ΚΟΣΜΟΣ
«Σκούπα» σε εκατοντάδες influencers – Γιατί ελέγχονται
Στο μικροσκόπιο της Κομισιόν έχουν μπει πολλοί influencers στην ΕΕ, κατόπιν ελέγχου, τόσο της Επιτροπής, όσο και των εθνικών αρχών προστασίας καταναλωτών σε 22 κράτη μέλη. Από τον έλεγχο προέκυψε ότι σχεδόν όλοι δημοσίευσαν μεν περιεχόμενο, αλλά μόνο ένας στους πέντε ανέφερε συστηματικά ότι το περιεχόμενο ήταν προϊόν διαφήμισης.
Συγκεκριμένα, ελέγχθηκαν αναρτήσεις 576 influencers που δημοσιεύτηκαν σε μεγάλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ο στόχος της σάρωσης ήταν για να επαληθευτεί εάν οι influencers αποκαλύπτουν τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ για τους καταναλωτές.
Ποια τα ευρήματα
Ο έλεγχος κατέληξε στα ακόλουθα αποτελέσματα:
- Το 97% δημοσίευσε αναρτήσεις με εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο το 20% αποκάλυψε ότι πρόκειται για διαφήμιση.
- Το 78% των επαληθευμένων influencers ασκούσαν εμπορική δραστηριότητα. Ωστόσο, μόνο το 36% ήταν εγγεγραμμένοι ως έμποροι σε εθνικό επίπεδο.
- Το 30% δεν παρείχαν στοιχεία της εταιρείας στις αναρτήσεις του, όπως διεύθυνση e-mail, όνομα εταιρείας, ταχυδρομική διεύθυνση ή αριθμό εγγραφής·
- Το 38% δεν χρησιμοποίησαν τις ετικέτες της πλατφόρμας που χρησιμεύουν για την αποκάλυψη εμπορικού περιεχομένου
Ποια κράτη συμμετείχαν στην έρευνα
Ακόμη, ο έλεγχος παρέπεμψε 358 influencers για περαιτέρω έρευνα. Οι εθνικές αρχές θα επικοινωνήσουν μαζί τους για να τους ζητήσουν να ακολουθήσουν τους ισχύοντες κανόνες. Περαιτέρω μέτρα μπορούν να ληφθούν εάν κριθεί απαραίτητο.
Στην έρευνα συμμετείχαν τα ακόλουθα κράτη μέλη της ΕΕ: Αυστρία, Βέλγιο, Κύπρος, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία , Ισπανία και Σουηδία καθώς και Ισλανδία και Νορβηγία.
Πόσους followers είχαν – Ποιοι προωθούν επικίνδυνες δραστηριότητες
Επίσης, 82 influencers είχαν πάνω από 1 εκατομμύριο followers, 301 πάνω από 100.000 και 73 μεταξύ 5.000 και 100.000. Αρκετοί influencers ήταν ενεργοί σε διαφορετικές πλατφόρμες κοινωνικών μέσων: 572 είχαν δημοσιεύσεις στο Instagram, 334 στο TikTok, 224 στο YouTube, 202 στο Facebook, 82 στο X (πρώην Twitter), 52 στο Snapchat και 28 στο Twitch.
Οι κύριοι τομείς δραστηριότητάς τους είναι η μόδα, ο τρόπος ζωής, η ομορφιά, το φαγητό, τα ταξίδια και η φυσική κατάσταση/αθλητισμός.
Τέλος, 119 influencers θεωρήθηκε ότι προωθούν ανθυγιεινές ή επικίνδυνες δραστηριότητες, όπως πρόχειρο φαγητό, αλκοολούχα ποτά, ιατρικές ή αισθητικές θεραπείες, τζόγος ή χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.
-
ΚΟΣΜΟΣ7 ώρες ago
«Κανένα ταμπού στην προστασία των Γάλλων» – Το Παρίσι στο «κλαμπ των σκληρών» της ΕΕ για το μεταναστευτικό
-
MEDIA16 ώρες ago
Πλήρης δικαίωση του Σάκη Τζήμα και της εκπομπής του. Η PQH funds μεταβιβάζει τα δάνειά της σε ξένα funds.
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ17 ώρες ago
Έπαιξαν για τα θύματα των Τεμπών οι Βετεράνοι της Θεσσαλονίκης με τους παλαίμαχους του Δήμου Τεμπών
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ18 ώρες ago
13ο Ιστορικό Ράλι Ολύμπου στη Δεσκάτη
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ώρες ago
Λέσβος: Το «Χαμόγελο του Παιδιού» είχε παρέμβει για την 14χρονη που κατήγγειλε τον βιασμό της από 2 άνδρες
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ5 ώρες ago
CEOs: Γιατί θεωρούν την παρουσία τους στα social media ευεργετική;
-
ΕΛΛΑΔΑ23 ώρες ago
Βόλος: 47χρονος βρέθηκε νεκρός σε εργοστάσιο στον Αλμυρό
-
ΕΛΛΑΔΑ17 ώρες ago
Τροχαίο στο Αγρίνιο: «Είδα την εγγονή μου στην άσφαλτο να σπαρταράει» – Αγωνία για την 13χρονη που παρασύρθηκε από ΙΧ