Connect with us
ΕΣΠΑΕΣΠΑ

ΕΛΛΑΔΑ

Τροχαία: Γιατί σκοτωνόμαστε στους δρόμους των πόλεων

Published

on

accid9 4 620x350.jpg

Καθημερινότητα αποτελούν τα τροχαία ατυχήματα, συχνά θανατηφόρα, στις πόλεις, με τις βασικές αιτίες να είναι η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, οι επικίνδυνοι ελιγμοί, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και η χρήση κινητού τηλεφώνου.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ., για το 2023 μέσα σε κατοικημένη περιοχή καταγράφηκαν 218 δυστυχήματα, 250 σοβαρά τροχαία ατυχήματα και 7.422 ελαφρά, με τα περισσότερα από αυτά να γίνονται κατά τη διάρκεια της ημέρας.

«Τα χαμηλά ποσοστά χρήσης ζώνης και κράνους αυξάνουν τις επιπτώσεις του ατυχήματος στον άνθρωπο» τονίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων

Τρεις ελαφρά τραυματίες ήταν ο απολογισμός καραμπόλας εννέα οχημάτων που σημειώθηκε χθες το μεσημέρι στη διασταύρωση των λεωφόρων Αλίμου και Βουλιαγμένης στον Αλιμο.

Μόνο στην Αττική το μεσημέρι του Σαββάτου οδηγός μοτοσικλέτας έχασε τη ζωή του στον Σταυρό Αγίας Παρασκευής, ενώ στο Ιλιον τα ξημερώματα της ίδιας ημέρας 32χρονος έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του, με αποτέλεσμα να προσκρούσει σε κολόνα και να χάσει τη ζωή του.

Πριν από λίγα 24ωρα στον Νέο Κόσμο 54χρονος οδηγός μοτοσικλέτας έχασε τον έλεγχό της στη λεωφόρο Συγγρού και ανατράπηκε. Αφησε την τελευταία του πνοή παρά τις προσπάθειες των γιατρών.

Advertisement

Το μεσημέρι της Κυριακής 31 Μαρτίου στη λεωφόρο Συγγρού, στο ύψος της εξόδου για τη λεωφόρο Αμφιθέας, στο ρεύμα προς Πειραιά, συγκρούστηκαν δύο αυτοκίνητα, με τα μέλη οικογένειας που επέβαιναν σε ένα από τα οχήματα να μεταφέρονται προληπτικά στο νοσοκομείο.

Επίσης τις προηγούμενες ημέρες στην περιοχή Πατρίδα Βέροιας 64χρονος οδηγός αυτοκινήτου έχασε τον έλεγχο του οχήματός του με αποτέλεσμα να βγει από την πορεία του, να περάσει στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και να προσκρούσει σε στάση λεωφορείου, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους μια 21χρονη και μια 68χρονη, η οποία μάλιστα εκσφενδονίστηκε περίπου 25 μέτρα πιο μακριά, ενώ στη λεωφόρο Ελευθερίου Βενιζέλου στην Καλλιθέα δίκυκλο που οδηγούσε 44χρονη με συνεπιβάτη μια 43χρονη παρέσυρε 77χρονη, τη στιγμή που προσπαθούσε να διασχίσει το οδόστρωμα.

Το αποτέλεσμα ήταν να χάσει τη ζωή της η 44χρονη και να τραυματιστούν σοβαρά η ηλικιωμένη και πιο ελαφρά η 43χρονη.

Επικίνδυνη η επήρεια αλκοόλ

Οπως αναφέρει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Θανάσης Τσιάνος, «η οδήγηση με υψηλές (ή, πιο σωστά, ακατάλληλες για τις επικρατούσες συνθήκες) ταχύτητες αποτελεί την κύρια και βασική αιτία πρόκλησης ατυχημάτων, καθώς και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή με χρήση κινητού τηλεφώνου.

Τα χαμηλά ποσοστά χρήσης ζώνης και κράνους, ιδίως στους συνεπιβάτες, αυξάνουν τις επιπτώσεις του ατυχήματος στον άνθρωπο». Και συμπληρώνει: «Η οδική υποδομή και η συνολική οργάνωση του χώρου και της κυκλοφορίας στις πόλεις είναι προσανατολισμένες στην κίνηση των οχημάτων και δεν λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες και τους περιορισμούς των ευάλωτων χρηστών της οδού (δικυκλιστές, ποδηλάτες, πεζοί κ.λπ.) και την ασφάλειά τους».

Advertisement

Αίσθηση προκαλούν τα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάζει, σύμφωνα με τα οποία «ο μόνιμος κάτοικος στην Ελλάδα παρουσιάζει μια πιθανότητα (κατά τη διάρκεια του προσδόκιμου ζωής του) να χάσει τη ζωή του από οδικό ατύχημα περίπου 0,5% και επίσης μια πιθανότητα 0,5% να τραυματιστεί σοβαρά.

Πολύ σημαντική είναι και η πιθανότητα κάποιος να προκαλέσει ατύχημα με νεκρό ή με σοβαρά τραυματία. Μία από τις θλιβερές πρωτιές της Ελλάδας είναι ότι κατέχει ένα από υψηλότερα ποσοστά νεκρών (50%) σε τροχαία δυστυχήματα που συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, που είναι στο 38%».

Στο 38% οι θάνατοι μοτοσικλετιστών

Ακόμη προσθέτει πως με βάση τα ίδια στοιχεία «στην Ελλάδα έχουμε ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό νεκρών μοτοσικλετιστών, που είναι 38%, σε σχέση με την Ευρώπη, όπου ο μέσος όρος είναι 18%. Το ποσοστό των νεκρών μοτοσικλετιστών στις κατοικημένες περιοχές είναι ακόμα μεγαλύτερο, 45%, έναντι 20% της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Το παραπάνω κάνει ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη για μείωση των ταχυτήτων στις κατοικημένες περιοχές σε 30 χλμ./ώρα, λόγω και της μεγάλης χρήσης μοτοσικλέτας στην Ελλάδα».

Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ»

Advertisement

Περισσότερα Εδω

Advertisement
Anassa
Advertisement
Advertisement
Anassa

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή