ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Maersk: Επαναδρομολόγησε 4 πλοία της πίσω προς τη Διώρυγα του Σουέζ λόγω των Χούθι
Επαναδρομολόγηση των πλοίων της προς τη Διώρυγα του Σουέζ αποφάσισε ο δανικός ναυτιλιακός κολοσσός Μaersk, καθώς ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι άλλαξε ρότα στα τέσσερα από τα πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είχαν «κολλήσει» στην Ερυθρά Θάλασσα και πλέον κατευθύνονται ξανά προς τη Μεσόγειο Θάλασσα, προκειμένου να αποφύγουν το επικίνδυνο πέρασμα από την Ερυθρά Θάλασσα και πιθανό χτύπημα από τους Χούθι.
Οι σιίτες αντάρτες με έδρα την Υεμένη επιτέθηκαν πρόσφατα σε μια σειρά πλοίων στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένου ενός πλοίου της Maersk το Σάββατο, διαταράσσοντας το παγκόσμιο εμπόριο και αυξάνοντας τους φόβους για νέα περίοδο παγκόσμιου πληθωρισμού καθώς οι ναυτιλιακές τιμές εκτοξεύθηκαν στα ύψη.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ξεκίνησαν στις 19 Δεκεμβρίου μια πολυεθνική επιχείρηση για τη διασφάλιση του εμπορίου στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά πολλές ναυτιλιακές εταιρείες και ιδιοκτήτες φορτίου εξακολουθούν να εκτρέπουν τα πλοία τους περιμετρικά της Αφρικής.
Η Maersk, η οποία την περασμένη εβδομάδα προσπάθησε για λίγο να ξαναρχίσει τα ταξίδια στην Ερυθρά Θάλασσα μετά από μια διακοπή, ανακοίνωσε την Τρίτη ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της θα αποφύγουν ξανά την επικίνδυνη διαδρομή που μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, οδηγεί τα πλοία πιο σύντομα από την Ευρώπη προς την Ασία.
Ωστόσο, πέντε πλοία της Maersk που κατευθύνονταν προς την Ασία είχαν ήδη διασχίσει τη Διώρυγα από τα βόρεια και ήταν έτοιμα να ταξιδέψουν νότια μετά την Υεμένη, όταν ανακοινώθηκε η παύση, αφήνοντας τα πληρώματα και δεκάδες χιλιάδες κοντέινερ στον «αέρα».
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk Genoa, Maersk Londrina, Ebba Maersk και Gjertrud Maersk, τα οποία βρίσκονταν στην Ερυθρά Θάλασσα, ακριβώς νότια του λιμανιού Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας τις τελευταίες ημέρες, επαναδρομολογήθηκαν την Πέμπτη πίσω προς το Σουέζ ώστε να κάνουν το ταξίδι τους περιμετρικά από την Αφρική περνώντας από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, σύμφωνα με το πρόγραμμα της Maersk.
Ένα πέμπτο σκάφος, το Maersk Utah, το οποίο είχε επίσης εγκλωβιστεί στην περιοχή, δεν είχε ακόμη επαναδρομολογηθεί, αλλά ένας εκπρόσωπος της Maersk δήλωσε ότι δεν θα πλεύσει πέρα από την Υεμένη.
Η Maersk ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι είχε επιβάλει επιπλέον χρέωση διακοπής της διέλευσης (TDS) και προσαύξηση περιόδου αιχμής (PSS), προσθέτοντας συνολικά 700 δολάρια στο κόστος ενός τυπικού κοντέινερ 20 ποδιών που ταξιδεύει από την Κίνα στη Βόρεια Ευρώπη.
Η Διώρυγα του Σουέζ χρησιμοποιείται από περίπου το ένα τρίτο του παγκόσμιου φορτίου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η ανακατεύθυνση πλοίων γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής αναμένεται να κοστίσει έως και 1 εκατομμύριο δολάρια επιπλέον καύσιμα για κάθε ταξίδι μετ’ επιστροφής μεταξύ Ασίας και Βόρειας Ευρώπης.
Πηγή: ΟΤ
-
ΕΛΛΑΔΑ23 ώρες ago
Φωτιά σε φορτηγό στην Εγνατία οδό – Διακόπηκε για λίγο η κυκλοφορία
-
VIDEO23 ώρες ago
Στην εμπορική αγορά του Βόλου ο Αχιλλέας Μπέος – Αντάλλαξε ευχές με πολίτες και καταστηματάρχες
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ7 ώρες ago
Νέα χρηματοδότηση ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ για τον Δήμο Ζαγοράς – Μουρεσίου
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ7 ώρες ago
Μεσολόγγι: Οι εκδηλώσεις μνήμης για την Ηρωική Έξοδο του 1826
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ13 ώρες ago
Ανάσταση στο Καστελόριζο θα κάνει ο Δένδιας
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ7 ώρες ago
Βασίλης Κικίλιας: «Θα αντιμετωπίσουμε μια πολύ δύσκολη αντιπυρική περίοδο»
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ6 ώρες ago
Χρυσός: Η μεγάλη ζήτηση εκτόξευσε τις απάτες στην Κίνα
-
ΕΛΛΑΔΑ24 ώρες ago
Πάσχα: Αυξημένη η κίνηση στις εξόδους της Αττικής – Πόσοι έφυγαν από τις Εθνικές Οδούς