Connect with us
banner epikhirisis

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Υποθαλάσσια σήραγγα νέας τεχνολογίας κατασκευάζεται μεταξύ Γερμανίας και Δανίας

Published

on

3c4f15f0 19e0 11f0 ac21 23020a0fbda6.jpg.jpg

Ο χρόνος που απαιτείται για μια διαδρομή από το Αμβούργο και την Κοπεγχάγη θα περιοριστεί από τις 5 στις 2,5 ώρες χάρη σε μια υποθαλάσσια σήραγγα που κατασκευάζεται κάτω από τη Βαλτική, η μεγαλύτερη σήραγγα του κόσμου που αποτελείται από προκατασκευασμένα τμήματα.

Η σήραγγα Fehmarnbelt, μήκους 18 χιλιομέτρων, «δεν συνδέει μόνο τη Δανία με τη Γερμανία, συνδέει ολόκληρη τη Σκανδιναβία με την Κεντρική Ευρώπη» δήλωσε στο BBC ο Χένρικ Βίνσεντσεν, διευθύνων σύμβουλος της δανικής κρατικής εταιρείας Femern, στην οποία ανατέθηκε η κατασκευή.

Το κύριο εργοτάξιο του έργου, έκτασης 5.000 στρεμμάτων, βρίσκεται στο νησί Λόλαντ έξω από τις νότιες ακτές της Δανίας και περιλαμβάνει το εργοστάσιο που κατασκευάζει τα τμήματα της σήραγγας. Το έργο υλοποιείται απο βορρά προς νότο.

Το έργο περιλαμβάνει επιμέρους σήραγγες για αυτοκίνητα και τρένα (Femern)

Το έργο περιλαμβάνει επιμέρους σήραγγες για αυτοκίνητα και τρένα (Femern)

Οι περισσότερες υποβρύχιες σήραγγες, όπως αυτή που συνδέει τη Βρετανία με τη Γαλλία μέσω Μάγχης, σκάβονται στο πέτρωμα κάτω από τον βυθό.

Advertisement

Αντίθετα, η Fehmarnbelt αποτελείται από 90 τμήματα από οπλισμένο σκυρόδεμα, μήκους 217 μέτρων και πλάτους 42 μέτρων έκαστο, τα οποία καθελκύονται σε ένα χαντάκι στον βυθό και ενώνονται αεροστεγώς.

Αν και ζυγίζουν πάνω από 73.000 τόνους το καθένα, τα επιμέρους τμήματα ενώνονται με τη βοήθεια υποβρύχιων καμερών και συσκευών GPS με ακρίβεια 15 χιλιοστών

Τέτοιες σήραγγες «έχουν κατασκευαστεί και στο παρελθόν, όχι όμως σε αυτή την κλίμακα» είπε ο Βίνσεντσεν.

Τα τμήματα της γέφυρας κατασκευάζονται σε ειδικό εργοτάξιο στο δανικό νησί Λόλαντ (FemernΤα τμήματα της γέφυρας κατασκευάζονται σε ειδικό εργοτάξιο στο δανικό νησί Λόλαντ (Femern

Τα τμήματα της γέφυρας κατασκευάζονται σε ειδικό εργοτάξιο στο δανικό νησί Λόλαντ (Femern

Η μέθοδος επιλέχθηκε επειδή ο βυθός της Βαλτικής δεν είναι αρκετά στέρεος και η ιδέα της κατασκευής μιας γέφυρας απορρίφθηκε λόγω των ισχυρών ανέμων και του κινδύνου πρόσκρουσης πλοίων.

Advertisement

To έργο περιλαμβάνει πέντε επιμέρους σήραγγες –δύο για αυτοκίνητα, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, δύο για τρένα και μία βοηθητική σήραγγα για περίπτωση ανάγκης.

Για όσους κινούνται μεταξύ του Ροντμπιχάβεν της νότιας Δανίας και του Πούτγκαρτεν της βόρειας Γερμανίας, η διαδρομή με αυτοκίνητο θα διαρκεί 10 λεπτά και με τρένο μόλις 7 λεπτά. Σήμερα, οι ταξιδιώτες χρειάζονται 45 λεπτά για να διανύσουν την απόσταση με πλοίο.

Όταν η σήραγγα παραδοθεί το 2019, εκτιμά η Femern, θα εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερα από 100 τρένα και 12.000 αυτοκίνητα.

Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους των 7,4 δισ. ευρώ καλύπτεται από τη Δανία, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμμετείχε με κονδύλι 1,3 δισ. ευρώ.

Περισσότερα Εδω

Advertisement
Advertisement
dei 03 2025 myHome GasControl 300x250
Advertisement
Dei
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement
Anassa
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Διαχειρίστρια- Διευθύντρια : Σοφία Κοντοθανάση
Iδιοκτησία – Δικαιούχος domain name ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ASTRA AE
AΦΜ 094214456
Δ Ο Υ ΒΟΛΟΥ
Εδρα Γ.ΚΑΡΤΑΛΗ 76-ΒΟΛΟΣ ΤΚ 38333 ΤΗΛ.ΕΠΙΚ. 2421031434
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ [email protected]
Νόμιμος εκπρόσωπος : Παναγιώτα Τσιρτόγλου
Τεχνικός προϊστάμενος : Μιχάλης Χειμωνίδης
Εμπορικό τμήμα – Λογιστήριο : Μαρία Παπαζέτη
Διευθυντ.ς Σύνταξης: Σοφία Κοντοθανάση
Ρεπορτάζ: Βασίλης Μπαντίδης
Copyright © 2024 AstraTV.gr - Γ.Ε.Μ.Η.: 50683644000

Μετάβαση στο περιεχόμενο