Από το σούπερ-μάρκετ κατευθείαν στο ψυγείο σου, κυριολεκτικά! Αυτό είναι ουσιαστικά το concept της υπηρεσίας InHome Delivery της αμερικανικής αλυσίδας Walmart, βάσει της οποίας ο διανομέας της εταιρείας δεν σου παραδίδει απλά τα ψώνια στο σπίτι, αλλά μπορεί να μπει στο σπίτι σου, όσο εσύ λείπεις ή είσαι στη δουλειά και να τακτοποιήσει τα τρόφιμα κατευθείαν στο ψυγείο.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Βολικό και… προχωρημένο για κάποιους, τρομακτικό σαν ιδέα για άλλους, η εν λόγω υπηρεσία delivery κερδίζει συνεχώς έδαφος με αποτέλεσμα η Walmart να ανακοινώσει σήμερα πως θα προχωρήσει σε σημαντική επένδυση εκατομμυρίων δολαρίων σε εξοπλισμό και προσωπικό με στόχο να φτάσει να καλύπτει 30 εκατ. αμερικανικά νοικοκυριά μέχρι τα τέλη της χρονιάς.

«Πρόκειται για την απόλυτη εμπειρία να επιστρέφεις στο σπίτι, να βρίσκεις το ψυγείο σου γεμάτο και όλα τα μη αναλώσιμα είδη να βρίσκονται στον πάγκο της κουζίνας» επισημαίνει ο Τομ Γουάρντ, αντιπρόεδρος της υπηρεσίας delivery του αμερικανικού κολοσσού.

Πώς λειτουργεί

Πρώτο βήμα για τον πελάτη είναι να δημιουργήσει έναν λογαριασμό στην πλατφόρμα της υπηρεσίας με μια μηνιαία συνδρομή που κυμαίνεται στα 19,95 δολάρια (ή 98 δολάρια ετησίως) για μια παραγγελία ύψους μίνιμουμ 30 δολαρίων. Δεν υπάρχει κανένα όριο στον αριθμό των παραγγελιών. Επίσης, ο συνδρομητής θα πρέπει να καταβάλει περίπου 50 δολάρια για να αποκτήσει και να εγκαταστήσει μια «έξυπνη» κλειδαριά (με δωρεάν την εγκατάσταση από την εταιρεία), με την οποία στο εξής ο διανομέας θα μπορεί να μπει στο σπίτι του πελάτη.

Από εκεί και πέρα ο πελάτης μπορεί να υποβάλει την παραγγελία του ηλεκτρονικά, όποτε θέλει και μόνο να ορίσει το ψυγείο (εφόσον υπάρχει παραπάνω από ένα) στο οποίο θα τοποθετηθούν τα τρόφιμα. Τα προϊόντα που δεν χρειάζονται ψυγείο, τοποθετούνται σε επιφάνεια (συνήθως τον πάγκο της κουζίνας) που έχει ορίσει ο πελάτης.

Ο διανομέας που θα μπει στο σπίτι είναι εξοπλισμένος με φορητή κάμερα, ώστε να καταγράφονται οι κινήσεις του στο χώρο, ενώ και ο ίδιος ο πελάτης –που ειδοποιείται για την άφιξη του διανομέα- μπορεί να έχει πρόσβαση στο υλικό μέσω ειδικού app. Ο διανομέας είναι ντυμένος με ειδική στολή, φοράει ιατρική μάσκα λόγω του κορωνοϊού και πριν μπει σπίτι φοράει ποδονάρια μιας χρήσης πάνω από τα παπούτσια του. Επίσης, πριν φύγει, είναι υποχρεωμένος να καθαρίσει με αντισηπτικό τις επιφάνειες που έχει αγγίξει.

Αν και η Walmart έχει αποφύγει να δημοσιοποιήσει στοιχεία για τον μέχρι τώρα αριθμό των συνδρομητών που κάνουν χρήση της πιλοτικής υπηρεσίας, φαίνεται πως είναι πολύ ευχαριστημένη με τη δυναμική της. Για το λόγο αυτό σκοπεύει να πενταπλασιάσει(!) το γεωγραφικό εύρος του InHome delivery σε επιπλέον περιοχές και πόλεις της χώρας, μέσα στη χρονιά, βάζοντας στόχο να «πιάσει» έως και 30 εκατ. νοικοκυριά. Για το σκοπό αυτό θα προσλάβει άλλους 3.000 εργαζομένους, ενώ θα διευρύνει το στόλο των οχημάτων παράδοσης αποκτώντας έναν ακόμη μίνι-στόλο ηλεκτρικών βαν.

Τα νέα δεδομένα που έφερε η πανδημία 

Εν μέσω της πανδημίας ο κλάδος του delivery έχει παρουσιάσει εκρηκτική αύξηση στις ΗΠΑ και όχι μόνο, με αποτέλεσμα όλες οι αλυσίδες του λιανεμπορίου και σούπερ-μάρκετ να έχουν προσθέσει υπηρεσίες παράδοσης, κυρίως μέσω τακτικής συνδρομής. Μάλιστα, με τις παραδόσεις στο σπίτι να έχουν έρθει για να… μείνουν λόγω της παρατεταμένης πανδημίας, αλλά και της προσαρμογής των καταναλωτών στα νέα… βολικά για τους ίδιους δεδομένα, οι περισσότερες εταιρείες προχωρούν σε επενδύσεις με επιπλέον προσωπικό και οχήματα για να διευρύνουν τις υπηρεσίες delivery. Αν και η Walmart ήταν η πρώτη που είχε την πλέον πρωτοποριακή ιδέα να μεταφέρει τα τρόφιμα από το κατάστημα απευθείας στο ψυγείο!

Πηγή: ΟΤ