AUTO-MOTO
Η Bajaj ετοιμάζεται να λανσάρει την πρώτη μοτοσυκλέτα CNG
του Νεκτάριου Διατσίδη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Τα οχήματα που κινούνται με CNG έχουν χαμηλότερο κόστος και βελτιωμένη απόδοση σε σύγκριση με αυτά που κινούνται με βενζίνη και οι συνεχώς αυστηρότεροι περιορισμοί εκπομπών αναγκάζουν τους κατασκευαστές οχημάτων να εξερευνήσουν κάθε είδους εναλλακτικές επιλογές ισχύος. Φυσικά, η ηλεκτρική ενέργεια γίνεται γρήγορα μια εναλλακτική λύση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Αλλά στη σφαίρα του κινητήρα εσωτερικής καύσης, υπάρχουν αρκετές καινοτομίες.
Ένα καλό παράδειγμα έρχεται με τη μορφή κινητήρων καυσίμου CNG, ή συμπιεσμένου φυσικού αερίου. Αυτό είναι κάτι που ο Ινδός κατασκευαστής μοτοσυκλετών Bajaj έχει βάλει στο στόχαστρο του, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας Rajiv Bajaj να ανακοινώνει την ταχεία ανάπτυξη της νέας πλατφόρμας CNG της εταιρείας.
Πώς λειτουργεί λοιπόν ένα όχημα CNG; Η βασική ιδέα είναι ότι το φυσικό αέριο, που αποτελείται κυρίως από μεθάνιο, συμπιέζεται και αποθηκεύεται σε μια δεξαμενή. Καθώς το αέριο εισέρχεται στον κινητήρα, αναμιγνύεται με τον αέρα και στη συνέχεια αναφλέγεται παρόμοια με τη βενζίνη. Ένα αξιοσημείωτο πλεονέκτημα εδώ είναι ότι το CNG είναι μια πιο καθαρή επιλογή καυσίμου σε σύγκριση με τη βενζίνη, καθώς εκπέμπει λιγότερους ρύπους.
Ο Rajiv Bajaj εξηγεί ότι όσον αφορά τις εκπομπές καυσαερίων, το CΟ2 μειώνεται σχεδόν κατά 50%, ενώ το μονοξείδιο του άνθρακα μειώνεται κατά περίπου 75%. Επιπλέον, οι υδρογονάνθρακες μειώνονται κατά περίπου 90%. Έτσι, ενώ το CNG δεν είναι σε καμία περίπτωση μια εναλλακτική λύση μηδενικών εκπομπών, σίγουρα αποτελεί παράταση ζωής για τον παλιό καλό κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Περισσότερο από απλώς μειωμένες εκπομπές, η οικονομία της Ινδίας στην έδρα της Bajaj, καθοδηγείται από την αποτελεσματικότητα. Αυτό σημαίνει μείωση του κόστους σε όποιο βαθμό είναι δυνατό και οι μοτοσυκλέτες CNG της Bajaj ελπίζουν να προσφέρουν στους χρήστες διπλάσια χιλιόμετρα (ουσιαστικά μειώνοντας το κόστος) με κάθε ρεζερβουάρ αερίου – κάτι που σίγουρα θα ευχαριστήσει τη μεγάλη πλειοψηφία των αναβατών στον προϋπολογισμό.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Όταν πρόκειται για τα συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα της πρώτης μοτοσυκλέτας CNG της Bajaj, δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε τόσο πολύ, εφόσον είναι σίγουρο ότι θα είναι έτοιμη για κυκλοφορία εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024. Αυτή είναι μια αρκετά τολμηρή δήλωση, καθώς τα αρχικά σχέδια της εταιρείας προέβλεπαν την κυκλοφορία το 2025.
Οι πρωτοβουλίες που διερευνούν τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων είναι πάντα θετικές. Σίγουρα, η ηλεκτροκίνηση έχει αποδειχθεί μια αξιόπιστη, μακροπρόθεσμη λύση. Αλλά είναι πάντα καλό να υπάρχουν πολλές επιλογές. Και ενώ το CNG δεν είναι ακριβώς μια εναλλακτική λύση μηδενικών εκπομπών, θα μπορούσε να θέσει τα θεμέλια για πιο προηγμένη έρευνα με τη χρήση άλλων εναλλακτικών καυσίμων, όπως το υδρογόνο και άλλα συνθετικά καύσιμα.
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ12 ώρες ago
Ακριβότερος κατά 1 ευρώ ο οβελίας – Αιχμές κτηνοτρόφων για αισχροκέρδεια των κρεοπωλών
-
ΕΛΛΑΔΑ9 ώρες ago
Καταγγελία σοκ από μητέρα για δασκάλες νηπιαγωγείου – «Έκοψαν τα μαλλιά του γιου μου γιατί δεν τους άρεσε η κοτσίδα»
-
ΕΛΛΑΔΑ21 ώρες ago
Καιρός σήμερα: Έρχονται βροχές, καταιγίδες και θυελλώδεις άνεμοι
-
ΕΛΛΑΔΑ15 ώρες ago
Άστατος ο καιρός τη Μεγάλη Εβδομάδα – Οι πρώτες εκτιμήσεις για την Κυριακή του Πάσχα
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ13 ώρες ago
Ο Δήμος Σκιαθου καθαρίζει τις ακτές εν όψει της σεζόν
-
ΚΟΣΜΟΣ11 ώρες ago
Ζευγάρι «παράτησε» τη Βρετανία και ζει με τα παιδιά του σε σκάφος στην Ελλάδα
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ώρες ago
Ανοιχτή επιστολή αγγειοχειρουργών στον Μητσοτάκη για την υπόθεση Καλλιάνου
-
ΚΟΣΜΟΣ8 ώρες ago
Ισραήλ: Πιθανή η έκδοση ενταλμάτων σύλληψης σε βάρος αξιωματούχων από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο