Connect with us
ΕΣΠΑΕΣΠΑ

AUTO-MOTO

MotoGP™ Jerez Test: νεωτερισμοί από τους Ιάπωνες, οι Ευρωπαίοι στην κορυφή!

Published

on

u3.jpg

Του Δημήτρη Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γίνονται πολλοί περισσότεροι γύροι στο Επίσημο MotoGP™ Jerez Test, καθώς τα νέα εξαρτήματα δοκιμάζονται από πολλά εργοστάσια.
Αυτό είναι το τελευταίο ετήσιο MotoGP™ Jerez Test και τη μέρα τελείωσε πιο γρήγορα ο Fabio Di Giannantonio (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) καθώς το 1:36.405 του Ιταλού ήταν αρκετό για να κερδίσει τον Maverick Viñales (Aprilia Racing) στις κορυφαίες διακρίσεις. Ο Franco Morbidelli (Prima Pramac Racing) ήταν τρίτος στην GP24 και υπήρξαν περισσότερα πρωτοσέλιδα καθώς η Yamaha κυκλοφόρησε την πολυαναμενόμενη, με νέα εμφάνιση YZR-M1.
Ακολουθεί μια πλήρης περιγραφή του τι έγινε στη Χερέθ, σε κάθε ομάδα:

ΟΜΑΔΑ DUCATI LENOVO 
Προφανώς, δεν υπήρχαν πολλά να αναφερθούν από το στρατόπεδο της Μπολόνια. Ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) δοκίμαζε κάποιες διαφορετικές ρυθμίσεις γεωμετρίας, κάτι που είναι φυσιολογικό για τις ημέρες δοκιμής. Με 43 γύρους, ο Pecco έκανε μακράν τους λιγότερους γύρους – 17 λιγότερους από τον επόμενο με τους λιγότερους, τον Lorenzo Savadori (Aprilia Racing). Σημάδια αυτοπεποίθησης, ίσως; Δεδομένου ότι το #1 ήταν 4ος και λιγότερο από δύο δέκατα μακριά από την 1η θέση. Ο Enea Bastianini ολοκλήρωσε τη μέρα 9ος, με τον «The Beast» να συμπληρώνει 65 γύρους στη Χερέθ. Δεν υπήρχαν και πολλά πράγματα για να φανούν στο γκαράζ του Bastianini, καθώς η Ducati δούλευε αθόρυβα και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά με μικρές εσωτερικές αλλαγές στα ηλεκτρονικά, όπως είπε στον απεσταλμένο μας το δεξί χέρι του Dall’Igna

Advertisement

Franky Morbidelli

PRIMA PRAMAC RACING 
Η ησυχία δεν είναι μια λέξη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να περιγράψει την ημέρα του Jorge Martin. Μετά την πτώση του από το προβάδισμα την Κυριακή, μία από τις GP24 του #89 αντιμετώπισε πρόβλημα κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Αυτό ανάγκασε τον Martin να χάσει πάνω από μία ώρα δράσης και στη συνέχεια προς το τέλος της ημέρας, ο Ισπανός έπεσε στη στροφή 9. Ήταν εντάξει, αλλά δεν ήταν μια ομαλή μέρα για τον ίδιο. Ωστόσο, συμπληρώθηκαν 71 γύροι και τερμάτισε στο 10ος. Καλύτερη τύχη ελπίζουμε, ο επικεφαλής του Πρωταθλήματος να έχει στο Le Mans.
Ο συναθλητής του Morbidelli ήταν απασχολημένος με την εργονομία καθώς ο Ιταλός συμμετείχε στην πρώτη του δοκιμή με Ducati μετά την Valencia πέρυσι. Όπως ήταν αναμενόμενο, ο Morbidelli γύρισε 82 φορές την πίστα, καθώς σημείωσε μερικά κρίσιμα χιλιόμετρα με την Ducati που θα τον φέρουν τώρα σε καλύτερη θέση για το υπόλοιπο της σεζόν. Και ο Morbidelli ήταν γρήγορος. Η 3η θέση σηματοδοτεί μια καλή δουλειά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

PERTAMINA ENDURO VR46 RACING TEAM
Μετά το Ισπανικό GP και την 3η θέση του Marco Bezzecchi, η καλή εικόνα συνεχίστηκε μαζί με τον Di Giannantonio στο Jerez Test και τα πράγματα φαίνονται πολύ πιο ελπιδοφόρα για τους αναβάτες στην κίτρινη ομάδα. Τα νέα εξαρτήματα του 2024 δεν πρόκειται να τοποθετηθούν στους γύρους των αναβατών της GP23, επομένως οι δοκιμές έχουν να κάνουν περισσότερο με τη δοκιμή νέων ρυθμίσεων και το παιχνίδι για να δούνε αν μπορούν να έχουν κέρδος. Ωστόσο ο Di Giannantonio μας είπε ότι πήραν κάπιιες αναβαθμίσεις της GP23 από το εργοστάσιο της Μπολώνια! Η 1η θέση για τον Diggia και η 13η για το Bezzecchi είναι ο τρόπος με τον οποίο η VR46 τελειώνει το τεστ, με τον Bez να έχει μια πτώση στη μέση της ημέρας.

Advertisement

GRESINI RACING MotoGP™ 
Ο Marc Marquez έχει 71 ακόμη γύρους γνωρίζοντας την Ducati, καθώς από τη 2η θέση της Κυριακής έφτασε στην 5η τη Δευτέρα, με τον οκτώ φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή να αφήνει την Χερέθ ως χαρούμενος αναβάτης μετά από λίγες μέρες που πέρασε στην Ανδαλουσία. Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για τον Alex Marquez. Το #73 μέτρησε 73 γύρους με ευχάριστο τρόπο έχοντας καλή αίσθηση στη δοκιμή και μία 8η θέση που υποδηλώνει μια θετική μέρα για τον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή.

Maverick Vinalles

APRILIA RACING
Ο Aleix Espargaro δοκίμασε τη νέα συσκευή χαμηλώματος του εργοστασίου από το Noale. Στην άλλη πλευρά του γκαράζ, ο Maverick Viñales δοκίμαζε την πίσω μονάδα ουράς της Aprilia που έχει τον διαχύτη όπως αυτόν που χρησιμοποιεί ο Espargaro, αλλά η επάνω επιφάνεια του είναι στρογγυλεμένη όπως η ουρά προδιαγραφών ’23 που προτιμά ο Viñales. Είναι μια μίξη και των δύο που προτίμησαν ο Viñales και ο Espargaro. Μια επίθεση στις χρονομετρήσεις 80 γύρους αργότερα, είδε τον Viñales να ωθείται στην 2η θέση, με τον Espargaro να είναι στην 7η μετά από 66 γύρους στην Χερέθ.

Raul Fernandez

TRACKHOUSE RACING 
Όπως ήταν αναμενόμενο, ο Raul Fernandez ανέβηκε στη RS-GP του 2024 της Aprilia για πρώτη φορά. Ωστόσο, ο καλύτερος χρόνος του Ισπανού ορίστηκε όπως με τις συνήθεις προδιαγραφές του ’23, με έναν γύρο που τον κατέταξε στην 12η θέση συνολικά, αφού με τη μοτοσυκλέτα του ’24 έκανε λιγότερους από δέκα γύρους. Μετά από μια πολλά υποσχόμενη απόδοση της Κυριακής στη Χερέθ, ο Miguel Oliveira συμπλήρωσε 74 γύρους και τερμάτισε στο Jerez Test στην 15η θέση. Ο Πορτογάλος σταρ, όπως ο Viñales και ο Espargaro, δοκίμαζε την υβριδική πίσω ουρά της Aprilia.

Advertisement

Brad Binder

RED BULL KTM FACTORY RACING 
Ένα από τα αξιοσημείωτα θέματα για τα οποία πρέπει να μιλήσουμε όταν πρόκειται για την σταθερή KTM είναι το ανανεωμένο αεροδυναμικό βοήθημα στις πλευρές του φέρινγκ. Ο Brad Binder και ο Pedro Acosta στην Red Bull GASGAS Tech3 εθεάθησαν να δίνουν το έναυσμα, με τον πρώτο να τελειώνει το ταχύτερο Τεστ του Pierer Mobility Group. Ο Νοτιοαφρικανός διεκδίκησε την 6η θέση, 0.2 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή μετά από έναν προσωπικό καλύτερο γύρο. Ο Jack Miller ολοκλήρωσε την ημέρα στην 17η έχοντας συμπληρώσει 73 γύρους, με τον Αυστραλό να παραδέχεται ότι δεν βρήκαν πλήρως μια λύση στα ζητήματα ταλαντώσεων της KTM. Πρέπει να γίνει περισσότερη δουλειά σε αυτό το τμήμα για το Αυστριακό εργοστάσιο πριν από το Le Mans. Ήταν καλό να έχουνε και τον Pol Espargaro πίσω στην πίστα καθώς ο δοκιμαστής της KTM έκανε μια δοκιμή 68 γύρων για την Αυστριακή μάρκα και τερμάτισε στο 19ος καθώς ετοιμαζόμαστε να τον καλωσορίσουμε στο grid για μια εμφάνιση στο Ιταλικό GP.

RED BULL GASGAS TECH3 
Ήταν μια σημαντική μέρα για τον Augusto Fernandez καθώς ο Ισπανός κυνηγά ένα πιο άνετο στήσιμο στη μοτοσυκλέτα της GASGAS. Το #37 ήταν 22ος στο τέλος των δοκιμών, αλλά οι δοκιμές είναι κάτι περισσότερο από το να οριστεί ένας γρήγορος γύρος. Πρόκειται για τη δοκιμή νέων εξαρτημάτων και ρυθμίσεων και ο Fernandez εθεάθη να φοράει το νέο μπροστινό φτερό της KTM. Μία πτώση στα τελευταία 15 λεπτά στη στροφή 7 για τον Fernandez δεν ήταν ευχάριστη, αλλά εκτός από αυτό, ελπίζουμε ότι ήταν μια καλή μέρα. Στην άλλη πλευρά του γκαράζ, ο Acosta τελείωσε το Jerez Test στην 11η θέση, λίγο λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο από τον ταχύτερο χρόνο του Diggia. Εκτός από το προαναφερθέν φέρινγκ, ο Acosta ξόδεψε λίγο χρόνο κάνοντας δοκιμές με τη διαφορετική εισαγωγή αέρα που είδαμε να χρησιμοποιεί ο Daniel Pedrosa κατά τη διάρκεια του GP της Ισπανίας. Ανάμεσα στο δίδυμο GASGAS συμπληρώθηκαν 140 πολύτιμοι γύροι.

Fabio Quartararo

Alex Rins

Advertisement

MONSTER ENERGY YAMAHA MotoGP™ 
Περιττό να πούμε ότι δόθηκε πολλή προσοχή στο Ιαπωνικό εργοστάσιο. Η Yamaha αποκάλυψε μια σημαντική αναβάθμιση αεροδυναμικών για τον Fabio Quartararo και τον Alex Rins για να ανταποκριθούν στους ρυθμούς τους, τα οποία αποτελούνταν από μια μπροστινή πτέρυγα τριών στοιχείων με παρόμοιο στυλ όπως αυτό που είχαν μέχρι τώρα. Φάνηκαν επίσης νέα αεροδυναμικά βοηθήματα στα πλαϊνά του φέρινγκ, και όπως ανέφερε ο Team Manager Maio Meregalli, ένα νέο πλαίσιο ήταν επίσης μέρος του σχεδίου. Ο Rins τελείωσε το τεστ στην 14η θέση, με τον καλύτερο γύρο του να έρχεται στο τέλος της δοκιμής στους 73 γύρους, με τον Quartararo να σημειώνει 84 γύρους και να τερματίζει 18ος. Μιλώντας στο motogp.com μετά τη δοκιμή, ο Rins παραδέχτηκε ότι δεν ένιωθε ότι το νέο πλαίσιο ήταν ένα βήμα προς τα εμπρός καθώς τα προβλήματα στις στροφές της Yamaha παραμένουν. Όχι ιδανική εξέλιξη.

IDEMITSU/CASTROL HONDA LCR 
Εξίσου στο επίκεντρο της προσοχής βρέθηκε η Honda. Αφού είδαμε τις αλλαγές στην RC213V του Stefan Bradl σε σχέση με το GP της Ισπανίας, ήταν η σειρά των Takaaki Nakagami (Idemitsu Honda LCR) και Johann Zarco (Castrol Honda LCR) να δοκιμάσουν τη νέα μοτοσυκλέτα. Ο τελευταίος έκανε μερικά λάθη στην ανανεωμένη έκδοση προδιαγραφών το απόγευμα πριν επιστρέψει στις δοκιμές με την τυπική μοτοσυκλέτα του.
Ο Nakagami τελείωσε το τεστ ως ο πιο γρήγορος αναβάτης της HRC στην 16η θέση, 0.9 δευτερόλεπτα μακριά από τον ρυθμό του Diggia. Αν και αυτό φαίνεται λίγο πιο θετικό, ο Nakagami παραδέχτηκε στο motogp.com ότι η νέα μοτοσυκλέτα «δεν άλλαξε πολύ». Όχι αυτό που ήθελε να ακούσει η Honda.
Ο Zarco ήταν 20ος και κέρδισε τη διάκριση της συμπλήρωσης των περισσότερων γύρων από κάθε αναβάτη – 88.

Luca Marini

REPSOL HONDA TEAM 
Έχοντας δοκιμάσει το βελτιωμένη RC213V σε ένα ιδιωτικό τεστ στη Βαρκελώνη πριν από το GP της Ισπανίας, ο Joan Mir και ο Luca Marini εστίασαν σε άλλα πράγματα στο Jerez Test. Ο τελευταίος ήταν απασχολημένος με τις δοκιμές ενός από τα νέα πλαίσια που δοκίμαζε ο Bradl, αλλά ο Marini το χρησιμοποιούσε με το στάνταρ αεροδυναμικό πακέτο της Honda – όχι το νέο. Ο Ιταλός άλλαξε επίσης στο χαμηλότερο προφίλ πίσω φτερού της Honda που χρησιμοποιούσε στην αρχή των δοκιμών πριν από τη σεζόν.
Ο Mir είχε δύο Honda τυπικών προδιαγραφών στην πλευρά του στο γκαράζ και μεταξύ του εργοστασιακού ντουέτου, συμπληρώθηκαν 134 γύροι. Ο Mir είπε ότι δοκίμασαν μια «διαφορετική ιδέα» στη μοτοσυκλέτα, τώρα θα δούμε αν αυτή είναι η κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν.

Αυτά λοιπόν από τη Χερέθ για άλλη μια χρονιά! Ένα εκπληκτικό Σαββατοκύριακο Grand Prix που ακολουθείται από μια ενδιαφέρουσα Επίσημη Δοκιμή μας προετοιμάζει πολύ όμορφα για ένα ταξίδι σε έναν άλλο κλασικό χώρο όλων των εποχών: το Le Mans. Τα λέμε εκεί!

Advertisement

Περισσότερα Εδω

Advertisement
Anassa
Advertisement
Advertisement
Anassa

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή