Connect with us
ΕΣΠΑΕΣΠΑ

ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Δήμαρχος Λαρισαίων: H παιδεία απαιτεί συγκλίσεις και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό

Published

on

δημοτικό συμβούλιο 2 1.jpg

Συνεδρίασε σήμερα εκτάκτως και με την παρουσία εκπροσώπων φοιητικών συλλόγων, το δημοτικό συμβούλιο Λαρισαίων με αποκλειστικό θέμα συζήτησης το νομοσχέδιο για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων.

Στην εισήγηση του ο Δήμαρχος Λαρισαίων Θαμάσης Μαμάκας τόνισε μεταξύ άλλων:

“Παρακολουθώ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τη συζήτηση που αναπτύσσεται το τελευταίο διάστημα αναφορικά με το νομοσχέδιο της Κυβέρνησης για τα Πανεπιστήμια.

Από τη μία πλευρά υπάρχουν επιλογές που αφορούν στα δημόσια Παν/μια και που κατά τη γνώμη μου μπορούν να αξιολογηθούν θετικά. Όπως το ότι καταργείται η μέχρι σήμερα απαραίτητη υπογραφή του Υπουργού Παιδείας ακόμη και σε μικρής κλίμακας αναθεωρήσεις των προϋπολογισμών,  απλοποιούνται οι διαδικασίες όσον αφορά στους Ειδικούς Λογαριασμούς Καινοτομίας και Έρευνας…

Advertisement

Από την άλλη έχουμε τις ρυθμίσεις για την εγκατάσταση στην ελληνική επικράτεια, παραρτημάτων πανεπιστημίων άλλων χωρών, τις διαφωνίες της αντιπολίτευσης, πολλών φοιτητικών συλλόγων και οργανώσεων, απόλυτα φυσιολογικά, καθώς πρόκειται για ένα θέμα «ταμπού» για την ελληνική κοινωνία, που τη φέρνει να συζητά το 2024, θέματα που έχουν λυθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Εμείς όμως για περισσότερα από 30 χρόνια συζητάμε τη λειτουργία ή μη των ιδιωτικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα, την αναθεώρηση ή μη του άρθρου 16 του Συντάγματος, για την οποία έχουν τοποθετηθεί πολιτικοί από ολόκληρο το πολιτικό φάσμα και την ίδια στιγμή  αγνοούμε ή κάνουμε πως αγνοούμε μια πραγματικότητα που λέει πως τα προηγούμενα χρόνια δόθηκαν επαγγελματικά δικαιώματα σε δεκάδες χιλιάδες αποφοίτους ιδιωτικών κολεγίων (υπολογίζονται σε περισσότερους από 100.000 ), χωρίς καμία αξιολόγηση, καμία ρύθμιση, καμία εξέταση…

Δήμαρχος Λαρισαίων: H παιδεία απαιτεί συγκλίσεις και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό

Αποδεχόμαστε, έστω σιωπηλά, την επί πληρωμή απόκτηση μεταπτυχιακού από δημόσια παν/μια, την επί πληρωμή φοίτηση στο ανοικτό παν/μιο, σιωπούμε στις συνεργασίες δημόσιων Πανεπιστημίων με παν/μια της Κύπρου (αυτά που χαρακτηρίζονται κερδοσκοπικά) και θεωρούμε δεδομένο ότι 40.000 και πλέον Έλληνες σπουδάζουν σε Παν/μια του εξωτερικού σε όλα τα πλάτη και τα μήκη της γης (εννοείται επί πληρωμή)…

Η μοναδική προστασία του δημόσιου παν/μιου είναι η ίδια η ανάπτυξη του με την οικονομική υποστήριξη, την αξιολόγηση, τον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την ανανέωση των προγραμμάτων σπουδών και την εξαφάνιση όλων των φαινομένων που λειτουργούν σαν διαφημιστικά σποτ, ιδιωτικών παν/μιων…..

Το νομοσχέδιο μιλά για μη κερδοσκοπικά παραρτήματα ιδιωτικών πανεπιστημίων και αυτό εξαρτάται από το αν τα κέρδη από τα δίδακτρα επανεπενδύονται σε έρευνα και υποδομές στο ίδρυμα ή αν διανέμονται σαν κέρδη στους μετόχους.

Προβλέπει ιδρυματική και τμηματική αξιολόγηση καθώς και πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών τους  από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης με συγκεκριμένες προϋποθέσεις, με ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια…

Advertisement

Προφανώς υπάρχουν ερωτηματικά, προφανώς έχει ενδιαφέρον η αναμενόμενη κρίση του ΣτΕ (όπως λένε οι γνωρίζοντες σε ένα χρόνο από τώρα) για το αν είναι ή όχι συνταγματική η ίδρυση μη κρατικών παν/μιων και προφανώς χρειάζονται πολλές περισσότερες απαντήσεις σε ζητήματα που προκύπτουν.

Θεωρώ ότι η τομή που επιχειρείται, με το προτεινόμενο νομοσχέδιο της Κυβέρνησης, θα κριθεί στο πεδίο της εφαρμογής του νόμου και εκφράζω την πίστη μου στην αναγκαιότητα συναινετικών αποφάσεων σε ένα κρίσιμο ζήτημα, όπως είναι αυτό της εκπαίδευσης.

Η υπόθεση της Παιδείας απαιτεί συγκλίσεις και μακροπρόθεσμο εθνικό αναπτυξιακό σχεδιασμό, λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες εξελίξεις διεθνώς.

Στο πλαίσιο αυτό κινείται και η προτεινόμενη από την πλευρά της πλειοψηφίας πρόταση απόφασης.”

Συμπαράταξη Λαρισαίων

Advertisement

Aπό την πλευρά της η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης “Συμπαράταξη Λαρισαίων” κατέθεσε στο σώμα, δικό της ψήφισμα το οποίο αναφέρει:

«Πιστεύουμε στο δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης και είμαστε αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια εμπορευματοποίησής της, καθώς μόνο έτσι διασφαλίζεται η ισότιμη και ανεμπόδιστη πρόσβαση όλων των πολιτών σε αυτήν, ανεξάρτητα από την κοινωνική τους τάξη. Αυτό που χρειάζεται είναι η άμεση ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου η οποία επιτυγχάνεται μόνο με την επίλυση των διαχρονικών προβλημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τα οποία αποτυπώνονται στις εκθέσεις διεθνών και εθνικών φορέων.

Το σχέδιο νόμου που κατέθεσε εσπευσμένα η κυβέρνηση για ψήφιση πρώτα από όλα καταστρατηγεί το άρθρο 16 του Συντάγματος που αναφέρεται στα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα (παιδεία, τέχνη, επιστήμη) και παραχαράσσει το δικαίωμα ισότιμης συμμετοχής στο κοινωνικό αγαθό της παιδείας, τη δημόσια δωρεάν παιδεία.

Το νομοσχέδιο μιλάει για παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων. Επισημαίνεται ότι αυτά τα «παραρτήματα» λειτουργούν με δίδακτρα και με αναγνώριση από τον ΔΟΑΤΑΠ των τίτλων που απονέμουν. Το σχέδιο νόμου δεν κομίζει κάτι καινούριο, απλά επισημοποιεί μια απαράδεκτη κατάσταση, διότι με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζεται η επιστημονική γνώση ως εμπόρευμα με τους ίδιους κανόνες της αγοράς που διέπουν τα καταναλωτικά προϊόντα ευρείας χρήσης είναι ανησυχητικό και επικίνδυνο για την ίδια την ποιότητά της και για όλη την κοινωνία.

Το νομοσχέδιο έχει ξεσηκώσει σαν απαράδεκτο και με σοβαρά επιχειρήματα όλη την Ακαδημαϊκή κοινότητα (φοιτητές, ακαδημαϊκοί δάσκαλοι και συλλογικοί φορείς) οι οποίοι ζητούν την άμεση απόσυρσή του. Η θέση μας είναι ότι η υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης και η υπόθεση της αναβάθμισης και στήριξης των δημόσιων Πανεπιστημίων δεν είναι υπόθεση μόνο της ακαδημαϊκής κοινότητας, αλλά ολόκληρης της κοινωνίας. Η όποια μεταρρύθμιση ή μη στην Ανώτατη Εκπαίδευση γίνεται μόνο στα πλαίσια Συνταγματικής Αναθεώρησης”.

Advertisement
Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος



Περισσότερα Εδω

Advertisement
Anassa
Advertisement
Advertisement
Anassa

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή