Connect with us

OIKONOMIA

Τσακλόγλου: Κομβικές οι κυβερνητικές παρεμβάσεις για την ανάπτυξη της συνταξιοδοτικής αποταμίευσης

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Μνεία στο νέο Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης έκανε ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πάνος Τσακλόγλου, κατά την συμμετοχή του στις εργασίες του συνεδρίου της «Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών» με θέμα: «Η Σημασία της Επαγγελματικής Διαχείρισης των Ασφαλιστικών Πυλώνων». 

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ισχύς εν τη ενώσει

Όπως επεσήμανε στην παρέμβαση του ο κ. Τσακλόγλου, «τα συλλογικά – θεσμικά σχήματα επένδυσης είναι για τους αποταμιευτές ό,τι  είναι για τους εργαζόμενους οι εργατικές ενώσεις: Ισχύς εν τη ενώσει.

Διαβάστε επίσης: Δεν θα αυξηθούν τα όρια ηλικίας για τη σύνταξη

Ο πιο σημαντικός και πιο συνηθισμένος σκοπός αποταμίευσης των πολιτών είναι η ασφαλιστική/συνταξιοδοτική αποταμίευση.

Συντάξεις: Έρχεται «ξεπάγωμα», «τελειώνουν» οι εκκρεμείς, έρχονται νέα επαγγελματικά ταμεία

Αυτή η  αποταμίευση αποτελεί ταυτόχρονα τη σημαντικότερη συνιστώσα της εθνικής αποταμίευσης.

Διαβάστε επίσης: Αποφάσεις Υπουργικού Συμβουλίου: Έρχονται αυξήσεις στις συντάξεις – Νομοσχέδιο για τη διαφάνεια στον Τύπο

Και η εθνική αποταμίευση, με τη σειρά της, λειτουργεί σαν ισχυρός αναπτυξιακός μοχλός που υποστηρίζει την εμβάθυνση της εγχώριας κεφαλαιαγοράς, τις εγχώριες επενδύσεις,  την αύξηση της παραγωγικότητας και την ανάπτυξη».

Παρεμβάσεις

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σε κομβικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης, οι οποίες, όπως είπε, «άμεσα ή έμμεσα δημιουργούν ευνοϊκό πλαίσιο για να αναπτυχθεί και στη χώρα μας η συνταξιοδοτική αποταμίευση, και η κεφαλαιοποιητική ασφάλιση» και ανέφερε τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους, την εισαγωγή κεφαλαιοποιητικών στοιχείων στην επικουρική ασφάλιση με την δημιουργία του ΤΕΚΑ και τον σχεδιασμό ενός πιο ευέλικτου και συνεκτικού θεσμικού πλαισίου που θα διευκολύνει την ανάπτυξη των Επαγγελματικών Ταμείων.

Το ΤΕΚΑ

Αναφερόμενος στη λειτουργία του νέου Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ), ο κ. Τσακλόγλου ανέφερε ότι «η επαγγελματική διαχείριση των θεσμικών κεφαλαίων της κοινωνικής ασφάλισης είναι αδιαπραγμάτευτη. Εμπιστευόμαστε τις αποταμιεύσεις των ασφαλισμένων στους επαγγελματίες διαχειριστές κεφαλαίων, όπως εμπιστευόμαστε την υγεία μας στους επαγγελματίες της Υγείας.  Τα 3+1 μυστικά για μεγαλύτερη σύνταξη

Θέλουμε το ΤΕΚΑ να είναι το  υπόδειγμα. Να θέτει ψηλά τον πήχη για όλους τους φορείς διαχείρισης συνταξιοδοτικών αποταμιεύσεων ανεξαρτήτως πυλώνα».

Θεσμικός επενδυτής

«Το ΤΕΚΑ, το νέο Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης, σήμερα είναι μικρό. Σε λίγα χρόνια, όμως, θα είναι ο μεγαλύτερος θεσμικός επενδυτής της χώρας. Γι’ αυτό το ΤΕΚΑ σχεδιάστηκε με υψηλό αίσθημα ευθύνης, ώστε να δώσει αξία στις αποταμιεύσεις των ασφαλισμένων και το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα βασισμένο στις αρχές της διαφάνειας, της καλής διακυβέρνησης, της επαγγελματικής διαχείρισης», σημείωσε ο κ. Τσακλόγλου.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

Β. Μαρινάκης στον Economist: Η ναυτιλία και οι Ελληνες εφοπλιστές δίνουν λύσεις στις κρίσεις

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Ο ρόλος της ναυτιλίας και η εξασφάλιση των μεταφορών, τόσο στους τομείς της ενέργειας όσο και των τροφίμων ακόμα και σε περιόδους έντασης όπως αυτή που διανύει ο πλανήτης, μετά την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ήταν το κεντρικό ζήτημα στο οποίο αναφέρθηκε ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ιδρυτής και πρόεδρος της Capital Maritime and Trading Group στο 26ο συνέδριο του Economist, σε μία συζήτηση με τον πρώην ΥΠΕΞ των ΗΠΑ, Μάικ Πομπέο και την πρόεδρο της Navios Maritime Partners, Αγγελική Φράγκου.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Με σαφή τοποθέτηση ότι η ναυτιλία είναι σε θέση να δώσει λύσεις για την αντιμετώπιση των κρίσεων, πάντα στη βάση σωστών πολιτικών αποφάσεων, ο Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε ότι όλοι «είμαστε αντιμέτωποι με τον πόλεμο στην Ουκρανία» τονίζοντας ότι «ο ρόλος των εφοπλιστών και ιδίως των Ελλήνων σε αυτούς τους καιρούς της ενεργειακής κρίσης είναι πολύ σημαντικός».

Υπογράμμισε ότι οι Έλληνες ελέγχουν πάνω από το 32% του παγκόσμιο στόλου μεταφοράς πετρελαίου και πάνω από το 22% του στόλου LNG συνολικά. «Η μεταφορά πετρελαίου προς την Ευρώπη έχει αναληφθεί από εμάς. Είναι σημαντικό μία ευρωπαϊκή χώρα μέλος της ΕΕ αλλά και του ΝΑΤΟ να έχει καταφέρει να βρίσκεται σε θέση να πραγματοποιεί ότι απαιτούν οι εποχές ώστε να είμαστε λιγότερο εξαρτημένοι από τη Ρωσία» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Βαγγέλης Μαρινάκης, τονίζοντας ότι ως ναυτιλία «προσφέρουμε σταθερότητα στον κόσμο και στην Ευρώπη. Πρέπει όμως να δούμε τους πολιτικούς της Ευρώπης να παίρνουν περισσότερες πρωτοβουλίες.

Έχουμε τιμές ρεκόρ στην ενέργεια και οι οικονομίες μας δεν θα μπορέσουν να αντέξουν για πολύ. Το πρόβλημα ενισχύεται και απαιτεί συγκεκριμένες κινήσεις και πρωτοβουλίες».

Μεταφορά πετρελαίου

Απαντώντας σε ερώτηση σε σχέση με την τοποθέτηση του ουκρανού προέδρου, Βολοντίμιρ Ζελένσκι για τις μεταφορές ρωσικού πετρελαίου από ελληνικά πλοία, ο Βαγγέλης Μαρινάκης ξεκαθάρισε ότι «αν αναλύσουμε το τονάζ που είναι διαθέσιμο στη Δύση αυτή τη στιγμή, εμείς έχουμε το 50%-60%. Η διακίνηση όλου αυτού του όγκου πετρελαίου που έρχεται από τη Ρωσία στην Ευρώπη έχει χρονοδιαγράμματα παράδοσης ως το τέλος του έτους κι είναι προσχεδιασμένη διαδικασία. Η απεξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο δε θα συμβεί εν μία νυκτί».

Υπογράμμισε δε ότι «αυτό που συμβαίνει έχει συμφωνηθεί μέσω συμβολαίων και πλήρως εγκεκριμένο από την ΕΕ. Δεν παραβιάζουμε οποιονδήποτε νόμο ή εμπάργκο, αλλά πρέπει να διασφαλίσουμε τη σταθερότητα». Όπως είπε είναι κάτι αναγκαίο και «δόξα τω Θεώ είμαστε εδώ για να παρέχουμε αυτή τη σταθερότητα».

Aναφερόμενος στο ζήτημα της Κίνας και τις εμπορικές σχέσεις, ο Βαγγέλης Μαρινάκης σημείωσε ότι «εμπορευόμαστε με την Κίνα, επισκευάζουμε τα πλοία μας στην Κίνα, ναυπηγούμε πλοία στην Κίνα. Η ναυτιλία ενώνει τον κόσμο και είναι θετικό να αυξάνεται όλο αυτό το εμπόριο.

Επεσήμανε ότι «οι εμπορικές σχέσεις με την Κίνα τα τελευταία 15 χρόνια άλλαξαν το εμπόριο με θετικό πρόσημο», καθώς όπως υπογράμμισε «η Κίνα δεν εισάγει μόνο αλλά και εξάγει. Όλος ο κόσμος επωφελήθηκε από τις εμπορικές συναλλαγές με την Κίνα τα τελευταία 15 χρόνια. Πριν ο μέσος καταναλωτής δεν μπορούσε να αγοράσει κάποια προϊόντα γιατί ήταν ακριβά. Αυτή η δυνατότητα δόθηκε μετά με τις εισαγωγές από τη Κίνα, που οι τιμές έπεσαν και ο κόσμος μπορούσε να αγοράσει πράγματα που πριν δεν είχε την οικονομική δυνατότητα».

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης σημείωσε ακόμα σε σχέση με τη ναυτιλία και το περιβάλλον ότι «τα πλοία είναι υπεύθυνα μόλις για τα 3% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Δεν είναι μόνο ασφαλής η μεταφορά δια θαλάσσης των εμπορευμάτων αλλά και φιλική προς το περιβάλλον. Η τεχνολογία έχει συμβάλλει σε αυτό».

Όσον αφορά την επισιτιστική κρίση και τη μεταφορά των σιτηρών ο Βαγγέλης Μαρινάκης κατέστησε σαφές ότι «όταν τα λιμάνια είναι ανοιχτά και όλα λειτουργούν σωστά όλα γίνονται. Είμαστε έτοιμοι να μεταφέρουμε τα αγαθά και τα εμπορεύματα που χρειάζονται». Σημείωσε παράλληλα ότι λαμβάνονται πρόνοιες για τους ουκρανούς εργαζόμενους στη ναυτιλία και τις οικογένειες τους, οι οποίοι στην παγκόσμια ναυτιλία φτάνουν σε ποσοστό το 15-20% παγκοσμίως.

Τι είπε η Αγγελική Φράγκου

«Φτιάξτε κανόνες και εμείς θα ακολουθήσουμε», είπε η Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Holdings αναφερόμενη στην αντιμετώπιση των κρίσεων.

Τόνισε δε ότι πρέπει να δούμε τη μεγάλη εικόνα καθώς «το 1/3 των προμηθειών σε καύσιμα προέρχεται από την εμπόλεμη περιοχή. Είναι σημαντική η διασφάλιση της επάρκειας των τροφίμων. Έχουν αλλάξει πολλά. Κάθε κυβέρνηση πρέπει να πληρώσει ακριβά για να εξασφαλίσει ότι τα εμπορεύματα και τα προϊόντα θα φθάσουν σε αυτή με ασφάλεια για να έχει πρόσβαση ο κόσμος.

Τα 40% του Φυσικού Αερίου και το 20% του πετρελαίου τα προμηθευόταν η Ευρώπη από τη Ρωσία. Τώρα στο πλαίσιο της προσπάθειας απεξάρτησης οι προμήθειες γίνονται από άλλες χώρες πιο μακρινές που σημαίνει ότι αυξάνουν τα τονομίλια, η απόσταση που καλύπτουν τα πλοία άρα το προϊόν που μεταφέρεται είναι πιο ακριβό.»
Αναφερόμενη στις δηλώσεις Ζελένσκι, η Αγγελική Φράγκου επεσήμανε ότι «το 95% του παγκόσμιο στόλου ακολουθεί τις κυρώσεις. Έχουμε νομική ομάδα που μας συμβουλεύει τι να κάνουμε. Δεν παραβιάζονται οι κυρώσεις. Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ”Φτιάξτε κανόνες και εμείς θα ακολουθήσουμε”».

Πομπέο: Παγκόσμιες οι προκλήσεις

Την ασφάλεια τόνισε ως προϋπόθεση ευημερίας την οποία αυτή τη στιγμή «την έχουμε χάσει», από το βήμα του Economist ο τέως υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάικ Πομπέο, κάνοντας λόγο για ένα παγκόσμιο περιβάλλον εξαιρετικά υψηλών προκλήσεων τόσο για τη γεωπολιτική σκηνή όσο και την οικονομία.
«Για να τελειώσει αυτός ο πόλεμος χρειάζεται σίγουρα διπλωματία, όμως το μόνο που ενδιαφέρει τον Πούτιν είναι η ισχύς και το ρίσκο», τόνισε ο κ. Πομπέο, ο οποίος επεσήμανε ότι η Δύση συνολικά δεν εξάντλησε τα περιθώρια αποτροπής της ρωσικής επιθετικότητας, μεταξύ άλλων, με τις επιλογές της στον ενεργειακό τομέα.

Ο Πομπέο αναφέρθηκε στη διεύρυνση του ΝΑΤΟ εκφράζοντας την ικανοποίηση του για την ένταξη Φινλανδίας και Σουηδίας σημειώνοντας ότι εκτιμά το γεγονός ότι ο τούρκος πρόεδρος, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν τελικά «το επέτρεψε, όντας διευκολυντικός, σε έναν βαθμό». Ωστόσο ξεκαθάρισε ότι αυτό δεν συνιστά κάποιο νέο δεδομένο για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, οι οποίες έχουν το μακρύ παρελθόν τους. «Τα κράτη ιστορικά έχουν διενέξεις.

Σημασία έχει να τις λύνουν με διάλογο, χωρίς τη χρήση ισχύος», σχολίασε ευρύτερα και μίλησε για την ανάγκη ενίσχυσης του διαλόγου σε όλα τα επίπεδα ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Όσον αφορά τις σχέσεις ΗΠΑ-Ελλάδας, σημείωσε ότι το Στέιτ Ντιπάρτμεντ έχει μια εξαιρετική ομάδα στην Αθήνα, η οποία προωθεί τη συνεργασία σε άμυνα, ενέργεια και άλλους τομείς. Τέλος ερωτηθείς αν θα διεκδικούσε το χρίσμα των Ρεπουμπλικάνων, ακόμη κι αν ο Ντόναλντ Τραμπ θέσει επίσης υποψηφιότητα, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο, λέγοντας ότι η όποια απόφαση θα ληφθεί στην αρχή του 2023.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

Κτηνοτροφία: Το κόστος των ζωοτροφών «τρώει» το κοπάδι

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Σήμα κινδύνου εκπέμπουν οι κτηνοτρόφοι της χώρας, προειδοποιώντας ότι αν συνεχιστεί το αυξημένο κόστος παραγωγής χωρίς να παρθούν συγκεκριμένα μέτρα, τότε  τα επόμενα δύο χρόνια θα υπάρξει σοβαρή έλλειψη πρόβειου γάλακτος, με ότι συνέπειες μπορεί να επιφέρει αυτό στο εθνικό μας προϊόν τη φέτα.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Χαρακτηριστικά όπως ανέφεραν σε συνάντηση της Πανελλήνιας Ομάδας Παραγωγών Αιγοπρόβειου Γάλακτος (ΠΟΠΑΓ), το κόστος παραγωγής είναι ασύμφορο για να συνεχίσει ο κτηνοτρόφος να παράγει, με αποτέλεσμα πολλοί να έχουν προχωρήσει στο σφάξιμο κοπαδιών, μιας και δεν μπορούν να ταΐσουν τα ζώα τους.

Διαβάστε επίσης: Στην κόψη του ξυραφιού η κτηνοτροφία – Μειώνεται το ζωικό κεφάλαιο

Μάλιστα, όπως επισημαίνουν, το κόστος παραγωγής ενός κιλού πρόβειου γάλακτος ανέρχεται σε 1,65 ευρώ, ενώ η τιμή για τον παραγωγό φτάνει στα 1,30 ευρώ.

Ασύμφορο να παράγουμε

Τα στοιχεία για την εκτόξευση του κόστους των ζωοτροφών που ανέφερε ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Αγελαδοτρόφων Προβατοτρόφων Δυτικής Θεσσαλίας Γιώργος Βαϊόπουλος αποκαλυπτικά. Σύμφωνα με τον ίδιο, συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, το τριφύλλι από 17 λεπτά έχει αυξηθεί στα 27 λεπτά, το κριθάρι από 17 λεπτά στα 35 λεπτά, το καλαμπόκι από 21 λεπτά στα 42 λεπτά, η σόγια από 40 λεπτά στα 65 λεπτά.

Την ίδια στιγμή το κόστος παραγωγής της ενέργειας να διαμορφώνεται με αύξηση 100%. «Τα κόστη μας έχουν διαμορφωθεί έτσι που είναι ασύμφορο να παράγουμε το γάλα με αυτές τις τιμές. Σε σύγκριση με το 2021 βλέπουμε μία αύξηση 40% στο κόστος παραγωγής που αυτό πρέπει να μεταφερθεί στην τιμή. Αυτή τη στιγμή σφάζονται κοπάδια και όταν μιλάμε για 680.000 τόνους πρόβειο γάλα πέρυσι, φέτος έχουμε 500.000 και η κατηφόρα είναι ασταμάτητη. Θα φτάσουμε μετά από δυο χρόνια να μην έχουμε πρόβειο γάλα στην Ελλάδα», επισήμανε σε δηλώσεις του στη larissanet.

Τα κοπάδια μας χάνονται

Στη συνέχεια ο Αργύρης Μπαϊρακτάρης πρόεδρος του Αγροτικού – Κτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Τυρνάβου σημείωσε ότι «τα κοπάδια μας χάνονται και πρέπει να συσπειρωθούμε ώστε να καθορίζουμε εμείς αυτό που πρέπει να πουλάμε».

«Το κόστος παραγωγής ενός κιλού γάλα μας στοιχίζει 1,65 λεπτά και πληρωνόμαστε με 1,30 με αυτές τις τιμές δεν μπορούμε να επιβιώσουμε}, επισήμανε ο Θωμάς Καρυπίδης, πρόεδρος του Αγροδιατροφικού Συλλόγου Παιονίας νομού Κιλκίς.

Στο Κιλκίς καταγράφεται απώλεια ζωικού κεφαλαίου 20% και στο τέλος της χρονιάς αναμένεται αυτή να φτάσει το 30%. «Αυτό θα φέρει προβλήματα στην ελληνική αγορά γιατί η παραγωγή γάλακτος δεν θα είναι επαρκής για τις γαλακτοβιομηχανίες. Αν δεν πάρουν αποφάσεις να χρηματοδοτήσουν στην προβατίνα 25 ευρώ και στην αγελάδα 200 ευρώ αυτοί οι δυο κλάδοι θα εξαφανιστούν και το 2023 θα πέσουμε στο 50% του ζωικού κεφαλαίου της Ελλάδας», σημείωσε.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ2 λεπτά ago

“Κόκκινος διάβολος” ο Μαλάσια – www.ertsports.gr

OIKONOMIA4 λεπτά ago

Β. Μαρινάκης στον Economist: Η ναυτιλία και οι Ελληνες εφοπλιστές δίνουν λύσεις στις κρίσεις

ΚΟΣΜΟΣ5 λεπτά ago

Μάλτα: Σοκάρει ο δολοφόνος της δημοσιογράφου Γκαλίζια – «Έκανα απλώς τη δουλειά μου»

ΜΑΓΝΗΣΙΑ15 λεπτά ago

Πέθανε ο Δημήτρης Τσαλούχας από το Κεραμίδι

ΕΛΛΑΔΑ16 λεπτά ago

Πάτρα: Οι ύποπτες αλλαγές θέσης των 3 κοριτσιών – Πάλευαν να κρατηθούν στη ζωή;

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ22 λεπτά ago

Ο Πασάς αποχαιρέτησε τη Βέροια

ΚΟΣΜΟΣ25 λεπτά ago

Κοροναϊός: Κλείνουν σχολεία, μπαρ και πολιτιστικοί χώροι σε κινέζικη πόλη με μόλις 18 κρούσματα

LIFESTYLE29 λεπτά ago

«Η Αλέξια μου είχε στείλει εξώδικο, είχε δίκιο αλλά το κατάλαβα 15 χρόνια μετά»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ35 λεπτά ago

Τσίπρας για Μητσοτάκη: «Μόνο ηγέτες τύπου Ορμπάν θα απαντούσαν έτσι»

ΕΛΛΑΔΑ36 λεπτά ago

Τέμπη: «Ο 35χρονος είναι το 22ο θύμα του μοιραίου δυστυχήματος»

Δημοφιλή