AUTO-MOTO
Δασμοί: Μπορεί η ΕΕ να τους φρενάρει στα κινεζικά αυτοκίνητα;
Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα λάβει την τελική απόφαση σχετικά με αυτό που ορισμένοι αναλυτές αποκαλούν τη μεγαλύτερη εμπορική υπόθεση της ΕΕ κατά της Κίνας εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία, σημειώνει το CNBC.
Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι χώρες είναι διχασμένες σχετικά με το αν θα επιβάλουν δασμούς – μέχρι στιγμής έως και 36,3% – στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Μια γερμανική ένωση εμπορίου αυτοκινήτων λέει ότι θα βλάψουν τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν σημαντική παρουσία στην Κίνα. Η Γερμανία έχει σημαντικό εμπορικό πλεόνασμα αυτοκινήτων με τη χώρα. Οι ιταλικές και γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες, εν τω μεταξύ, δεν έχουν σχεδόν καμία παρουσία εκεί.
Η Κίνα εξάγει αυτοκίνητα σε χώρες σε όλο τον κόσμο και τόσο οι υποστηρικτές των δασμών όσο και οι αναλυτές του εμπορίου και της βιομηχανίας επισημαίνουν την υποστήριξη της Κίνας στους εγχώριους κατασκευαστές της ως αιτιολογία για την επιβολή δασμών.
«Έχουμε να κάνουμε με μια οικονομία στην Κίνα όπου τα πιστωτικά χρήματα κατανέμονται από το κράτος και όχι από την αγορά και το κράτος επιλέγει τομείς που θέλει να προωθήσει», δήλωσε ο William Reinsch, ανώτερος σύμβουλος και πρόεδρος Scholl στις Διεθνείς Επιχειρήσεις στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών, μια δικομματική δεξαμενή σκέψης στην Ουάσιγκτον.
«Σε αυτό το είδος οικονομίας – αν το κάνεις αυτό – πάντα έχεις υπερεπενδύσεις, πάντα έχεις πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, πάντα έχεις υπερπαραγωγή και στη συνέχεια αυτή η υπερπαραγωγή διοχετεύεται στον υπόλοιπο κόσμο».
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να παράγουν ένα αυτοκίνητο για περίπου 5.500 δολάρια, δήλωσε ο Felipe Muñoz, ανώτερος αναλυτής της JATO Dynamics, ενώ κοστίζει στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πιο κοντά στα 20.000 δολάρια.
Αυτό το τεράστιο πλεονέκτημα κόστους εξηγείται εν μέρει από τις κρατικές επιδοτήσεις, είπε.
«Αλλά εξηγείται επίσης από τις υψηλότερες οικονομίες κλίμακας», συνέχισε ο Muñoz. «Εξηγείται από το χαμηλότερο κόστος εργασίας και από το γεγονός ότι όταν πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Κίνα, σε αντίθεση με τον υπόλοιπο κόσμο, έχει ήδη εξασφαλίσει την αλυσίδα εφοδιασμού για τις μπαταρίες».
Πηγή: ΟΤ
-
ΕΛΛΑΔΑ21 ώρες ago
Παράνομη η 24ωρη απεργία στα τρένα μετά την προσφυγή της Hellenic Train
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ23 ώρες ago
Παρουσιάζεται το βιβλίο «Κομοτηνή στο πιάτο» στο Γαλλικό Ινστιτούτο Λάρισας
-
ΕΛΛΑΔΑ20 ώρες ago
Σύνταγμα: Άγριος καβγάς οδηγού τρόλεϊ και ταξιτζή – «Θα σου σπάσω το τζάμι»
-
ΕΛΛΑΔΑ7 ώρες ago
Πέθανε ο ηθοποιός Λευτέρης Παπαμιχαήλ
-
ΕΛΛΑΔΑ21 ώρες ago
Νεκρός άνδρας από φωτιά στο κέντρο της Αθήνας
-
ΚΟΣΜΟΣ19 ώρες ago
ΗΠΑ: «Ένα φιλί μπορεί να με σκοτώσει» – 25χρονη πάσχει από μια σπάνια ασθένεια
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ώρες ago
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό άτομο που παρασύρθηκε από λεωφορείο
-
ΚΟΣΜΟΣ21 ώρες ago
Εχθρική χώρα θεωρεί τη Γερμανία το 62% των Ρώσων