Connect with us
banner epikhirisis

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: Πώς θα εφαρμοστεί η αναγραφή δύο τιμών στα ταμπελάκια

Published

on

syper market33.jpg

Με την «ψαλίδα» των τιμών από το χωράφι στο ράφι να αγγίζει ακόμα και το 270%, το Υπουργείο Ανάπτυξης επιχειρεί να βάλει φρένο στις αδικαιολόγητες ανατιμήσεις που καταγράφονται κατά καιρούς στα νωπά προϊόντα.

Όπως προβλέπει ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για την Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας του Καταναλωτή, τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει στα ταμπελάκια, εκτός από την τελική τιμή, να αναγράφουν και την αρχική τιμή πώλησης ενός προϊόντος.

«Πόσο πραγματικά έφυγε από έναν παραγωγό, ποιο είναι το κόστος της μεταφοράς, ποιο είναι το κόστος της συντήρησης, πόση είναι η φύρα, πόσος είναι ο ΦΠΑ, πόσο κόστος διοικητικό έχει αυτός που στο πουλάει, τι κέρδος βάζει πάνω, για να δεις πού καταλήγει», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ντομάτα, η οποία φεύγει από τον παραγωγό στα 40 λεπτά το κιλό αυτή την περίοδο, στη χονδρική πωλείται στα 0,70 ευρώ και στα σούπερ μάρκετ η τιμή της διαμορφώνεται στα 1,48 ευρώ το κιλό.

«Συνήθως δεν είναι η αρχική τιμή αυτή που μεγεθύνει την τελική τιμή. Είναι η ενδιάμεση και τα επιπλέον κόστη που μπαίνουν από τις διάφορες μεταπωλήσεις», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Εθνικής Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών, Μόσχος Κοραδίσης.

Advertisement

Η αναγραφή δύο τιμών θα ισχύσει μόνο για τα νωπά προϊόντα, όπως φρούτα, λαχανικά και κρέατα. Το μέτρο δεν θα έχει μόνιμο χαρακτήρα, αλλά κάθε φορά που παρατηρείται αδικαιολόγητη αύξηση των τιμών, θα καθορίζονται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης τα προϊόντα και το χρονικό διάστημα που τα σούπερ μάρκετ θα υποχρεούνται να βάζουν στα ταμπελάκια τους και τις δύο τιμές.

Ωστόσο, εκπρόσωποι του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων εκφράζουν αντιρρήσεις σχετικά με την αποτελεσματικότητα του μέτρου.

«Η υπέρμετρη διαφάνεια οδηγεί δια της αναγκαστικής σύγκρισης, σε γενικευμένη αύξηση τιμών, στο στάδιο της παραγωγής και του χονδρεμπορίου ιδίως, αφού απομειώνει τα κίνητρα για διαπραγμάτευση και ουσιαστικό ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων», υποστήριξε ο νομικός σύμβουλος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Δημήτριος Σμυρνής.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ πάντως, στη διαμόρφωση της τελικής μέσης τιμής στα οπωροκηπευτικα προϊόντα, η συμμετοχή του παραγωγού ανέρχεται στο 43%, του χονδρεμπόρου στο 21%, των λιανεμπόρων στο 24%, ενώ το 12% αφορά στον ΦΠΑ.

Πηγή: Γωγώ Κατσέλη

Advertisement

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr
Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος



Περισσότερα Εδω

Advertisement
dei 03 2025 myHome GasControl 300x250
Advertisement
Dei
main logo black
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement
Anassa
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Iδιοκτησία ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ASTRA AE
AΦΜ 094214456
Δ Ο Υ ΒΟΛΟΥ
ΓΕΜΗ:50683644000
DOMAIN NAME ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ:ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ASTRA AE - astratv.gr
Εδρα Γ.ΚΑΡΤΑΛΗ 76-ΒΟΛΟΣ ΤΚ 38333 ΤΗΛ.ΕΠΙΚ. 2421031434
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ [email protected]
ΜΕΤΟΧΟΙ:Κοκκίνηq Εμμανουήλ (50%) - Κοκκίνης Αθανάσιος (50%)
Νόμιμος εκπρόσωπος : Παναγιώτα Τσιρτόγλου
Διευθυντής: Σοφία Κοντοθανάση
Διευθυντής Σύνταξης: Βασιλική Σαμακοβλή
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΑ: Τσιργόγλου Παναγιώτα
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ASTRA A.E. Copyright © 2025 AstraTV.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο