το φύλλο που πέρα από τα κεντρικά πρόσωπα της εγχώριας και διεθνούς πολιτικής και οικονομίας, φιλοξένησε στις σελίδες του ξεχωριστές προσωπικότητες του πνεύματος, τηs τέχνηs και τηs επιστήμηs, «αποτελώντας έναν φάρο πνευματικήs ανάτασηs και δημιουργίαs».

Ο κ. Αντώνης Καρακούσης, διευθυντής του «Βήματος»

Ο διευθυντής του «Βήματος» όμως δεν παρέλειψε να κάνει αναφορές και στις δύσκολες στιγμές που πέρασε η ιστορική εφημερίδα στην πολυκύμαντη πορεία της και τη σωτήρια παρέμβαση του νυν εκδότη της Βαγγέλη Μαρινάκη.

«Το 2017, μεσούσης τηs εκδοτικής κρίσηs, ο Βαγγέλης Μαρινάκης ένιωσε την ανάγκη να παρέμβει και να διασώσει τιs δύο ιστορικές εφημερίδες, “Το Βήμα” και “Τα Νέα”, να τιs εξυγιάνει και να τιs καταστήσει οικονομικά βιώσιμες και ικανές να συνεχίσουν απρόσκοπτα και ελεύθερα την εκδοτική τους πορεία» τόνισε στην ομιλία του.

«Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι διατήρησε αυτές τις εκδοτικές ομάδες και έδωσε σε όλους εμάs τη δυνατότητα να κάνουμε τη δουλειά μαs στη βάση συγκεκριμένων αρχών και κανόνων. Και έτσι σήμερα μπορούμε να πούμε ότι ο εκδοτικός μαs όμιλος αναγεννήθηκε πραγματικά, είναι ενεργός και μαχητικός υπερασπιστής τηs αλήθειας, που τόσο βιάζεται σε τούτους τους μεταβατικούς καιρούς τηs συνωμοσιολογίαs και των ψευδών, αντιεπιστημονικών ειδήσεων που μαs κατακλύζουν».

Μια συναρπαστική έκθεση

Η έκθεση «ΤΟ ΒΗΜΑ: 100 χρόνια γράφουμε Ιστορία», που ανοίγει τις πύλες της για το κοινό αύριο Τρίτη 10 Μαΐου, είναι ένα ταξίδι στην ιστορία του «Βήματος» και παράλληλα στις πιο σημαντικές στιγμές του 20ού και του 21ου αιώνα. Συγκεκριμένα, περισσότερα από διακόσια δημοσιεύματα ζωντανεύουν ξανά μεγάλες και μικρές στιγμές που σημάδεψαν την κοινωνία, την πολιτική, τις επιστήμες, τις τέχνες και τον αθλητισμό, μέσα από μια πρωτότυπη και ευφάνταστη περιήγηση.

Ο επισκέπτης λοιπόν θα ταξιδέψει στον χρόνο σε στιγμές-ορόσημα που άλλαξαν τον ρου της Ιστορίας. Θα δει το δραματικό πρωτοσέλιδο της Μικρασιατικής Καταστροφής με τίτλο «Η Σμύρνη μετεβλήθη εις ερείπια καπνίζοντα», το ιστορικό πρωτοσέλιδο της 28ης Οκτωβρίου του 1940 με την κήρυξη του πολέμου Ελλάδας – Ιταλίας, το πρωτοσέλιδο της δολοφονίας του προέδρου Κένεντι τον Νοέμβριο του 1963, το πρωτοσέλιδο της 16ης Νοεμβρίου του 1973, μία μέρα δηλαδή πριν το τανκ εισβάλει στο Πολυτεχνείο, ξυπνώντας μνήμες από μια εποχή που το να είσαι αναγνώστης του «Βήματος» θεωρούνταν σημάδι ύποπτο από τη Χούντα των Συνταγματαρχών, φτάνοντας σε πιο πρόσφατα πρωτοσέλιδα, όπως αυτό του Αυγούστου του 2004, για την πανηγυρική έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.

Ακόμη, μέσα από ψηφιακές προβολές παρουσιάζεται η πορεία του ελληνικού Τύπου, από τη λινοτυπία και το μελάνι ως τα πρώτα βήματα στο Διαδίκτυο και τη διαρκώς εξελισσόμενη ψηφιακή δημοσιογραφία.

«Η εντυπωσιακή έκθεση “ ΤΟ ΒΗΜΑ: 100 χρόνια γράφουμε Ιστορία ” δεν έχει σκοπό να αφηγηθεί απλώς την Ιστορία, τουλάχιστον όχι µόνο. Ξεδιπλώνει και παρουσιάζει παράλληλα μικρά και μεγάλα, σημαντικά και ασήμαντα, σε ένα παζλ» αναφέρουν οι υπεύθυνοι σχεδιασμού και σκηνογραφίας της έκθεσης Βιβή Γερολυμάτου και Ανδρέας Γεωργιάδης.

«Ανασύρει από τη λήθη πράγματα που ίσως έχουμε ξεχάσει, ξυπνάει συναισθήματα και προσωπικές αναμνήσεις, εκπαιδεύει αλλά και ψυχαγωγεί. Ο,τι κάνει δηλαδή ένα σοβαρό έντυπο τέτοιου διαμετρήματος όπως “To Bήμα”».

Οπως εξηγούν, η βασική σκηνογραφική ιδέα της έκθεσης είναι μια κόκκινη κλωστή που ξεκινώντας από την 6η Φεβρουαρίου του 1922,  συνδέει γεγονότα µεταξύ τους και οδηγεί σε παράλληλα μονοπάτια διαφορετικών ιστοριών έως και σήμερα, µε επίκεντρο πάντα τον άνθρωπο.

«Η έκθεση χωρίζεται σε πέντε ενότητες, όπου η κάθε μία περιλαμβάνει δύο δεκαετίες» αναφέρουν. Ο επισκέπτης λοιπόν περιτρέχοντας την έκθεση αλλάζει και εποχές, ενώ του παρέχεται η δυνατότητα να διεισδύει όχι µόνο στη µορφή, αλλά και στο εσωτερικό ενός ζωντανού οργανισµού όπως είναι µια εφηµερίδα.

«Θα “συναντήσει” λοιπόν έναν εφημεριδοπώλη της δεκαετίας του 1930, ένα παραδοσιακό καφενείο του ‘40, ένα κλασικό περίπτερο του ‘50, την αίθουσα σύνταξης του ιστορικού κτιρίου της Χρήστου Λαδά, ένα πιεστήριο του 1980, περνώντας σιγά-σιγά στην ψηφιακή εποχή όπου από πολύ νωρίς καινοτόμησε η εφημερίδα» αναφέρουν η Βιβή Γερολυμάτου και ο Ανδρέας Γεωργιάδης.

Σημειώνεται ότι εκτός από το αρχειακό υλικό των πρωτότυπων εφημερίδων, ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί στην έκθεση μέσα από γελοιογραφίες, διαφημίσεις, φωτογραφίες εποχής, αντικείμενα αλλά και οπτικοακουστικό υλικό.

Παράλληλα µε την παρουσίαση της έντυπης εφηµερίδας, παρουσιάζονται και όλες οι τεχνολογικές εξελίξεις μέχρι και σήμερα, δείχνοντας ότι η έκθεση αφηγείται κάτι που συνεχίζει να εξελίσσεται και να προχωρεί µε σταθερό βηµατισµό στο μέλλον.

Γιατί αυτή είναι η ευχή όλων των ανθρώπων του «Βήματος», από τον εκδότη του Βαγγέλη Μαρινάκη και τη διευθυντική ομάδα μέχρι τον τελευταίο συμμέτοχο τηs εκδοτικής προσπάθειας: να συνεχίσει «Το Βήμα» την πορεία του στον χρόνο, πάντα ανεξάρτητο και αδέσμευτο, καταγράφοντας τις μεγάλες στιγμές της Ιστορίας, δίπλα στον πολίτη.

Η ταυτότητα της έκθεσης

«ΤΟ ΒΗΜΑ: 100 ΧΡΟΝΙΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΙΣΤΟΡΙΑ»

ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΙ ΕΛΙΖΑΣ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ

Διάρκεια έκθεσης: Τρίτη 10 έως Κυριακή 29 Μαΐου 2022

Ημέρες και ώρες επισκέψεων: Τετάρτη – Κυριακή 10.00-18.00, Παρασκευή 10.00-20.00

Τρίτη 10 Μαΐου 10.00-18.00

Επιμέλεια Ιστορικού Αρχείου: Γιάννης Θ. Διαμαντής

Σχεδιασμός Εκθεσης: Μικρή Αρκτος – Βιβή Γερολυμάτου, Ανδρέας Γεωργιάδης

Η είσοδος στην έκθεση είναι ελεύθερη

Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική

Διεύθυνση: Ερατοσθένους 13, Αθήνα

Πληροφορίες: 2107547000

www.tovima.gr

Instagram: @tovima.gr

Facebook: @tovimagr

Twitter: @tovimagr

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η ελληνική γλώσσα στο διάβα του χρόνου: Η γέννηση της ελληνικής γλώσσας (Μέρος Δ’)

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Η τελευταία υποκατηγορία των ιδιαίτερων εξελίξεων στη μορφολογία της ελληνικής είναι εκείνη που σχετίζεται με τη χρήση επιθημάτων για το σχηματισμό νέων ονομάτων και ρημάτων. Η παραγωγική μορφολογία, περί ης ο λόγος, είναι εκείνη που περιγράφει τις διαδικασίες σχηματισμού νέων λέξεων με βάση τα παραγωγικά στοιχεία μιας γλώσσας, εν προκειμένω της ελληνικής.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σε αυτό το πεδίο, λοιπόν, η ελληνική –πάντα σε συνάρτηση με την κοινή ινδοευρωπαϊκή γλώσσα, την «πρωτοϊνδοευρωπαϊκή»– ακολούθησε τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις: α) επεξέτεινε ουσιωδώς τη χρήση ορισμένων μέσων που είχε κληρονομήσει προκειμένου να παραγάγει νέες λέξεις, β) περιόρισε την παραγωγικότητα άλλων μέσων και γ) προέβη στην ανάπτυξη νέων παραγωγικών διαδικασιών.

Καρπός της τελευταίας –εντελώς δικής της– διαδρομής που ακολούθησε η ελληνική υπήρξε το γεγονός ότι μερικά από τα πλέον παραγωγικά ονοματικά επιθήματά της δεν έχουν αντίστοιχο σε άλλες γλώσσες της ινδοευρωπαϊκής οικογένειας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το επίθημα -ηυ- (ονομαστική ενικού των τριτόκλιτων αρσενικών με κατάληξη -εύς ή και -ής στην αρκαδοκυπριακή διάλεκτο), που χρησιμοποιείται ευρέως προκειμένου να δηλωθούν προσωπικά επαγγέλματα και ασχολίες, καθώς και ονόματα.

Ανάλογα επιθήματα της ελληνικής είναι το -ιδ- (μέσο για την παραγωγή επαγγελματικών τίτλων, θηλυκών ονομάτων και υποκοριστικών) και το -αδ- (μέσο για το σχηματισμό θηλυκών ουσιαστικών από ρηματικά ή ονοματικά θέματα).

Η ελληνική γλώσσα στο διάβα του χρόνου: Η γέννηση της ελληνικής γλώσσας (Μέρος Α’)

Η ελληνική γλώσσα στο διάβα του χρόνου: Η γέννηση της ελληνικής γλώσσας (Μέρος Β’)

Η ελληνική γλώσσα στο διάβα του χρόνου: Η γέννηση της ελληνικής γλώσσας (Μέρος Γ’)

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

28ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας από τις 15 έως τις 24 Ιουλίου

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Το αμιγώς καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί από τις 15 έως τις 24 Ιουλίου 2022 και σε αυτό περιλαμβάνονται οι παραστάσεις της Κεντρικής Σκηνής του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, οι μικρότερης κλίμακας παραγωγές στο Black Box, την Εναλλακτική Σκηνή του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, και οι παραστάσεις της Κεντρικής Πλατείας της Καλαμάτας.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παραστάσεις χορού που συνδυάζουν διαφορετικά είδη, από σύγχρονο και κλασικό χορό μέχρι ακροβατικά, breaking και krump. ​​

Οι καλλιτέχνες του εξωτερικού που θα παρουσιάσουν τα έργα τους προέρχονται από 10 χώρες, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Μοζαμβίκη, την Ελβετία, την Ιταλία, την Ουγγαρία και την Κύπρο.

Παράλληλα, από τις 8 Ιουλίου έως τις 24 Ιουλίου θα διεξαχθούν τα σεμινάρια και τα εργαστήρια του εκπαιδευτικού προγράμματος για επαγγελματίες και ειδικές ομάδες κοινού, για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Καλαμάτας.

Παραστάσεις στην Κεντρική Σκηνή του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

Το Φεστιβάλ ανοίγει τις πόρτες του στις 15 και 16 Ιουλίου με ένα έργο-σταθμό στην ιστορία του σύγχρονου χορού, το TRIPTYCH: The missing door, The lost room and The hidden floor των Peeping Tom.

Πρόκειται για μια δίωρη πολυβραβευμένη δημιουργία των Gabriela Carrizo και Franck Chartier σε νέα σύνθεση (του 2020) βασισμένη στο έργο Adrift, το οποίο δημιουργήθηκε για το Nederlands Dans Theater (NDT1).

Την Τρίτη 19 Ιουλίου παρουσιάζεται η πρώτη διεθνής συμπαραγωγή του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Το έργο Neighbours αποτελεί συμπαραγωγή με το Sadler’s Wells, έναν από τους μεγαλύτερους καλλιτεχνικούς οργανισμούς στον σύγχρονο χορό παγκοσμίως.

Το πρόγραμμα της Κεντρικής Σκηνής ολοκληρώνεται στις 22 και 23 Ιουλίου με την εμβληματική παράσταση Sonoma του πολυβραβευμένου δημιουργού από την Βαλένθια Marcos Morau και της ομάδας La Veronal.

Παραστάσεις στο BLACK BOX (Εναλλακτική Σκηνή του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας)

Πέντε ελληνικές ομάδες, δύο εκ των οποίων παρουσιάζουν τα έργα τους σε παγκόσμια πρεμιέρα, και τέσσερις από το εξωτερικό συμμετέχουν στο φετινό πρόγραμμα του Black Box, της Εναλλακτικής Σκηνής του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας. Από τις ξένες παραγωγές, το έργο WHITE OUT – The conquest of the useless του Piergiorgio Milano από την Ιταλία που παρουσιάζεται στις 15 Ιουλίου.

Ακολουθεί στις 16 Ιουλίου, το έργο Brace του Edivaldo Ernesto από τη Μοζαμβίκη, εμπνευσμένο από τους Ζουλού και τους Μουενεμουτάπα πολεμιστές.

Η Κύπρια χορογράφος και εικαστικός Alexandra Waierstall με βάση το Ντύσσελντορφ, παρουσιάζει στις 17 Ιουλίου το έργο VENUS un/seen.

Η Μαρία Δουλγέρη παρουσιάζει  στις 20 Ιουλίου, σε παγκόσμια πρεμιέρα, το έργο Ένα Κάδρο Ακόμα εμπνευσμένο από την αυτοβιογραφική, υπαρξιακή φράση του μεγάλου εικαστικού Γιάννη Κουνέλλη.

Ακολουθεί στις 20 Ιουλίου το έργο Ever After της Μαριάννας Καβαλλιεράτου, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε διαδικτυακά στο Arc for Dance Festival τον Μάιο του 2021.

Η Αναστασία Βαλσαμάκη συμμετέχει στο Φεστιβάλ, στις 21 Ιουλίου, με το έργο W REST L ING.

Σε παγκόσμια πρεμιέρα στις 22 Ιουλίου παρουσιάζεται το έργο THE BOX || that dead space between us της Πηνελόπης Μωρούτ με την ομάδα της Cross iMPact.

Στις 23 Ιουλίου παρουσιάζεται το Hidden της βραβευμένης Kαταλανής χορεύτριας και χορογράφου Lali Ayguadé: μετά το Kokoro (2015) και το iU an Mi (2017) που έχει επίσης παρουσιαστεί στην Καλαμάτα.

Τέλος, στις 24 Ιουλίου, η ομάδα του Ιωάννη Μανταφούνη παρουσιάζει το έργο Scarbo όπου η χορεύτρια Manon Parent αποκαλύπτεται στο κοινό με τρόπο ρευστό, οργανικό και άμεσο, χωρίς διάμεσους ή αυτολογοκρισία.

Χορός στην Πόλη – Παραστάσεις στην Κεντρική Πλατεία της Καλαμάτας

Χορός στην Πόλη και φέτος, με 13 υπαίθριες παραστάσεις στην Κεντρική Πλατεία της Καλαμάτας, όλες με δωρεάν είσοδο.

Στο καθιερωμένο βραδινό ραντεβού στις 21:00, από τις 16 μέχρι τις 23 Ιουλίου, θα παρουσιαστούν:

16 Ιουλίου: Το έργο DENTI του Piergiorgio Milano και το έργο BLINDLY της ομάδας Εlelei Company των Rafa Jagat και Sabrina Gargano.

17 Ιουλίου: Το έργο ΝΕΡΤΙ της Ξένιας Σταθούλη και το έργο ‘US’ του Arias Fernandez από τη Μαδρίτη.

18 Ιουλίου: Το έργο ΦΑΡΑ της Μαρίας Δουλγέρη και το έργο NADEZHDA της Πηνελόπης Μωρούτ.

20 Ιουλίου: Το έργο SO IT GOES* της Σωτηρίας Κουτσοπέτρου και το έργο ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΥΜΒΟΛΑ της Νεφέλης Αστερίου.

21 Ιουλίου: Το έργο ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΤΩΣΕΩΣ της Bαρβάρας Μπαρδακά και το έργο STILL LOVE των Φένιας Χατζάκου και Csenger K. Szabó από την Ουγγαρία.

22 Ιουλίου: Το έργο GIZAKI των Lali Ayguadé και Akira Yoshida.

23 Ιουλίου: Το έργο IMPERMANENCE του Fabian Thomé και της ομάδας Full Time Company και το έργο ΛΑΧΤΑΡΑ της Μαριάνας Τζούδα.

Παράλληλες εκδηλώσεις

Στο πλαίσιο του προγράμματος εξακτίνωσης του Φεστιβάλ στην Πελοπόννησο με τίτλο Χορός σε άλλες πόλεις που υλοποιείται σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, θα παρουσιαστούν στις 17, 19 και 20 Ιουλίου σε δημόσιους χώρους των πόλεων της Κορίνθου, του Ναυπλίου και της Τρίπολης τα έργα BLINDLY της ομάδας Εlelei Company, NADEZHDA της Πηνελόπης Μωρούτ και της ομάδας Cross iMPact και Hito των Akira Yoshida και Chey Jurado.

Η εκδήλωση Αrt within One, η οποία ξεκίνησε πέρυσι και είχε μεγάλη ανταπόκριση σε κοινό και καλλιτέχνες, θα πραγματοποιηθεί φέτος στις 18 Ιουλίου.

Τα έργα BLINDLY της ομάδας Εlelei Company και NADEZHDA της Πηνελόπης Μωρούτ θα παρουσιαστούν στις 15 Ιουλίου και στην Costa Navarino στο πλαίσιο συνεργασίας του Φεστιβάλ με το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου.

Tέλος, το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας συνεργάζεται φέτος για τρίτη χρονιά με το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στο πλαίσιο του 9ου παιδικού διαγωνισμού ζωγραφικής με τίτλο KΑΛΛΟΣ: Για Εμένα Αυτό Είναι Ομορφιά, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από τις 15 Δεκεμβρίου 2021 μέχρι τις 17 Απριλίου 2022.

Στο φετινό διαγωνισμό, μέσα από ένα παιχνίδι που θυμίζει παζλ, τα παιδιά κλήθηκαν να δημιουργήσουν την εικόνα που αποτυπώνει για εκείνα την ομορφιά. Τα έργα των παιδιών 4-15 ετών από την ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας που συμμετείχαν στο διαγωνισμό θα εκτεθούν στην ψηφιακή έκθεση ζωγραφικής με τίτλο ΚΑΛΛΟΣ: Για Εμένα αυτό είναι Ομορφιά, που θα διοργανωθεί στο Φουαγιέ του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας από τις 15 έως τις 24 Ιουλίου.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Τo Φεστιβάλ παραμένει δραστήριο στον τομέα της εκπαίδευσης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Ιούνιο, με σεμινάρια χορού για μαθητές, οικογένειες και μεγαλύτερες ηλικίες στο πλαίσιο του προγράμματος Keep Dancing, το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με τη Δημοτική Σχολή Χορού Καλαμάτας. Με εννέα προσκεκλημένους καθηγητές και 360 συμμετέχοντες, το φετινό Keep Dancing αποτελεί ένα δυναμικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για την προώθηση του χορού και της κίνησης στην πόλη της Καλαμάτας.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ από τις 8 μέχρι τις 24 Ιουλίου, αναπτύσσεται σε δύο άξονες: ο ένας αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση και ο δεύτερος την εκπαίδευση διαφόρων ομάδων κοινού που αγαπούν τον χορό.

Το πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελείται φέτος από 4 σεμινάρια και 1 masterclass στο Δημοτικό Στάδιο Καλαμάτας, τα οποία θα καλύψουν συνολικά 54 ώρες διδασκαλίας:

  • Depth Movement (27 ώρες) με τον Edivaldo Ernesto από τις 15 έως τις 24 Ιουλίου.
  • Τρίωρο masterclass με τον Arias Fernandez aka Joker στις 15 Ιουλίου πάνω στην τεχνική του Krumping.
  • 1000 ways to hold (6 ώρες) με τους Χριστίνα Γουζέλη και Paul Blackman στις 16 και 17 Ιουλίου.
  • Up, but down, but fast, but slow, but wild, but sensitive (12 ώρες) με τον Akira Yoshida από τις 19 έως τις 22 Ιουλίου.
  • From gravity to lightness (6 ώρες) με την Lali Ayguadé στις 23 και 24 Ιουλίου.

Τα εργαστήρια για το κοινό έχουν στόχο να ενδυναμώσουν τη σχέση του Φεστιβάλ με την πόλη και κυρίως να εκπαιδεύσουν το κοινό πάνω στον σύγχρονο χορό και την κίνηση. Περιλαμβάνουν ένα εργαστήριο για παιδιά και εφήβους, ένα για γονείς και παιδιά, ένα για άτομα ηλικίας άνω των 50 ετών και ένα σεμινάριο κίνησης για ΑμεΑ, και είναι τα εξής:

  • Το Δάσος – Εργαστήρι χορού και χορογραφίας για παιδιά και εφήβους από την Βιτόρια Κωτσάλου, από τις 8 έως τις 12 Ιουλίου στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας. Παρουσίαση της χορογραφίας τους στις 12 Ιουλίου στην Κεντρική Σκηνή του Μεγάρου.
  • Ι SEE YOU SEE ME YOU ή O ΚΟΣΜΟΣ ΑΝΑΠΟΔΑ – Εργαστήρι χορού για γονείς και παιδιά από την Βιτόρια Κωτσάλου στις 9 και 10 Ιουλίου στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας.
  • Εργαστήρι κίνησης «50+» από την Πηνελόπη Μωρούτ για ενήλικες. Από τις 8 έως τις 12 Ιουλίου στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας.
  • Εργαστήρι κίνησης για ΑμεΑ από την Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη και την Ειρήνη Κουρουβάνη, από τις 15 έως τις 17 Ιουλίου, στο Αμφιθέατρο Θόδωρος Αγγελόπουλος, σε συνεργασία με το Κέντρο Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης Καλαμάτας (ΚΕ.Φ.Ι.ΑΠ.)

Επιπλέον στις 18 Ιουλίου στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας θα διοργανωθεί, σε συνεργασία με το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, εικαστικό εργαστήρι για παιδιά και εφήβους με τίτλο ΚΑΛΛΟΣ: Για Εμένα αυτό είναι Ομορφιά. Το εργαστήρι πραγματοποιείται με αφορμή την ομώνυμη ψηφιακή έκθεση με τα έργα των παιδιών από το νομό Μεσσηνίας. Τα παιδιά θα συνθέσουν με τα έργα τους ένα μεγάλων διαστάσεων παζλ στους τοίχους του Φουαγιέ του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, δημιουργώντας μια ζωγραφική εγκατάσταση.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΘΕΣΣΑΛΙΑ2 λεπτά ago

Κεντρική Επιτροπή ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ :Στη πρώτη πεντάδα ο Σωτήρης Παπαγεωργίου!

VIDEO9 λεπτά ago

Λάρισα: Πολυτελές ΙΧ καρφώθηκε σε κολώνα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ10 λεπτά ago

«Σύννεφα» πάνω από το Αιγαίο: Ο Ερντογάν κλείνει το δίαυλο επικοινωνίας με Μητσοτάκη – Ο καβγάς για τους εξοπλισμούς

ΕΛΛΑΔΑ11 λεπτά ago

Κοροναϊός: Στα 2.235 τα νέα κρούσματα – 21 νέοι θάνατοι και 151 διασωληνωμένοι

OIKONOMIA18 λεπτά ago

Κομισιόν: Πρώτο πράσινο φως για το πλαφόν στο ρεύμα

ΚΟΣΜΟΣ19 λεπτά ago

Κίνα: Οι ΗΠΑ παίζουν με τη «φωτιά» με το θέμα της Ταϊβάν – Τι απάντησε η Ουάσινγκτον

ΘΕΣΣΑΛΙΑ20 λεπτά ago

Παρουσιάστηκε στη Λάρισα η εκδήλωση για την Ιπποκρατική Ιατρική (φωτο

VIDEO28 λεπτά ago

Λάρισα: 1η συνάντηση παιδικών χορευτικών

ΕΛΛΑΔΑ30 λεπτά ago

Δημογραφικό: Οι γεννήσεις των αλλοδαπών συγκρατούν την μείωση του πληθυσμού στην Ελλάδα

OIKONOMIA37 λεπτά ago

UBS: Τα «τρία D» που έφερε ο πόλεμος στην Ουκρανία

ληστεία
ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

Ληστεία σε καφετέρια της Ν. Ιωνίας- Όσα είπε ο ιδιοκτήτης στο ASTRA

ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago

Εφυγε από την ζωή ο Γιαννης Παπανικολαου από την Συκη Πηλιου

47χρονος
ΜΑΓΝΗΣΙΑ7 ημέρες ago

Στο πένθος η 111 Πτέρυγα Μάχης: Έφυγε 47χρονος μοίραρχος

ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

Σε θρίλερ εξελίχθηκε το ταξίδι για Βολιώτες επιβάτες με το «Βέλος» μέχρι την Αθήνα

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Πέθανε σε ηλικία 106 ετών ο Δημήτρης Κάλμπαρης από Βόλο- Ο τελευταίος επιζών ήρωας του έπους του ‘40

ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago

Ο ΤΖΟΝΑΘΑΝ ΧΑΡΤΝΕΤ ΤΟΥ ΜΑΣΤΕΡ ΣΕΦ ΣΤΗΝ ΣΚΙΑΘΟ ΣΤΟ ΦΟΥΡΝΟ ΒΕΛΕΝΤΖΑΚΟΥ .

ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

Το πρόγραμμα του Κυριάκου Μητσοτάκη στον Βόλο

ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην αγορά του Βόλου και στο «Βολωνάκι» για καφέ

ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

Θλίψη έχει σκορπίσει στην τοπική κοινωνία της Μαγνησίας και της Λάρισας ο θάνατος του τραγουδιστή δημοτικών τραγουδιών Γιάννη Γκόβαρη

ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago

Θλίψη για τον θάνατο 58χρονο Βολιώτη

Δημοφιλή