Connect with us
ΕΣΠΑΕΣΠΑ

AUTO-MOTO

VW Tiguan: Εντυπωσιακό από κάθε άποψη το 3ης γενιάς γερμανικό SUV

Published

on

GKF 2049.jpg

Του Περικλή Χαλάτση

Μπορεί το Tiguan για την VW να ήταν το best seller και να έκανε παγκοσμίως περισσότερες από 7.6 εκατομμύρια πωλήσεις ( 17.500 αυτοκίνητα πουλήθηκαν στην Ελλάδα), ωστόσο οι Γερμανοί δεν κάθισαν στις δάφνες του νικητή. Ακολούθησαν την παροιμία που λέει ότι «Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο». Και έτσι ξεκίνησαν τη σχεδίαση του 3ης γενιάς Tiguan και τον ολικό επαναπροσδιορισμό του στην παγκόσμια αγορά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αν θυμόσαστε, η γερμανική εταιρία με το Tiguan έφερε το 2007 την επανάσταση με τον 1.4cc κινητήρα όταν ο ανταγωνισμός βρισκόταν στα αυτοκίνητα που κάτω από τα μπροστινά καπό υπήρχαν δίλιτροι ατμοσφαιρικοί. Φοβερή τεχνολογία την εκείνη εποχή.

Advertisement

Σήμερα η VW κάνει ένα ακόμη βήμα μπροστά, με το 3ης γενιάς Tiguan που η ελληνική αντιπροσωπεία μας παρουσίασε στην ορεινή Αρκαδία. Δεν χρειάζεται να φτάσεις μέχρι τη Γαλλία για να καταλάβεις τις διαφορές που έχει το νέο SUV με τον προκάτοχό του που είναι ένα καταξιωμένο μοντέλο. Το καλό πράγμα φαίνεται από την αρχή. Άλλα κρατήματα, άλλη αίσθηση και άλλη τεχνολογία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας βρίσκονται σε άλλο επίπεδο. Στο εσωτερικό οι οθόνες σε εντυπωσιάζουν. Για σκεφθείτε τι σημαίνει να έχετε στο ταμπλό μπροστά σας οθόνες 12.9 και 15 ίντσες .

Το νέο Tiguan που δοκιμάσαμε και θα σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας είναι ένα αυτοκίνητο για πολλούς. Έχει οκτώ κινητήρες, για πιο εύκολη επιλογή από τους υποψήφιους αγοραστές, αρκετές εκδόσεις και φυσικά τεχνολογία που εντυπωσιάζει. Λογικό είναι να «κοιτάει» τον ανταγωνισμό στα μάτια χωρίς φόβο.

Ποιες είναι οι διαφορές με το Tiguan 2ης γενιάς;

Οι διαστάσεις στο Tiguan 2ης γενιάς είναι μήκος 4.509, πλάτος 1.839, ύψος 1.675 χλστ. και μεταξόνιο 2.678 χλστ. Στο 3ης γενιάς Tiguan το μήκος είναι 4.539, το πλάτος 1.842 και το ύψος 1.660 χλστ. Το δε μεταξόνιο είναι 2.676 χλστ.

Advertisement

Ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε και έφτασε τα 652 λίτρα έναντι 615 λίτρα που είχε η προηγούμενη έκδοση.

Είναι ένα μοντέλο που σχεδιαστικά ακολουθεί τις φόρμες των SUV, αλλά σε ένα εντελώς διαφορετικό στυλ. Ανήκει στη μεσαία κατηγορία αλλά έχει premium χαρακτηριστικά. ‘Άλλο στυλ με διαφορετική  μάσκα και μεγάλους προβολείς που εκτείνονται και στα φτερά. Διακριτική είναι και η αεροτομή στο πάνω μέρος του οχήματος.

Τη γενικότερη όψη την αλλάζει ο μεγάλος σε διαστάσεις προφυλακτήρας. Ειδικά στην έκδοση της σειράς R Line είναι ποιο επιθετικός. Ξεχωρίζει ακόμη από τις ακμές τόσο στο μεγάλο καπό όσο και στο πλαϊνό μέρος που καταλήγουν μέχρι το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου. Ένα νέο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό του SUV είναι η συνεχής οριζόντια λωρίδα των πίσω φωτιστικών σωμάτων LED. Στις δύο κορυφαίες εκδόσεις More και R-Line ή σε συνδυασμό με τους προβολείς IQ.LIGHT HD Matrix, η λωρίδα LED μεταξύ των πίσω σωμάτων φωτίζεται επίσης όπως και μπροστά.

Η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του χώρου αποσκευών εκτείνεται μέχρι τον προφυλακτήρα και είναι στάνταρ στο Tiguan More & R-line. Και οι δύο κορυφαίες εκδόσεις διαθέτουν εντυπωσιακά στοιχεία χρωμίου στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα.

Ποια είναι η εξέλιξη στο παγκόσμιο bestseller όσον αφορά τις κινητήριες δυνάμεις; Τα νέα Plug-in hybrid κινητήρια σύνολα του Tiguan, με το συνδυασμό ενός ηλεκτροκινητήρα και ενός νέου turbo κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα μόλις 1,5 λίτρων εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Advertisement

Το Tiguan θα σας πάει ηλεκτρικά, αθόρυβα και με μηδενικό αποτύπωμα για περίπου 100 χιλιόμετρα. Συνδυαστικά η εργοστασιακή μέτρηση δίνει 900 χιλιόμετρα.

Ένα ακόμη που πρέπει να σημειώσετε -για να μην ρωτάτε στις εκθέσεις- είναι ότι στο νέο Tiguan σε όλες τις εκδόσεις δεν υπάρχουν χειροκίνητα κιβώτια.

Με το 3ης γενιάς Tiguan μπορείτε να κάνετε άνετα ταξίδια σε περιοχές που ακόμη δεν έχουν ασφαλτοστρωθεί. Ο οδηγός δεν ανησυχεί μην χτυπήσει το αμάξωμα από κάτω. Η απόσταση από το έδαφος είναι 190 χλστ.

Και τι ζητάει πάντα ο Έλληνες αγοραστής εκτός από τα βασικά; Αν το αυτοκίνητο έχει ρεζέρβα. Γιατί αν σκίσεις το λάστιχο με καμιά πέτρα στο βουνό, το κιτ επισκευής ελαστικών είναι για πέταμα. Ναι όλες οι εκδόσεις -εκτός της βασικής- διαθέτουν ρεζέρβα ασφαλείας.

Οι διαθέσιμες ζάντες είναι 17, 18, 19, 20 ιντσών.‘Όλες με μοντέρνο σχεδιασμό που δίνουν άλλη εικόνα όταν βλέπεις το αυτοκίνητο από τα πλάγια.

Advertisement

Στο ταξίδι το νέο Tiguan είναι ξεκούραστο. Είναι μακρύτερο, πλατύτερο, αλλά κοντότερο ενώ έχει μεγαλύτερο ωφέλιμο χώρο για τις αποσκευές.

Η οδική συμπεριφορά στην έκδοση R-Line μας εντυπωσίασε. Έχει αναρτήσεις Adaptive Chassis Control DCC Pro με αμορτισέρ δύο βαλβίδων.

Το best seller μοντέλο της Volkswagen εξέλιξε μια νέα γενιά του Adaptive Chassis Control DCC, το προαιρετικό DCC Pro1. Επιπλέον, το Tiguan είναι πλέον εξοπλισμένο με το Vehicle Dynamics Manager. Το σύστημα ελέγχει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (XDS) και τις δυναμικές κινήσεις από τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ στο σύστημα DCC Pro. Χάρη στο Vehicle Dynamics Manager, το οποίο μπορεί να φρενάρει κάθε τροχό ανεξάρτητα και να ρυθμίζει τη σκληρότητα του καθενός αμορτισέρ, τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι πιο ουδέτερα, σταθερά και ευέλικτα. Η βασική αρχιτεκτονική του συστήματος της ανάρτησης περιλαμβάνει στον εμπρός άξονα μία διάταξη με γόνατα MacPherson και στον πίσω άξονα διάταξη τεσσάρων συνδέσμων.

Το νέο Tiguan διαθέτει λειτουργίες Lounge, Energetic, Joy, Minimal και Me. Η Lounge χαρακτηρίζεται από χαμηλά χρώματα, ήσυχους ήχους και κλασική μουσική ενώ η Energetic έχει εντονότερα χρώματα, οι ήχοι είναι πιο δυνατοί και η λίστα αναπαραγωγής είναι πιο ζωντανή.

Εσωτερικά

Advertisement

Ξεχωρίσαμε το εντυπωσιακό και ευρύχωρο σαλόνι.Τα σπορ καθίσματα «αγκαλιάζουν» το σώμα του οδηγού ενώ σε κάποιες εκδόσεις υπάρχει λειτουργία μασάζ.

Η νέα αρχιτεκτονική του ψηφιακού ταμπλό στο υψηλής ποιότητας εσωτερικό του. Τα συστήματα υποβοήθησης έχουν εξελιχθεί τόσο που χρειάζεσαι φροντιστήριο για να τα μάθεις και να τα εκμεταλλευτείς.

Η καινούργια σχεδίαση του ταμπλό με τα στοιχεία της τέταρτης γενιάς του modular infotainment matrix (MIB4) είναι ένα καθοριστικό χαρακτηριστικό του στυλ. Είναι διαισθητικό στη λειτουργία, έχει γρήγορη συνδεσιμότητα με καθαρό και έξυπνο σχεδιασμό.

Μας άρεσαν τα γραφικά, το καινούργιο head-up display που σου προβάλει στοιχεία στο παρμπρίζ, ο νέος κεντρικός διακόπτης Driving Experience Control με την ενσωματωμένη οθόνη TFT LCD.

Ο πίνακας οργάνων του οδηγού σε όλες τις εκδόσεις είναι 10 ιντσών και η οθόνη αφής 12,9 ιντσών στη βασική έκδοση και 15 ιντσών στην πιο πλούσια με τέσσερα διαφορετικά πεδία πληροφόρησης.

Advertisement

Οι αεραγωγοί βρίσκονται σε σωστή θέση. Ο οδηγός χαίρεται το μεγαλύτερο χώρο που έχει μπροστά του. ΣΕ αυτό βοήθησε η απουσία του μπουτόν εκκίνησης στο ταμπλό αλλά και ο επιλογέας ταχυτήτων που βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού.

Η κεντρική κονσόλα προσφέρει περισσότερο αποθηκευτικό χώρο, καθώς – όπως και στο ID.7 – οι αλλαγές ταχυτήτων πραγματοποιούνται τώρα μέσω ενός μοχλοδιακόπτη  με διαισθητική αρχή λειτουργίας. Ο διακόπτης γυρίζει προς τα εμπρός στη θέση «D» για την κίνηση προς τα εμπρός, στην θέση «R» για την οπισθοπορεία, ενώ το χειρόφρενο ενεργοποιείται με το πάτημα του διακόπτη στο άκρο. Στην αριστερή πλευρά της κολώνας του τιμονιού, ένας νέος, πολύ-λειτουργικός διακόπτης χρησιμοποιείται επίσης για τις λειτουργίες των φλας και των υαλοκαθαριστήρων. Ο πρόσθετος χώρος στην κεντρική κονσόλα χρησιμοποιείται, για παράδειγμα, για δύο επαγωγικές ψυχόμενες θέσεις φόρτισης smartphone (15 Watt) και δύο θύρες USB-C (δυνατότητα φόρτισης 45 Watt).

Για πρώτη φορά στο Tiguan, τα πιο πρόσφατα συστήματα Park Assist επιτρέπουν την πλήρως αυτόματη είσοδο και έξοδο από χώρους στάθμευσης σε απόσταση έως και 50 μέτρων. Το πρόσφατα εξελιγμένο Adaptive Chassis Control DCC Pro προσφέρει βελτιωμένη άνεση και δυναμικά χαρακτηριστικά. Νέα στοιχεία, όπως η λειτουργία πνευματικού μασάζ για τα εμπρός καθίσματα και οι επίσης νέοι προβολείς IQ.LIGHT HD Matrix  προέρχονται και αυτά από το Touareg της premium κατηγορίας.

Το οδηγήσαμε τη νύκτα στο δρόμο που οδηγεί από το δασαρχείο προς την απέναντι πλευρά του βουνού. Ήταν εντυπωσιακός ο τρόπος που τα φώτα άνοιγαν και έκλειναν στο πλάτος, άλλαζαν σκάλες και έκαναν τη νύκτα ημερά. Εντυπωσιακό.

Οι προβολείς IQ.LIGHT HD matrix δημιουργούν ένα φωτεινό «μονοπάτι» στη λωρίδα κυκλοφορίας του Tiguan.Το HD σημαίνει High Definition, δηλαδή υψηλή ανάλυση των πηγών φωτός. Στην περίπτωση του Tiguan, πρόκειται για συνολικά 38.400 στοιχεία LED πολλαπλών pixel. Σε κάθε προβολέα, 19.200 στοιχεία LED πολλαπλών pixel φωτίζουν το δρόμο και τον περιβάλλοντα χώρο και βελτιστοποιούν την άνεση και την ασφάλεια. Κάθε προβολέας αποτελείται από τρεις μονάδες. Mόνο αν το οδηγήσετε θα καταλάβετε πόσο εξαιρετικά δουλεύει το σύστημα με τα φώτα.

Advertisement

Η Volkswagen ανασχεδίασε πλήρως την τρίτη γενιά του bests ellerτης. Το αναβάθμισε σε όλους τους τομείς. Η αεροδυναμική ακόμη καλύτερη. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας από 0,33 κατέβηκε στο 0,28 που είναι από τα καλύτερα για SUV της μεσαίας κατηγορίας.

Τέσσερα από τα οκτώ συνολικά κινητήρια σύνολα είναι καινούργια υβριδικά. Η γκάμα ξεκινά από δύο προσιτά και οικονομικά ήπια υβριδικά συστήματα των 48 Volt (eTSI) και καταλήγει σε δύο plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης ενός νέου, επαναστατικού σταδίου εξέλιξης (eHybrid).

Όποια έκδοση και αν επιλέξετε, από το ήπιο υβριδικό σύστημα, μέχρι 4κίνητο, πετρελαιοκίνητο και pluginhybrid, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αποκλειστικά αυτόματο. Και μια λεπτομέρεια. Αερόσακοι πλευρικοί υπάρχουν και για τους πίσω επιβάτες.

Ασφάλεια στο δρόμο

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μια από τις τέσσερις ρυθμίσεις (comfort, eco, sport, individual) για να κινηθεί ανάλογα με το δρόμο και τη διάθεση.

Advertisement

Αν για παράδειγμα είσαι στο Δομοκό που έχεις αλλεπάλληλες στροφές επιλέγεις τη ρύθμιση που σου ταιριάζει ( πχ σπορ) και διαπιστώνεις αμέσως πόσο αλλάζει η συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Αν φυσικά οδηγείτε στην εθνική οδό η comfort είναι η καλύτερη επιλογή. Μπορείτε μέσα από την οθόνη να κάνετε -εκτός από τις τέσσερις που αναφέραμε- και τις προσωπικές σας ρυθμίσεις σε αναρτήσεις και συμπεριφορά. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης για μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων για πίσω.

Κινητήρες

Στη βασική έκδοση, ο κινητήρας 1.5 TSI αποδίδει 110 kW (150 PS) και, μαζί με την μέγιστη απόδοση των 85 kW (115 PS) του ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζει μια συνδυαστική ισχύ 150 kW (204 PS). Προαιρετικά, διατίθεται η κορυφαία έκδοση του κινητήρα με 130 kW (177 PS), η οποία μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα αποδίδει συνδυαστικά 200 kW (272 PS). Η έκδοση των 150 kW αποδίδει συνδυαστική ροπή 350 Nm, ενώ η έκδοση των 200 kW φτάνει τα 400 Nm. Οι υψηλότερες συνδυαστικές τιμές ισχύος και ροπής δεν προκύπτουν από την πρόσθεση των αντίστοιχων τιμών του 1.5 TSI evo2 και του ηλεκτροκινητήρα, αλλά είναι μέγιστες τιμές που ελέγχονται ηλεκτρονικά για μέγιστη απόδοση.

Το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης αποτελείται από δύο επιμέρους μονάδες: τον ηλεκτροκινητήρα και τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης. Ο 1.4 TSI κινητήρας που ξέραμε αντικαταστάθηκε από τον 1.5 TSIevo2 που κάνει το ντεμπούτο του στην έκδοση με μέγιστη απόδοση 130 kW.

Και οι δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις του 1.5 TSI αποδίδουν τη μέγιστη ισχύ τους από τις 5.500 έως και τις 6.000 σ.α.λ. και τη μέγιστη ροπή τους των 250 Nm από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ.

Advertisement

Στο νέο Tiguan eHybrid, η Volkswagen χρησιμοποιεί ένα ακόμα πιο εξελιγμένο υβριδικό κιβώτιο ταχυτήτων, το DQ400eevo. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος σε αυτό το ειδικό κιβώτιο DSG. Ο ηλεκτροκινητήρας των 85 kW με την κωδική ονομασία HEM80 evo αποδίδει μέγιστη ροπή 330 Nm και αποτελεί μια ενιαία μονάδα μαζί με το νέο DQ400e evo.

Όλες οι ήδη διαθέσιμες εκδόσεις κίνησης του Tiguan με μια ματιά:

Οι τιμές για το Tiguan ξεκινούν από τις 34.300 ευρώ για την έκδοση με το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης των 48 V(eTSI) με τα 96 kW (130 PS).

Περισσότερα για τις τιμές ανά έκδοση εδώ

Advertisement

Περισσότερα Εδω

Advertisement
Anassa
Advertisement
Advertisement
Anassa

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή