

ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κυβέρνηση: Πάει «στριμωγμένη» από την κοινωνία στη Βουλή και έπειτα σε αλλαγές (σχεδίου και όχι μόνο) – Η κυβερνητική γραμμή και η ομιλία Μητσοτάκη
Σε 4 βασικούς άξονες (σχέδιο δράσης 2025- 2027, παραδοχή κυβερνητικών λαθών, «επιτεύγματα» 2019-2025, απαντήσεις από Δικαιοσύνη) αναμένεται να στηριχθεί η κυβερνητική γραμμή στις συζητήσεις στη Βουλή με θέμα τα Τέμπη. Ιδιαίτερη θέση στην κυβερνητική κοινοβουλευτική ρητορική πρόκειται να αποκτήσει το επιχείρημα “η κατάσταση είναι καλύτερη από το 2019” και το οποίο αναμένεται αποτελέσει το κυρίως πιάτο των τοποθετήσεων.
Η ομιλία του πρωθυπουργού μπορεί να κινηθεί σε έντονους τόνους προς την αντιπολίτευση, με επιθέσεις για “εργαλειοποίηση” και για «fake news» προς τους πολιτικούς αρχηγούς. Ωστόσο, παρά τη δριμεία επίθεση, που αναμένεται να εξαπολύσει κατά των κομμάτων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να παρουσιάσει όσα έχουν επιτυχώς γίνει από το 2019. Αναγκασμένη πλέον η κυβέρνηση να παραδέχεται λάθη και αστοχίες θα επιχειρήσει να δοθεί έμφαση σε ότι, κατά την κυβέρνηση, είναι γαλάζιο success story. Σε αυτά είναι η μείωση των φόρων, η χαμηλότερη ανεργία, ενεργοποίηση 112 κλπ.
Πρόκειται να αναφερθεί εκ νέου στο ότι ο στόχος είναι να εργάζεται η κυβέρνηση και συγκεκριμένα το αρμόδιο Υπουργείο, ώστε και ο σιδηρόδρομος και όλες οι μεταφορές να είναι πιο ασφαλείς. Και ότι θα εργαστεί η κυβέρνηση ώστε να υιοθετήσει τις συστάσεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, κάποιες εκ των οποίων αναφέρονται στην Hellenic Train και στον OΣΕ.
Αναδιάρθρωση της ομάδας κρούσης του Μαξίμου και των υπουργείων
Οι άξονες πάνω στους οποίους αναμένεται να πατήσει η κυβέρνηση είναι καταρχάς να αναφέρει ότι εφαρμόζει ανανεωμένο σχέδιο δράσης για τους τομείς του κράτους, με ορίζοντα το προεκλογικό 2027. Μαζί με την παραδοχή κυβερνητικών λαθών θα εστιάσει και σε όσα έχουν προχωρήσει πιο γρήγορα από το χρονοδιάγραμμα του γαλάζιου προγράμματος. Φυσικά, θα επαναληφθεί το επιχείρημα πως οι απαντήσεις θα έρθουν από την Δικαιοσύνη.
Επιδίωξη είναι μία δημόσια συζήτηση που γενικότερα να περιστρέφεται στο σχέδιο της ΝΔ μέχρι το 2027. Δηλαδή να αναφέρουν “τι έχουμε κάνει και από το ’23 μέχρι σήμερα και τι θέλουμε να κάνουμε μέχρι το ’27 και συνολικά τι θέλουμε να κάνουμε για το κράτος”.
Η γραμμή αυτή της παραδοχής λαθών συν της εφαρμογής άλλου σχεδίου για το κράτος, εφόσον επιβεβαιωθεί στη σημερινή ομιλία του πρωθυπουργού, είναι και μία προαναγγελία αλλαγών στην κυβέρνηση. Όχι μόνο σε επίπεδο προσώπων στα υπουργεία, αλλά πιθανότητα και στο Μέγαρο Μαξίμου.
Όπως έχει γράψει το in, οι αλλαγές στην κυβέρνηση έχουν βρεθεί στο επίκεντρο καιρό, και φαίνονται αναγκαίες μετά τις μεγαλειώδεις διαδηλώσεις για τα Τέμπη. Πάντως, ριζικές αλλαγές στο στενό πυρήνα συνεργατών του πρωθυπουργικού γραφείου δεν αναμένονται, όμως η παραδοχή κυβερνητικών λαθών προϊδεάζουν για αναδιάρθρωση της ομάδας κρούσης του Μαξίμου και των υπουργείων. Ένα από τα σενάρια είναι η επιστροφή του Γιώργου Γεραπετρίτη στο Μαξίμου. Όπως επίσης ότι ο κ. Σταύρος Παπασταύρου φέρεται να ετοιμάζεται να αναλάβει σημαντική θέση στη σύνθεση της κυβέρνησης. Το πιο δύσκολο έργο έως το 2027 είναι το χαρτοφυλάκιο των μεταφορών και των υποδομών, καθώς θεωρείται πιθανό να σπάσει στα δύο το υπάρχον υπουργείο. Αν αυτό επιβεβαιωθεί επιχειρησιακά και πρακτικά θα υλοποιηθεί μετά τις 20 Μαρτίου.
Κυβέρνηση: Τί κάναμε από το 2019, τι δεν κάναμε και τι θα κάνουμε έως το 2027
Από το Μαξίμου υπάρχει η παραδοχή ότι από όσα υποσχέθηκε η ΝΔ, το 2019, κάποια προχώρησαν. Κάποια άλλα, όμως, όχι. Στη Βουλή λοιπόν αναμένεται να τονιστεί αυτή η γραμμή. Τί προχώρησε και τί δεν προχώρησε όλα αυτά τα χρόνια.
Τον τόνο έδωσε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης. Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών όπου είπε μεταξύ άλλων ότι “εμείς αυτό το οποίο είπαμε το 2023 -όταν ζητήσαμε εκ νέου τη στήριξη των πολιτών- είναι ότι κάποια πράγματα προχώρησαν πιο γρήγορα ακόμα και σε σχέση με το πρόγραμμά μας, κάποια άλλα πράγματα δεν προχώρησαν. Και αναλάβαμε την ευθύνη για αυτό. Όταν, επειδή με ρωτάτε για τον σιδηρόδρομο, όταν έχεις 57 νεκρούς τα πράγματα δεν προχώρησαν. Δεν πήγαν καλά, έχεις τεράστια ευθύνη πολιτική. Την έχουμε αναλάβει αυτή την ευθύνη. Και συνεχίζουμε και λέμε ότι πρέπει να γίνουν όλο και περισσότερα για τον σιδηρόδρομο”.
Τέμπη και Σιδηρόδρομος
Αναφορικά με το δυστύχημα στα Τέμπη ο κ. Μαρινάκης είπε ότι “δεν κρυφτήκαμε από την ευθύνη, δεν είπαμε μόνο για ανθρώπινο λάθος. Για πολλά και μεγάλα ανθρώπινα λάθη. Είπαμε και για πολλές και για μεγάλες αδυναμίες, αστοχίες και ελλείψεις του κρατικού μηχανισμού”. Λογικά στον ίδιο τόνο θα κινηθεί και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στη Βουλή. Σχετικά με τα συστήματα ασφαλείας, η κυβέρνηση αναφέρει πως σύστημα τηλεδιοίκησης, η σύμβαση, δηλαδή, 717 παραδόθηκε το 2023, τον Σεπτέμβριο του 2023. Σύμφωνα με το Μαξίμου, αποκαθίσταται μόνο το κομμάτι το οποίο καταστράφηκε από τον Daniel και μια σειρά από άλλα έργα τα οποία έχουν προχωρήσει σε ευρύτερο επίπεδο υποδομών και μεταφορών ανακοινώνονται και το χρονοδιάγραμμά τους και η ολοκλήρωσή τους.
“Είναι δεδομένο ότι το 2023, τη νύχτα εκείνη, αυτή τη μοιραία νύχτα, συναντήθηκαν πάρα πολλές ελλείψεις και παθογένειες του ελληνικού κράτους. Και γι’ αυτό έχουμε και εμείς ευθύνη. Πολύ μεγάλη ευθύνη όλοι όσοι κυβέρνησαν, – με μοιραία ανθρώπινα λάθη. Πολύ μεγάλα λάθη με πολύ μεγάλες αδυναμίες και ελλείψεις. Άρα δεν έχουμε αρνηθεί εμείς αυτές τις ελλείψεις”, είπε χθες ο κ. Μαρινάκης και συνέχισε “αυτή τη διατύπωση την ακούω να την κάνουμε και αλίμονο αν δεν την κάναμε, από τις πρώτες μέρες μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Και ακόμα και αν είχαν γίνει πράγματα, δεν ήταν αρκετά. Είναι προφανές ότι δεν ήταν αρκετά. Και εγώ δεν λέω ότι και αυτά που έχουν γίνει μέχρι σήμερα είναι αρκετά. Πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα”.
Πρόσθεσε ο κ. Μαρινάκης: “αλλά σήμερα, το 2025, και με αυτό το οποίο μεσολάβησε, το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, με βάση τα δεδομένα, τα συστήματα ασφαλείας, τις κάμερες, όλα όσα έχουν γίνει, τη χρηματοδότηση, τη στελέχωση, που δεν είναι αρκετή, δεν έχουν καλυφθεί προφανώς, υπάρχουν ανάγκες ακόμα περισσότερες στο σιδηρόδρομο, η κατάσταση είναι καλύτερη σχετικά με το 2019. Σήμερα είπα. Δεν είπα το ‘23. Το ‘23, από τη στιγμή που χάθηκαν 57 άνθρωποι, – και ένας συνάνθρωπος να είχε χαθεί-, κανείς δεν μπορεί να πει ότι είχαν γίνει τα πράγματα καλά. Κανείς δεν μπορεί να το ισχυριστεί αυτό. Όταν έχεις ένα τόσο τραγικό δυστύχημα, τα πράγματα δεν έχουν γίνει καλά. Έχουν γίνει πολύ άσχημα”. Υπογράμμισε ότι ο σιδηρόδρομος είναι «πιο ασφαλής από ότι ήταν το 2019, όταν ανέλαβε την εξουσία του τόπου η Νέα Δημοκρατία».

-
ΒΟΛΟΣ24 ώρες ago
Θλίψη για τον αιφνίδιο θάνατο Βολιώτη..
-
ΕΛΛΑΔΑ13 ώρες ago
Τέμπη: Τράβηξε φωτογραφία από το βαγόνι 3 και κατέβηκε 15 λεπτά πριν τη σύγκρουση
-
VIDEO15 ώρες ago
ΑΓΡΙΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΣΤΑ ΠΑΛΑΙΑ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ – 37ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΔΡΑΣ ΕΠΙΤΕΘΗΚΕ ΜΕ ΓΡΟΘΙΑ ΣΕ 21ΧΡΟΝΗ ΚΟΠΕΛΑ
-
VIDEO14 ώρες ago
80ΧΡΟΝΗ ΒΡΕΘΗΚΕ ΝΕΚΡΗ ΣΕ ΟΙΚΟΠΕΔΟ
-
ΕΛΛΑΔΑ13 ώρες ago
Εντοπίστηκε νεκρή η 61χρονη που είχε πέσει από πλοίο στον Σαρωνικό
-
ΕΛΛΑΔΑ7 ώρες ago
Αναστασία Βελεγράκη: Ψάχνοντας για την εταιρεία «φάντασμα» στην Πολωνία που παγίδεψε την αγνοούμενη
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ22 ώρες ago
Ανασχηματισμός: Ποιοι μένουν εκτός κυβέρνησης
-
ΕΛΛΑΔΑ11 ώρες ago
Σε τηλεπαιχνίδι γνωριμιών είχε λάβει μέρος ο «μαϊμού» αστυνομικός της Ομόνοιας