AUTO-MOTO
Γιατί είναι πιο ακριβή η ασφάλιση ενός ηλεκτρικού Ι.Χ. συγκριτικά με ένα βενζινοκίνητο;
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήρθαν στη ζωή μας για να μείνουν. Δεν ξέρουμε εάν θα είναι η μοναδική επιλογή για αγορά από το 2035 που ορίζει η Ε.Ε. (έχουμε τις αμφιβολίες μας), όμως σταδιακά θα κυκλοφορούν όλο και περισσότερα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Όπως είδαμε σε άλλο άρθρο μας, η συντήρηση ενός ηλεκτρικού Ι.Χ. είναι σημαντικά φθηνότερη και σπανιότερη σε σύγκριση με ένα όχημα εσωτερικής καύσης. Τα ηλεκτρικά από την άλλη έχουν μεγαλύτερο κόστος απόκτησης και προϋποθέτουν την ύπαρξη λύσης για φόρτιση.
Τί γίνεται όμως με την ασφάλιση τους;
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η αλήθεια είναι πως σχεδόν όλες οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουν στα sites τους «εργαλεία» υπολογισμού ασφάλισης οπότε ο καθένας μπορεί να δει τι τον συμφέρει. Το ποσό της ασφάλισης καθορίζεται από μερικούς βασικούς παράγοντες όπως: Ηλικία του οδηγού, τύπος οχήματος, μάρκα αυτοκινήτου, ηλικία οχήματος, χρήση αυτού και φυσικά οι επιλογές κάλυψης (οδική βοήθεια, θραύση κρυστάλλων, αστική ευθύνη, κλοπή κτλ.).
Με μία απλή σύγκριση, είναι εύκολο να δει κανείς πως το να ασφαλιστεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κοστίζει περισσότερο από ένα με θερμικό κινητήρα και οι λόγοι είναι απλοί.
Αρχικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνήθως κοστίζουν περισσότερο από τα συμβατικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επίσης έχουν τεράστια στιγμιαία ροπή και έτσι αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχήματος άρα και το ρίσκο για τις ασφαλιστικές εταιρίες.
Επίσης, εάν ένα ηλεκτρικό όχημα τρακάρει, το κόστος επισκευής συνήθως είναι μεγαλύτερο από αυτό σε ένα βενζινοκίνητο – πετρελαιοκίνητο όχημα ενώ χρειάζεται και ειδικό συνεργείο για την επισκευή. Μάλιστα, ακόμα και η φόρτιση εγκυμονεί πρόσθετους κινδύνους στα ηλεκτρικά οχήματα, με ασφαλιστήρια συμβόλαια να καλύπτουν εκτός των άλλων τα καλώδια φόρτισης, τους διάφορους συνδέσμους, ακόμα και ευθύνη τρίτων εάν κάποιος σκοντάψει στο καλώδιο φόρτισης και τραυματιστεί.
Όλα τα παραπάνω κάνουν την ασφάλιση ενός EV πιο ακριβή, ίσως μέχρι και δικαιολογημένα ως έναν βαθμό.
Μιας και αναφερόμαστε στην ασφάλιση, αίσθηση έχει προκαλέσει το γεγονός πως στο Ηνωμένο Βασίλειο, 9 στις 10 ασφαλιστικές εταιρίες αρνούνται να ασφαλίσουν τα κινέζικα ηλεκτρικά οχήματα, επικαλούμενοι φόβους για το υψηλό κόστος επισκευής, την έλλειψη τεχνικών πληροφοριών και τους μεγάλους χρόνους παράδοσης των ανταλλακτικών.
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ22 ώρες ago
Μηχανοκίνητη πορεία από τους πληγέντες αγρότες του Πηλίου την Παρασκευή 17/5
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ22 ώρες ago
Γιορτάζει ο Πολιούχος της Λάρισας Άγιος Αχίλλιος – Μαζική προσέλευση πιστών
-
ΑΘΛΗΤΙΚΑ13 ώρες ago
Ξεσηκωμός για το ματς της χρονιάς στο Χάντμπολ
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ12 ώρες ago
Στη Σκιάθο το ΙΓ’ Πανελλήνιο Συνέδριο Ναυτικών Μουσείων
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ23 ώρες ago
Τουρκία: Ο Φιντάν βλέπει θετικά βήματα στα ελληνοτουρκικά, αλλά…
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ώρες ago
Κικίλιας: Οι φωτιές στο όρος Αιγάλεω είναι εγκληματική συμπεριφορά
-
ΕΛΛΑΔΑ13 ώρες ago
Σεισμός στη Μυτιλήνη |
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ώρες ago
Αφρικανική σκόνη: Τι είναι ο υποτροπικός αεροχείμαρρος που φέρνει σκόνη και 35άρια